Den där vasen

Som sagt, ni är de finaste läsare man kan ha till sina texter.
Om sina känslor.
Tack!

Ni vet den där vasen.
Som nu är limmad och lite ärrig.
Den får nog vara så.
Jag älskar den mot den svarta väggen.
Som idag på en långfredag, med lite ris i.
Men inga fjädrar, för då blir det för mycket på något konstigt sätt.


Jag ler när jag tittar på den.
Och tänker att det var meningen att den skulle gå sönder.
För nu passar den i det operfekta.
Och duger som den är gör den också.

Till er, en mjuk långfredag.
Kram Hannis

15 kommentarer:

Helena sa...

Vacker vas! Sprickan ger vasen en berättelse... en nyfikenhet... en undran. Håller med - vasen är vackrast med bara riset. Den kommer fram mer! Önskar dig en riktigt fin långfredag. Kram

Anna S sa...

Hej Hannis, åh starkt i lägg igår! Jag känner igen mig grymt mycket i det du skrev om så vackert. Det att inte ha insett helt medvetet hur en relation till viktig person verkligen var. Du har en oerhörd begåvning i ditt sätt att skrivs och förmedla. Jag blev djupt rörd.
Visst tar det tid, och tiden läker inte så många sår.. Men det man gör för att läka sig hjälper. Jag tror det är bra att följa sin intuition. Vi har svaren inom oss. Och nej, det var inte dig det var fel på, nånsin. Tack för att du skriver och att jag får ta del av det.

Vasen är verkligen fin i all sin trasighet, som nu syns som spacklade ärr. Kan förstå att du behåller den som den är med enkla kvistar i.

Här blir det inget påskpynt alls iår. Möjligen ett vitt porslinsägg i silverlopp för att påminna mig att det är påsk. :-)

Fin och lugn helg till dig. Kramen!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Perfekt, den har ett bra uttryck med sin spricka. Jag gillar sånt, det vet du.
Kramar/AM

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en Glad Påsk och sköna lediga dagar!
Kram,
Regina

annika sa...

Så fin den är. Som du. Varm långfredagskram till dig!

Melody and M.E sa...

Vilken underbar blå färg! Full förståelse för att du tycker om den, sprickan till trots.
En fortsatt fin helg önskar jag dig.
Kram M.E

HönaPöna sa...

Så fint... även det trasiga kan bli vackert.
Önskar dej en fin start på påsken!

Kristina Jönsson sa...

Hej vännen!
Jag tittar på din vas och tänker. Hum den är ett tecken, ett tecken på att du har lagats. Allt går att laga och finns glädjen och kärleken märks inga ihop limmade kanter eller skavda hjärtan. Jag gör som du, tänker och försöker leva efter mitt ♥. Du lyckas bra och förmedlar ork och hopp för andra. Hoppas du får en underbar fortsatt påsk, och utan fjädrar är helt klart bäst.
Stor kram Kristina

Jennica... sa...

Så fin den blev och så perfekt i sin operfekthet hemma hos dig! Kan man säga så...?! :)
Hoppas du har en fin påskhelg,
kram Jennica

Pia sa...

Att få vara som man är att inse att man duger som man är, eller en sak är, det är viktigt! Alla har vi våra ärr, synliga eller inte, och det är ju just dem som gör oss till de vi är. Jag tycker den är helt perfekt, med mina ögon sett.
Fin kväll till dig!
Kramen

Kia sa...

Gillar den där vasen, tycker den är fin.

Jag har tinat efter halva dagen i ett ruggigt stall.
Ha en toppen påsk!
Kram Kia

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vacker vas.
Önskar dig en härlig påsk.
Kram Pia

Flower of Fame sa...

Så vacker vasen blev. Hoppas du har en mjuk och lugn Påsk. Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Vasen är verkligen perfekt operfekt.
En härlig påskhelg önskar jag dig.
Kram
Annie

Therese sa...

Jeg håpet du ville beholde den akkurat slik, hwlt perfekt og veldig Hannis i mine øyne!