En cykeltuta kanske

Vi går på hundpromenad, ett helt gäng.
Alla pratar på och tittar på olika saker.
Blommor, träd, hundarnas lek.
Jag letar saker, alltid...

-Stopp, skriker jag!
Alla stannar , jag klättrar upp på en slänt.
Jag har hittat något.
En tuta.
Möts av huvudskakningar, skratt och fnysande.
Fast på ett snällt sätt.
-En tuta...Vad ska du göra med den?
-Det vet man aldrig säger jag och stoppar den i fickan.

En tuta kan man kanske göra mycket med.
Men främst tyckte jag att den skulle passa på bordet..

Den kanske inte hör hemma i en trendbibel.
Sånt bryr jag mig inte om.
Den passar i den saliga röran
Det är huvudsaken.

Till er, en fin tisdag.
Kram Hannis



13 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Visst passar tutan på ditt bord. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

jamen, perfekt... en tuta kan man ju visst ha på bordet!
Fin tisdag till dej!

Mamma C sa...

Trodde först det var en liten luftballong som du börjat tillverka innan jag klickade upp ditt inlägg.
Ha en fin tisdag du med.
Kram Mamma C

HWIT BLOGG sa...

Hi hi, klart en tuta är bra att ha! Jag är likadan, hittar mycket i naturen som är bra att ha...
Tack för din rara kommentar om porträtten också, tar den till mig!
Kram,
Titti

Birgitta sa...

Asså du e ju bara så härlig :))
Godermorgon & ha en underbar dag

Visst passar den på bordet ;)
Solkram/

åse sa...

Vilket fynd och visst passar den bra där på bordet. Önskar dig en fin dag. Kram åse

LÁrt de Vivre sa...

Du är för härlig!!! men vilka skatter du hittar, blev kalasfint på bordet.

Kram Kajsa

Helena sa...

Tutan passar bra in på bordet. Nu fick jag mig ett nytt begrepp - trendbibeln. Började sedan att le... inser att jag inte riktigt har koll på trender. :-) Kram

Anna S sa...

Jamen du är ju som jag när det gäller att ta med saker hem. :-). Jag går ofta med i alla fall ett falköga mot marken där man kan hitta fina och ovanliga ting.
Tutan är orginell och kan säkert komma till användning. Eller bara vara fin och cool där den ligger.
Jag tänker 3D cliownnäsa eller att matcha den med en glödlampa, då formen påminner om det. Eller doftkrus, bara att klämma på tutan. Lavendelgömma? Hängande vas till skott?
Kul att du hittade den!

Idag skulle jag vilja tvätta, men värken satte P för det plötsligt. Har tid imorgon och hoppas ha mindre ont då. Skulle tränat imorses också egentligen, men kunde inte. Försöker vara snäll mot mig såna här dagar.

Stor kram härifrån!

Maria - Snickaregården sa...

Visst passar tutan på bordet. Den är fin bara som den är utan speciellt användningsområde tycker jag :)
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Visst passar tutan på bordet. Den är fin bara som den är utan speciellt användningsområde tycker jag :)
Kram Maria

Choices by Annie sa...

Hi hi hi känner så väl igen det där beteendet. Sakletare precis som Pippi;)

Kram
Annie

Kia sa...

Pippi Långstrump, sakletare. :)

Kram