Har inte en aning...

Jag vet ingenting tänker jag.
När jag står där och säger hej då till min odlingslott.
Min vän sen många år bär in det sista i bilen och säger:
Känns det okej?
Och det är klart att det gör.

Känns okej.
Trots att jag inte har en aning.
Inte en aning om vart jag ska bo, vart mitt kontor ska ligga.
Hur jag ska planera, för det finns inget klart.
Känns okej,
 trots att min syn på relationerna har ändrats.
Min syn på mig själv och andra.
Eller kanske just därför.

Det är inte längre som det har varit.
Och jag vet inte hur det ska bli.
Jag har släppt taget om det.
Det blir vad det blir.

När jag står där och tänker så tittar jag ner.
Vid mina fötter ligger en skatt.
En hög med fjädrar.
Dom ska bli något till mig själv.
Inte en drömfångare.
Utan något annat.

En drömskapare.
Som kan väcka dom där innersta drömmarna igen.
Som kan hänga i ett fönster.
Få lite kraft från vind och sol.

En drömskapare.
Hur ser en sån ut? Har inte en aning.
Men en sån ska det bli,
Så börjar min lördag.
Med att inte ha en aning men att ändå skapa,
en drömskapare.

Till er, mjuk lördag.
Kram Hannis



9 kommentarer:

annika sa...

Åh Hannis. Jag blir tårögd, som jag behövde läsa detta just nu. TACK. Kramar

Therese sa...

Jeg husker hvor glad du var da du fikk den lotten og hvor mye du trengte ett slikt prosjekt i livet ditt akkurat da. Nå tenker jeg på hvor mye du har "vokst" dette året, å gi slipp på drømmer og gamle tankemønstre krever mot og styrke og særlig når man går mot det uvisse. Men jeg er helt trygg på at uansett hvor du ender hen så vil du skape deg en kokong så fin at jeg vil få lyst til å krype inn i bildene dine for å hvile litt i mykheten. Jeg berundrer deg for at du våger å gi slipp og for at du har mot til å stå i det ukjente.

Arja sa...

Halloj!
Så ledsamt & ändå så vackert ... så fint det låter med en drömskapare, bara ordet gör mig alldeles tårögd ♥ Spännande att se resultatet :O)
Njut Dagen kram kram Arja

Anci sa...

Tack snälla för att du ger även mig idén att göra en drömskapare ! En sådan vill jag ha som hjälper mig vidare på vägen som jag inte vet vart den bär ! Jag önskar dig Lycka Till på din !!

Kramar
Anci

HWIT BLOGG sa...

En drömskapare borde alla ha...jag är säker på att din kommer att visa dig den bästa vägen! Helt säker! Lycka till nu och tro på dig själv...
Stor varm kram till dig,
Titti

Helena sa...

Drömskapare... vackert, positivt och med framtid... stämningsfullt foto... finstämd text... fjäderlätt... där varje ord är en pärla likt ett halsband... Vacker dag till dig! Kram

Flower of Fame sa...

Klart du ska ha en drömskapare. Sedan kommer du finna din plats med säkert en odlingslott där också.. Det ser jag framför mig. Det är du värd. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Allt har sin tid och odlingslotten har haft sin…
Att känna att det är OK att inte ha en aning om vad komma skall, låter hoppfullt. Med den inställningen kan det bara bli bra!
Kram M.E

Anna S sa...

Hej, åh, känner de där känslorna när jag läser. Farväl är alltid vemodiga. Speciellt när man inte vet vad som väntar istället.. För något är det ju. Kanske bättre, men ganska säkert annorlunda.
Så fint att du fick de vackra fjädrarna, och att du ska skapa av dem. Jag gjorde en gång för något år sedan en drömskapare som någon blev förtjust i, och nu hänger den ovanför hennes familjs köksbord.
Av någon anledning har jag svårt att ha mina egna alster synliga hemma. Men håller på att kanske våga ta det steget och ha något framme.
Tror att en drömskapare kan se ut precis som den blir, eller var menad att bli.

Så skönt att det känns okej i dig att lämna det du är van vid och fortsätta på nytt! Det är modigt.

Här har helgen varit lugn, men med oro för ett syskon som mår dåligt. Jag ska försöka finnas där i den mån jag kan. Och se till att h*n får hjälp av proffs. Det vill h*n också ha, som tur är.

Imorgon ska jag träffa en vän med barn och gå på barnteater.Ska bli spännande!

Önskar dig den finaste kvällen. Kram! :-)