Så gott

Temat på fotoutmaningen är "Så gott"

Ni vet dom där dagarna...
Dom där dagarna som har som en grå slöja över sig.
Där ljuset inte når hela vägen fram.
Varken ute eller inne.

Tassar runt i mjuka kläder.
Lyssnar på P1,
röster som  pratar om svåra saker men med vackra slut.
Kokar soppan som är fylld av mango.

Njuter av smaker och dofter,
 som tillsammans gör att det gråa fylls av färg.
Så gott...

I den:
3 salladslökar
400 g passerade tomater
225 g mango (jag använder fryst)
½ tsk hackad chili
1 L grönsaksbuljong
2 msk honung

Gör så här:
Skiva löken.
Lägg lök, tomat, chili och mango i en kastrull
Tillsätt buljongen och låt sjuda i fem minuter.
Rör ner honungen och mixa sen till slät soppa.

Så gott,
 både varm och kall.

För att se flera bidrag så klickar ni här

Kram Hannis



16 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Ljuvligt! Ska absolut lagas här!
Tack för receptet!
Fin söndag till dig!
Kram

Åse sa...

Åh så härligt, tack för receptet. Ha en fin söndag. Kram Åse

Flower of Fame sa...

Säter såå gott. Härliga bilder. Hoppas din dag blir allt annat än grå. Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
Tomat och mango ihop var nytt, låter jättegott. Och ser gott ut, det är också viktigt.
Ha en fin söndag
Stor kram/AM

Suz sa...

Himlen är visserligen grå här idag men vi kommer nog att få många ljusglimtar i dagens fotoutmaning - ditt bidrag är ju underbart!
Ha en fin söndag!
Kram
Suz

Kristina Jönsson sa...

Vilken text, jag var där. Gillar myskläder och P1.Ser så gott ut. Jag gillar inte mango men storebrors flickvän tokgillar mango så jag tänker prova. Tack snälla.
Ha det bäst! Kram Kristina

Lene sa...

Sååå gott!
Tidigare mornar är mysigt
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Helena sa...

Tack för ett fint recept. Det låter verkligen gott! Och tallriken - Gröna Anna - en ny favorit för mig. Blir så glad när jag ser den. Fin söndag! Kram

Villa Freja sa...

Å så gott med soppa. Det kanske jag ska laga till idag. Kram.

Anna sa...

Det var en ny blandning, spännande! Och jag gillar Gröna Anna också!

Anna S sa...

Det ser ut och låter som en jättegod soppa.
Jag lagar själv soppa ett par gånger i veckan: potatis och linssoppa, broccolisoppa eller tomatsoppa med fetaost. Nu senast blomkålssoppa som är lätt att bara koka ihop och mixa. Väldigt lättgjord och lagom mat.

Har inte tänkt på att man kan ha mango och honung i, men det verkar smarrigt!

Jag har fått ont i halsen och var vaken en del inatt. Så sov tills tre på eftermiddagen idag. Tur att det fanns möjlighet till att sova, inget inbokat idag.

Så vackert du skriver om de där grå och dimhöljda dagarna. Då kan god mat verkligen göra det värt att leva och göra att man får mer livsenergi överlag.

Kramen!

Maria O sa...

En sådan där grå dag är det här idag och efter att först ha gett vika för det grå och låtit dagen lunka på försöker jag nu tillföra lite energi med brödbak och joggingrunda. Jag lagar gärna soppa och din soppa med mango måste absolut provas :)
Kram Maria

Kia sa...

Mjukisar har jag glidit runt i idag och bakat bröd och brownies. Fikat ute på altan med en gammal kompis och hennes familj. Rätt skön dag!

Ha en skön söndag!
Kram Kia

krakel sa...

Ser väldigt gott ut.

Fröken Foto sa...

Det där såg spännande ut! Måste provas!

kram kram Malin

Choices by Annie sa...

Den där soppan "pinnades" direkt. Ser fantastisk god ut.
Kram
Annie