Kort

Temat på fotoutmaningen hos Malin är kort...
Tror jag i alla fall.
Kort som i foto, kort som i avstånd.
Huvudet snurrade en aning.
Till det att kvällssolen kom fram.

Jag ligger i soffan.
Trött, lite sliten och kanske aningens sluten.
Orden far runt i bröstet men tar sig inte hela vägen fram.
Släpper taget, andas djupa andetag.
Viskar mitt mantra.

En kort stund.
Faller solen in över min buddha.
Bildar ett vackert skuggspel.
Såna saker tar andan ur mig.
Gör mig lycklig.

En kort stund med solens lek i kvällens början.
Det tar mig tillbaka.
Till lusten till ordet.
Längtan efter helgen, det starka kaffet och min skrivarbok.
En kort stund med solens lek.
Det var allt som behövdes.

För att se flera tolkningar så klickar ni här

Kram och skön fredag// Hannis

Ps. Anna,S, vi hade samma tanke om silverkulor!
Jag håller på med en ampel nu för att komma igång.
Det är lite pilligt att få fram mönster.
Men väldigt avkopplande.
Försvann helt i "vävandet"

Hoppas att du mår mycket bättre nu med smärtan.
Och att du får en fin helg!
Kram till dig




12 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Vilken fin tolkning. Jag kände också som du att det var en klurig utmaning. Ha en härlig fredag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Fin tolkning och vackra bilder. Så bra du fångat solljuset. Ha en fin helg, kram Suss

Melody and M.E sa...

Så fin tolkning av ett ord som jag inte upplevt speciellt positivt under min uppväxt! Jag fick alltid höra att jag vara just "kort"!
Fredagskramen
M.E

Katarina sa...

Jag hade också en massa olika tolkningar av temat men jag körde på alla jag :-) Härlig återhämtningstund du fick, när det är rätt så behövs det bara en kort stund.

Min Lilla Kokvrå sa...

En kort stunds återhämtning kan räcka för att åter vara på banan.
Vacker tolkning!
Kram Birgitta

choicesbyannie sa...

Så fantastiskt vackert, sådana där händelser med sol som kikar in kan också ta andan ur mig. Tänk så fantastisk solen är.

En härlig fredag önskar jag dig
Kram
Annie

LÁrt de Vivre sa...

Skön feeling - härligt flow med solljuset precis på rätt plats. Så lugnande och harmoniskt - fin tolkning

Kram Kajsa

Malin - Stjärnflocka sa...

De där korta stunderna av närvaro och lycka är så viktiga för välmåendet!!!
Ha en riktigt fin dag!
Kram Malin

Suz sa...

Så fin tolkning och tänkvärda ord. Man är inte alltid på topp, men det är en skön känsla när inspirationen kommer tillbaka. Så ibland behöver man nog de där stunderna också, de låga.

Härliga bilder!
Kram
Suz

Helena sa...

Så vacker tolkning! Och en skrivarbok - det har jag köpt flera gånger men den blir alltid till något annat... Tack för påminnelsen! Ha en härlig och inspirerande helg! kram

Kia sa...

Finns många ord med olika betydelser. Brukar tänka på det ibland att det kan inte vara helt lätt med svenskan och deras dubbelbetydelser!

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Fröken Foto sa...

Fint och känslosamt som vanligt. Vackert.

kram kram Malin