Lite växthus

Tack för era fina kommentarer!
Jag sparar dom i hjärtat.

Om man inte har en trädgård så får man skapa växthus i köksfönstret.
Min vårlängtan har nu gjort att jag planterat,
färska mandlar, dadlar, paprikakärnor,citronkärnor och avokado.
Bara för att testa att plantera det jag äter.
Och det är klart att det fungerar men frågan är om det gör det så här,
inne på en fönsterbräda,

Citronkärnorna har börjat komma upp.
Dom har rest sig mot ljuset kan man säga om man vill andas lite drama.
Hela två centimeter!

 Avokadon provar jag två varianter på.
I jord och i vatten.
Dom i jord har det inte hänt något med vad jag kan se,
Dom i vatten är nya.
Vet inte vad grotiden kan vara på alla dom här.
Citronkärnorna gick väldigt fort, tre veckor cirka.
Avokadon är väl kanske månader.

Så nu väntar jag.
Lite som ett barn, på tecken att det i krukorna lever .

Kram till er
Hannis


Ps. Anna.S, coolt med teatern.
Det måste vara en unik känsla när det är hörselskadade.
Annars upplever vi ju så mycket via ljud.
Så var det ett bra tema också.
Fin dag till dig!
Kram

14 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Fint du gjort och spännande att se när det börja växa. Kram Suss

Kia sa...

Mysigt! Vi planterade lite förra veckan och tagetes har börjat komma upp redan. Få se när tomater och annat visar sig?

Jag har lite svårt med yoga. Skulle vilja yoga och vi gjorde det när vi var på Gran Canaria i julas. Var bra tycker jag. Sen hemma köpte jag en video för nybörjare men den gav mig inget. När den var slut kände jag att den inte ens hade startat. Vill gärna att det är lite jobbigt när jag tränar, i alla fall bli lite varm. får väl testa någon annan variant.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Anna sa...

Det är en härlig känsla när något man sått själv börjar titta upp och spira.

Och idag ska här inhandlas pallkragar till den pyttelilla trädgården. Förhoppningsvis kommer det att skördas där också så småningom. :)

annika sa...

Så fint. Avokadon brukar gå fort i vatten. Jag följer med spänning ;) Kram och ha en fin dag!

Melody and M.E sa...

Om jag minns rätt så tog det ganska lång tid innan mina avokadokärnor grodde. Tror att det bästa är att avokadon är mogen när man tar kärnan.
En del grodde faktiskt aldrig, så det gäller nog att se det som experiment!
kram M.E

Helena sa...

Så spännande det ska bli och få höra hur det går! Gillar din avokadoställning - kreativt! Ha en vacker dag! Kram

Choices by Annie sa...

Så spännande. Här har jag för första gången i mitt liv köpt sättpotatis och de ligger nu så fint på fönsterbrädan. Pappa brukade ju alltid fixa det till mig och sen i maj när det var lagom att sätta dem i jord så kom han med en äggkartong fylld med groende potatis. Nu när han inte har hus längre så är det dags att jag börjar lära mig. Ska bli spännande att se om jag lyckas lika bra som pappa;)

En fin dag önskar jag dig
Kram
Annie

Pia sa...

Härligt att laborera lite ;) Min odlarlust går i vågor kan man lugnt säga, men krigaren tycker att vi ska sätta lite kärnor så det får nog bli så. Det är en speciell väntan den där, när man ser att jorden spricker upp lite och att det kommer ett litet skott där i, härligt!
Ps, det är helt lugnt, den som väntar du vet ;)
Härlig dag till dig!
Kramen

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Tänk att det är en sån glädje med att pilla ned små fröer och sen se hur det sakta växer upp. Jag har tomatplantor och chili på fönsterbrädan.
Stor kram till min hjältinna!!!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Tänk att det är en sån glädje med att pilla ned små fröer och sen se hur det sakta växer upp. Jag har tomatplantor och chili på fönsterbrädan.
Stor kram till min hjältinna!!!

Flower of Fame sa...

Har också satt en avokado. Det tog lång tid. Nu har en spruckit och det har kommit ett litet skott upp. Så ge inte upp. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Så fint där bland dina plantor... Kul att se det växa!
Ha en fin kväll!

Mamma C sa...

Alltid lika spännande att se om det blir något av det man sått.
Kram Mamma C

HWIT BLOGG sa...

Ja du den där avokadon...nu har jag testat o testat men inget händer! Kanske det ska vara vatten till dom? Jag får testa det också, tack för tipset! Man är ju lite rastlös med att de ska gro också hi hi...
Ha en toppendag!
Kram,
Titti