Det där med att fastna

Jag vet inte hur ni är men jag fastnar för saker ibland.
Fastnar för detaljer.
Som mönster på en ljuslykta.
Eller att slarva ihop högar.
Som fjädrar ovanpå ett gammalt horn.

Så blir det liggandes så ett tag.
Tills jag står där och funderar på varför det ligger en hög där.

Det har varit en stressig vecka.
Då är just tankar på sånt här det bästa.
Att lägga tid på att fundera om man inte ska lägga hornet i en burk.
Fjädrarna får hänga på väggen..ja, ni fattar.
Då far jobbstressen iväg.

Har ni något ni tar till när ni behöver bryta tankar eller stress?
Fin dag till er!
Kram Hannis

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lyktan är jättefin och dina fjädrar också. Jag har ofta superstressigt på jobbet, då varvar jag ner med och leta bilder på Pinterest när jag kommer hem, eller tar kameran och går ut i skogen.
Kramar/AM

Fru Eriksson sa...

Så fiiint ♡ ...
Ha en underbar dag!

Helena sa...

Så vackert!
Jag brukar nog gå ut med hundarna i skogen. Där tänker man så bra.
Stressfri dag till dig! Kram

Pia sa...

Vilken fin lykta! Vad härligt att du hittat något som låter stressen fara iväg. Själv är det nog havet som gäller och att meditera. Men är det snabba växlingar som behövs är det nog att gå ut med min fyrbente kompis och bara vara och låta tankarna virvla en stund tills de lagt sig.
Hoppas att slutet på veckan blir mindre stressigt!
Kramen

Rost och rädisor sa...

Fin lykta. Naturen och trädgården bra avkoppling. Tar jag fram kameran också så uppslukas jag snart helt och går runt i min egen värld.
Allt gott
Anette

Mamma C sa...

Jag rensar skallen med en löprunda, det tycker jag är bäst.
Kram Mamma C

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så fint och underbar lykta.
Kram Pia

Kia sa...

Mannens syrra har gått på bikram yoga och det låter skönt men då måste jag ta mig in till stan. Vilket inte kommer hända för att träna! Bor ju inte direkt i närheten.

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Maria - Snickaregården sa...

Brukar bli att jag börjar torka och städa. Tänker nu att jag kanske städar ur tankar och stress ur huvudet på det sättet. Sen flyttar jag runt på saker och ting och kan för mitt liv inte förstå hur jag kunde ha haft det som de stod förut :D
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Brukar bli att jag börjar torka och städa. Tänker nu att jag kanske städar ur tankar och stress ur huvudet på det sättet. Sen flyttar jag runt på saker och ting och kan för mitt liv inte förstå hur jag kunde ha haft det som de stod förut :D
Kram Maria

Therese sa...

Du er flink til å skape deg ro og gjøre ting vakkert og myk. Jeg håper det venter en stille helg på deg, virker som om du behøver det nå.