Makrame...

Inspirerad av en av de jag följer på Instagram,
 så tänkte jag göra en väggprydnad av makramé.
Smycken har jag gjort flera av i makramé,
men inte större saker.

Pälsbollens hemsläpade pinnar får bli stommen.
Sen tar jag snöre av lin och bomull.

 Oskarp bild men ni förstår principen.
Det kommer nog att ta sin tid...
Medans jag väver så sitter pälsbollen bredvid och tittar på mig.
Som att han ifrågasätter vad jag gör med hans pinne.
Som han har burit hem.
Det slutade med att jag fick ge honom ett ben för att komma undan.
Jag fick dåligt samvete...

Har ni provat makramé?

Kram Hannis






20 kommentarer:

Arja sa...

Halloj!
Kan se pälsbollen framför mig när du tar hans pinnar, tur att han fick ett ben :O)
Har också sett dom där väggprydnaderna. lite sugen att testa men kan tyvärr inte makrame, får försöka lära mig eller knåpa ihop en egen variant hihi. Men fint blir det, du får visa det färdiga resultatet sedan!!!
Kram Arja

Pia sa...

Nej jag har aldrig provat men min far! har gjort det. Jag har också sett dem och det är så fint�� Men lille pälsbollen då, förstår att han undrar �� Tur han har en så fin matte att han fick nåt mycket bättre.
Fin dag till dig!
Kramen

Flower of Fame sa...

Makrame är skoj. Spännande och se ditt resultat sedan. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Det där kommer bli fint, jag gillar pinnar, de är vackra!
Låter som ett bra byte ni gjorde, du och pälsbollen!
Ha en skön torsdag!

Hemma på Sjuan sa...

Men tog du hans pinne :) han blev nog nöjd med ett ben istället. Fint du gör och det där har jag aldrig testat, för pilligt för mig... Kram Suss

Melody and M.E sa...

Makrame har jag aldrig testat, men det ser intressant ut. Melody slutade intressera sig för pinnar i samband med att hon fick lära sig att veden ska in i brasan och inte tuggas sönder och hamna i hennes mage, så det finns en hel del här på tomten som Pälsbollen skulle kunna få!
Kram M.E

Choices by Annie sa...

Jag har knutit Makramé armband och gjort några enkla amplar. Det är ett roligt pyssel när man väl får häng på knutarna.

Fin dag önskar jag nu dig, kan inte förstå att jag missat hela tre ljuvliga inlägg från dig. Ja det här stöket som omger mig ställer till det på alla sätt.

Kram
Annie

Idas virrvarr sa...

Va spännande! Jag har aldrig provat med vackert är de. Ska bli spännande att se resultatet sen. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ska bli roligt och se, gillar när såna här hantverkssaker återkommer. Bra byte för pälsbollen.
Kramar/AM

Therese sa...

Jeg gleder meg til å se mer! Dette kommer til å bli så fint. Jeg har aldri prøvd selv, men har tenkt på det i noen år nå så kanskje på tide nå snart.

Jeg lo godt av sykkeltuten du fant og syns det var litt sånn typisk deg å finne en slik skatt. I Norge er det ett eventyr om Espen Askeladden som stadig finner noe "Jeg fant, jeg fant..." så da tenkte jeg ikke bare er du en Røverdatter, hun er en Askeladden også. Fint med nytt liv i gamle ting.


Ønsker deg en god dag, kjære Hannis.

Maria - Snickaregården sa...

Har också sett de där och är lite sugen på att testa. Aldrig pysslat med makrame förut.
Kan tänka mig att pälsbollen funderade på vad du skulle göra med hans pinne :)
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Har också sett de där och är lite sugen på att testa. Aldrig pysslat med makrame förut.
Kan tänka mig att pälsbollen funderade på vad du skulle göra med hans pinne :)
Kram Maria

Anna S sa...

Så vackert med färgerna på snörena tillsammans med den naturfärgade pinnen. Det verkar kul att väva på det viset.
Har aldrig provat makrame själv. Det är säkert något man kan brodera ut och bli hur kreativ som helst med tänker jag. Kanske fläta in lite silverkulor eller annat för god tur?

Kan förstå Pälsbollen som undrar vad som står på , vad hans egenhäntadd pinnar är med om. ;-)
Det går ju inte att förklara makrame för djur så bra heller.

Önskar dig en fin kväll! Kramen

Helena sa...

Jag har aldrig prövat makrame, men skulle gärna vilja. Jag tror att bytet mellan dig och pälsbollen blev en win-win-situation ;-) Ser framemot att se de alster som du knyter fram. Vacker torsdagskväll till dig, kram!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Det har jag aldrig provat, blir kul att se resultatet.
Kram Pia

LÁrt de Vivre sa...

Kan tänka mig han undrar varför du blev en pinntjuv sådär, tur han fick ett ben.

Har aldrig provat Makrame förr, men om du gör det komnmer det bli snyggt, tror jag

Kram Kajsa & lycka till

annika sa...

Nej aldrig, men allt du gör blir fint och jag ser med spänning fram emot att få se det. Kram

HWIT BLOGG sa...

Nej det har jag aldrig testat så nu är jag så nyfiken på vad du kommer att hitta på med makramen, du får visa sen!
Ha en finfin kväll...
Kram Titti

Kia sa...

Kan förstå att han tittar! Snor hans pinnar han hittat.
Då får du ge honom lite beröm sen när du pysslat klart då han faktiskt hjälpt till. :)

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Johanna | Tillvaron.se sa...

Haha nope, vet knappt vad det är egentligen. Men ser fram emot resultatet.