Målar lite

Jag rensade en garderob och hittade färger.
Det är länge sen jag målade.
Men nu, nu kan jag inte sluta riktigt...

Jag fastnar bland penslar, färger och kallt kaffe.
Och bara leker.
Utan mål, inte en aning om vad det ska bli.
Struntar i hur det ser ut.



Ibland är det bra att bara göra.
Att bara leka.
Strunta i resultatet.
Nöjd med att vara i den känslan.
Just idag.

Kram till er // Hannis

Ps. Anna.S, så bra att skåpet kunde bli ett skafferi.
Det gäller att se möjligheterna!
Jag suckar mest just nu över hemmet,
Är inte riktigt nöjd men vet inte vad jag vill göra.
Ett lyxproblem=))
Hoppas att du får solen hos dig nu!
Kramen


15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så härligt att bara göra. Det är nog det bästa. Då brukar det finaste skapas. Ha en mjuk fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Skönt att skapa utan prestationskrav... jag har en klänning att sy, på nåt sätt tappade jag inspirationen efter att jag hade köpt tyget. Hoppas den kommer tillbaka snart....
fin dag till dej, där bland pytsar och penslar. Och lite jobb med kanske!

Hemma på Sjuan sa...

Men hur många talanger har du. Härligt att koppla av på det viset. Kram Suss

annika sa...

Nu blir jag också sugen på att måla, det bar så länge sen. Bara följa färgen liksom. Kram

Pemsplatser sa...

Härligt att måla lite och försvinna i tankarna. Jag hamnar också där ibland, i skiss- och målartagen:) Kram och fin dag till dig

Choices by Annie sa...

Härligt att bara kunna ge sig hän ibland, bara göra utan att tänka. Tror jag hade behövt mer sådant i mitt liv.

Fin dag till dig
Kram
Annie

Helena sa...

Det är underbart att låt känslan styra, ge sig hän åt det och glömma dagen. Befriande! Vacker dag till dig!

Anna sa...

Att leka lite ibland, det är riktigt bra, det behöver vi nog alla. Det görs allt för sällan bara.

Fin onsdag till dig! /Kram

Melody and M.E sa...

Visst är det härligt att bara måla! Det händer ganska ofta här att jag sätter mig och målar med barnbarnen!
Några konstverk att hänga på väggen blir det inte, men en rolig och kreativ stund är också värdefull!

Kram M.E

Pia sa...

Att göra något utan att prestera något är så viktigt, och vi gör det alldeles för sällan. Vilken underbar påsk du verkar ha haft! Har varit lite frånvarande men läst ikapp nu. Du skriver så fint och dina bilder kompletterar det till en magisk konfetti.
Idag har mina tankar varit på vandring och de är svåra att stänga av, vet inte vad som drivit igång det, men jag får låta det vara så idag.
Tack för att du delar med dig.
Fin dag till dig!
Kramar

Anna S sa...

Hej! Härligt att skapa fritt och att måla som du gör! Ibland när jag själv gör något, tex av lera så går det att se mycket i det som blir sedan. Eftersom det kommer från mig själv, ibland undermedvetet. Att skapa kan vara en väg ur det invanda och när det är rörigt i en, eller om det tagit stopp känslomässigt.

Jobbigt när man känner hopplöshet inför ens bostad!
Jag får ibland oerhört stresspåslag när jag tänker på allt som "borde" fixas härhemma.. Men så försöker jag tänka att det har jag tid med framöver..måla innertak kan jag ta en sommardag och väggarna blir målade med kalkfärg när det passar..
Tänker att den där otåligheten och missnöjet jag ibland känner egentligen har med annat att göra.. Saker som är svåra att acceptera att de hänt. Vet inte alls om det är så för dig. Kanske man får sucka och muttra, eller svära klart och ta förändringarna därifrån. Ibland ger det sig själv med dagar och veckor som tickar på.

Jag är fortarande inte helt van vid ljuset som är här längre på kvällarna nu. Men det känns bra.

Stor kram till dig och hoppas din kväll blir fin!

Suz sa...

Du har ju absolut många kreativa ådror, men visst är det skönt att bara få leka! Utan de där kraven på prestation.

Ha en fin onsdagskväll!
Kram
Suz

majamyra | It´s all about the details sa...

Du får visa resultatet sedan!
Kanske jag skulle ta fram mitt också och bara försöka skapa utan att tänka för mycket. Känner mig rostig.
Lisa

Mamma C sa...

Nu blev jag sugen på att måla också. Jag har 2 dukar som är orörda. Kanske skulle kunna vara nåt till helgen.
Kram Mamma C

HWIT BLOGG sa...

Känslan ja...när man bara sitter där med penseln och låter ett vitt ark fyllas med det man känner, magiskt!
Kram till dig,
Titti