Mudras hand

Mudra kallas den religiösa eller symboliska gest man gör med 
händer eller fingrar, inom buddhismen och jag tror även hinduismen.
Används förstås mycket bland annat inom meditation.
Alla såna här symboler verkar vara i ropet igen.
Kanske tack vare att människor letar efter annat i livet nu.
Inte mig emot...

Jag har två Mudras hand som dom kallas.
Eller bara två händer om man inte orkar med detaljer...

Jag funderar på om jag ska sätta dom på sidan av mitt svarta skåp.
Och hänga vackra saker där.
Om jag lessnar kan jag alltid spackla och måla igen.
Två händer på sidan av ett skåp, det kan bli fint.

Kram Hannis

Ps, Anna.S, matcha den med en glödlampa!
Vilken galet bra idé!
En glödlampa i betong kanske...
Är sugen på att gjuta lite igen nu när värmen kom.

Hoppas att värken ger med sig.
Du gör rätt i att vara snäll mot dig själv!
Vila mycket.
Kram



14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Kommer bli jättefint. Häftigt att ha det som en hängare. Ha en fin dag Kram Pernilla

Kolonilotta sa...

Dom kommer nog göra sig bra var du än hänger dom.
Verkligen fina!
Du får gå runt och hålla upp dom och prova lite överallt på ställen du funderar på.
Det har du säkert redan gjort! :)

Sv: Sov som en stock! :)
Somnade med handduken kvar runt håret efter duschen...haha!
Känns skönt att vara ledig idag!
Ha en fin dag!

Melody and M.E sa...

Har nog aldrig hört att det heter "Mudras hand" eller så har jag inte lagt det på minnet!
Det nog många som söker en hand att hålla i när livet sviktar.
Igår önskade jag att jag hade haft flera än två, då många små sjuåringar ville hålla min hand på rasten
och barnbarnet tyckte att det var hans mormor och han som skulle vara närmast.
En fin dag till dig!
Kram M.E

Maria - Snickaregården sa...

Tror jag kommer att bli riktigt snyggt. Att hänga upp dem bredvid skåpet och ett eller annat halsband eller kimono hängandes på.
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Tror jag kommer att bli riktigt snyggt. Att hänga upp dem bredvid skåpet och ett eller annat halsband eller kimono hängandes på.
Kram Maria

Anci sa...

Tutan är fin på bordet !
Och jag tror också på två händer på skåpet. Fast det ser ut som en skattgömma nu med alla vackra saker i skålen.

Hoppas att du får en fin dag !

Kramar
Anci

Johanna | Tillvaron.se sa...

Topp, bara å köra. De är ju jättefina!

annika sa...

Åh händerna är vackra. Gör en del mudras i min yoga (gör ju ett på framsidan av min bok :) ) En del är sjukt jobbiga, känns omöjliga och svåra att få till. Fingrarna är inre alltid så medgörliga. Kram kram

Anna S sa...

Så jättefina Mudras händer du har! Oerhört vackert med skålen med alla smycken, och handen!
Jag gillar verkligen replicas av kroppsdelar , och även djur. Inga uppstoppade här nu dock.
Har en gipshand som kan hålla i en rökelsepinne. Ibland håller den en fjäder eller annat med.

Trot att Mudras händerna kommer bli superfina på sidan av ditt skåp, verkligen! En sån bra ide!
Med smycken på, så snyggt. Coolt att händerna symboliserar det man gör, tex kreativt.
Jag tror att du har rätt i att många nu vill se inåt och inte bara jaga status.

Tack, jag städade lite här igår trots värken, och fick undan mikrovågsugnen som stört mig ett bra tag. Flyttade spisen, och fixade ett kaffebord istället.
Känns lite nytt. Sen vilade jag och somnade tidigt.
Har inte sovit nåt bra inatt, men kan ta det ganske lugnt idag, mellan tvättpassen.

Kram på dig! Hoppas din dag är fin.

Villa Freja sa...

Ja, det kommer att bli så snyggt. Kram.

majayra | Its all about the details sa...

Ja det tycker jag absolut! Det blir nog häftigt!
Lisa

Helena sa...

Det kommer att bli jättesnyggt! Och som du skriver - det går alltid att ändra. Kram

Mamma C sa...

Tror jag med kan bli snyggt.
Kram Mamma C

Choices by Annie sa...

Kommer nog bli fantastiskt fint med den där handen.
Kram
Annie