Helgen gick förbi

Måndag igen.
Det går fort med en helg.

Jag åkte till ön.
Och umgicks mycket med sexåringen.
Vi spelade spel, lekte kurragömma och hoppade studsmatta.
Just studsmatta är sånt mitt knä inte klarar efter operationen.
Så det kom surt efter igår...
Men det var det värt, det där skrattet från ett lyckligt barn alltså.
- Hoppa högre! Hoppa högre!
Och jag hoppade.

Min kråka som börjar bli stor, ska fylla tio i sommar.
Hon kom hem och vi delade filt i soffan en stund.
Och kollade film.
Jag hann förstås prata med föräldrarna också.
Klappa katterna.
Äta min brors farligt goda mat.
Revbensspjäll och hemfriterad potatis.
Inga halvfabrikat där inte.





På pendeln hem så satt jag i den egna världen.
Och funderade på,
om dom vet att dom alltid är älskade och har en plats i hjärtat.
Att jag älskar dom över allt annat.
Även om jag inte är där hela tiden.

Jag tror det.
Tror att dom känner det.
Att mitt hjärta svämmar över av kärlek.
Det är en fin känsla att avsluta sin helg med.

Hur har ni haft det i helgen?
Kram Hannis

Ps. Anna.S, det tog tid för avokadon...
Blev lite less för just tålamod är inte min grej=))
Nu ser det ut som att dom andra också är på väg.

Snickra är något som jag saknar!
Blir så imponerad av dig och det du gör!
Kram







11 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Klart de känner att du älskar dem. Du visar det säkert. Härliga bilder på din helg. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Helgen gick alldeles för fort, och nu när jag bara har tvådagarshelger precis som vanliga människor så får jag nästan panik över hur fort det går. Fast slönt har vi haft det, njutit av våren.
Ha en skön start på veckan!

Melody and M.E sa...

Helgen blev både ljus och mörk. Ett mycket tungt besked om att en nära anhörig är svårt sjuk, men vill leva som vanligt och inte vara på intensivvårdsavdelning. I strålande solsken kom han till en Brunch till det " lilla hotellet vid havet" som jag bjöd på, då det var hans födelsedag. Hans små barn stojade och skrattade och jag önskade bara att jag det hade kunnat byta med honom.
Vi ska leva som vanligt, är hans önskan.
Jag vet bara inte hur man gör, men idag läser jag bloggar och skriver en liten kommentar som vanligt.
Kram M.E

Anci sa...

Tack för att du är en så underbar bloggvän ! Och klok och fin dessutom.

Jag är glad över att du har haft en så mysig helg med nära och köra.

Kramar
Anci

Helena sa...

En helg går verkligen fort! Så mycket vår och kärlek till de dina du förmedlar. Skön måndag till dig! Kram

Therese sa...

Så deilig for barna og ha en tante/moster som leker og har tid. Jeg er ganske sikker på at de vet hvor glad du er i de. Min bror flyttet til mitt nabolag for snart to år siden, det har vært fint for barna å ha en onkel og tante i nærheten. Og jeg syns det er trivelig når hans barn ringer på her og bare står der på trappen.

Jeg håper denne uken blir mildere mot deg. Her er det plutselig sommervarme i dag og trærne har blitt grønne over natten. Det er like fantastisk hver vår, jeg er glad for årstidene!

Choices by Annie sa...

Så härligt du verkar ha haft det. Ljuvligt med familjetid.
Fin måndag till dig
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en bra helg, efter man träffats så är man extra lycklig. Hoppas ditt knä återställer sig, hoppa studsmatta är ingen lek. Eller jo det är det ju, men du fattar...
Ha en solig skön vecka
Kramar/AM

Kolonilotta sa...

Hej! :)
Studsmatta är ju bara för roligt tycker även jag dom vuxen! Hihi. ..
Även om jag inte orkar så länge.
Låter som du har haft en jätte mysig helg med hela familjen!
Min helg var fullspäckad med jobb och pyssel på altanen...och mys med stora killen medan maken och lilleman var i väg på olika äventyr! :)
Ha en fortsatt fin kväll!

Kia sa...

Härlig helg! Studsmatta är kul men det funkar inte för mig. 3 barn sätter sina spår.....
Veckan ska bjuda på fint väder men sämre till helgen. Men det tror jag inte på, jag har beställt fint väder!

Prova baka morotskakan, väldigt lätt. Ska försöka komma ihåg att ta med till jobbet i morgon.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Mamma C sa...

Låter som du haft en jättefin helg i hop med dina kära. Här hemma har vi jobbat i trädgården.
Kram mamma C