Krukmakare

Först...
Tack!
Ni är fantastiska som delar med er och för era mjuka ord.
Jag tror på öppenhet.
Har ni frågor så fråga gärna, jag svara på det mesta.
 
Sen,en "krukmakare".
Sånt där onödigt som jag inte hade köpt om den inte varit billig, 45:-
Tidigare har jag gjort egna krukor att så i av papper
och då använt en flaska eller brödkavel för att få till formen.

Det är ju nästan löjligt hur glad man kan bli,
över något så enkelt och ganska osnyggt.
Nu ska den användas också.
Redan ikväll.
 
Kram Hannis

6 kommentarer:

Flower of Fame sa...

En sådan har jag aldrig sett. Spännande du får visa resultatet. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Läste ditt förra inlägg och jag hoppas det kommer med i boken, sånt som jag vill ta fram och läsa om igen.
Och så dagens, har aldrig sett en sån makapär jag heller, hoppas få se dina krukor.
Kramar/AM

Anna S sa...

En sån smart grej! Har inte sett en krukmakare tidigare, men kan tänka mig att den hjälper till i skapandet av krukor! (Eller stora kaffe latte-baljor) .

Så härligt art du både odlar från scratch och nu kommer ha egenhändigt skapade krukor till växterna!

Det kliar lite i fingrarna på mig att ta fram och skapa något av lera inom kort. Kanske ett huvud till, eller skulptur av människa. Det måste vara läge för det dock.

Önskar dig en fin mjuk tisdag, kramen!

Helena sa...

Så bra med en krukmakare! Jag köpte också en onödig sak i går... Brukar sällan handla och när jag väl gjorde det blev det något bara för att den var så fin. En sax. Kram

Mamma C sa...

Har aldrig hört eller sett denna pryl. Hoppas den är bra
Kram Mamma C

Kia sa...

Vad med krukor du ska göra nu!! :)
Jag brukar spara de små plastkrukorna från plantor man köper så jag får köra på dom.
Visa sen hur du gjort!

Kram Kia