När man har turen att vinna...

Titti med dom gröna fingrarna och med den vackra bloggen Hwit Blogg
hade en utlottning av några blad från ett gammalt herbarium.
Rabblade en önskan, för sånt här älskar jag.
När jag fick veta att jag vunnit så blev jag visselglad.

Någon har gått och samlat dessa växter.
Och med snirklig stil skrivit information till varje växt.
Denna någon är Arne Lindqvist och året är 1932.
Vilken skatt.


Det är så vackert att jag vill göra om hela mitt lilla hem.
Till en plats där det hänger torkade växter lite överallt,
på en hylla ska det stå glasburkar med rostiga lock som innehåller fröer.
Vackra papper att slå in sticklingar i från mårbackan som växer sig buskhög.
Zinktunnor med jord och lök som ska blomma.
Tulpanblad som ligger kvar nedanför en sprucken vas.
Bokhögar med använda temuggar på.
Ja ni hör ju...
Hur min fantasi for iväg när delar av Arnes herbarium hamnade här.
Tack Titti!

Och nu börjar det en vardag igen.
En bra sån till er.
Kram Hannis

15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så roligt att du vann. Grattis. Otroligt att hon lottar ut så fina saker. Ha en fin dag Kram Pernilla

Finaste mattan sa...

Detsamma till dig! : )

Choices by Annie sa...

Så vackra, jag ser framför mig allt det du beskriver och ser att det ser fantastiskt vacker ut;) Tänk så lätt man kan gå igång på vissa saker.

Fin tisdag till dig
Kram
Annie

Helena sa...

Så roligt - grattis! Jag fick i höstas tag på en gammal växtpress som man använder för att göra herbarium av. Tänker varje gång jag hälsar på här att du har fått språkets gåva och skriver mycket vackra och finstämda texter. Vacker dag till dig!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Värmer i hjärtat att läsa dina fina ord Tack fina du!
Hoppas du haft fina påskdagar och en fortsatt fin vecka till dig!
Det är så ljuvligt och titta in hos dig
varmaste kramar

Den där Victoria sa...

Grattis! Vilken fin vinst och helt rätt att det hamnade hos dig, där det får mycket kärlek och omsorg.

Kram Victoria

Anna S sa...

Hej! Så kul att du vann! Verkligen passande vinst till dig! Ler och känner igen när jag läser hur du vill ändra i ditt hem utifrån denna vinst. Man kan alltid förnya, eller hitta en ny balans på saker. Det glömmer jag ibland.

Det låter som att du haft en härlig och lugn Påsk!
Här har det bara tagits några promenader, och i söndags frågade en långväga vän om jag vill följa med henne med familj till en lekplats på andra sidan vattnet.
Det var länge sen jag var i det området och mycket var nytt och utbyggt. Vi satt och pratade gamla minnen från skoltiden medan deras son lekte. Skulle ha träffat två vänner men det blev inte av då båda blev sjuka oturligt nog.

Nu är jag glad att långledigheten är förbi för de flesta.
Det har blivit lite fix med lägenheten: skåpet jag hittade i soprummet har blivit skafferi. Skönt med allt på samma plats. Även kattmat och sånt får plats.

Önskar dig en mjuk tisdag! Kramen!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis! Så jättefina och synen med växthörnan du såg framför dig tycker jag du ska verkställa. Börja med ett bord och din fina vinst....sen ger det sig.
Kramar/AM

Anna sa...

Grattis till den fina vinsten. Och jag är med dig helt där i dina inredningsplaner. :)

Arja sa...

Halloj!
Ett stort grattis till din superfina vinst och härliga du hihi ♥ kan se detta framför mig torkade växter osv. Tänk att något om så fint ändå kan få en att bli så inspirerad :O)) Kram Arja

Kia sa...

Vad kul! Jag vinner aldrig något....

Ha det toppen!
Kram Kia

Mamma C sa...

Såg att det var du som vann. Ett stort grattis till dig.
Kram Mamma C

Maria - Snickaregården sa...

Grattis! 😃 vilken fin skatt. Hamnade på rätt plats.
Kram Maria

HWIT BLOGG sa...

Nu är både jag och Arne glada hi hi! Det blir med all säkerhet en fin hörna det där...
Önskar dig en fortsatt skön vecka!
Kram till dig,
Titti

Therese sa...

Tenk om han kunne vite at det han samlet skulle vekke en slik glede i 2015! Det er en fantastisk gevinst og jeg kan ikke se for meg noen bedre vinner enn deg for nå kommer den til heder og ære igjen.