Bara min

Temat på Malins fotoutmaning är "bara min"

När jag inte vill åka med i stress.
Varken min egen eller andras.
När jag ger mig själv tid.
Där inga telefoner följer med och ingen dator.
Ingen som är med och pratar.
När jag är på mattan, målar eller går ut i skogen med kameran.
Fotar sånt som inte ska bli någonting.

Kryper runt och skitar ner mig.
Lyfter på stenar och flyttar på pinnar.
Och tänker på absolut ingenting annat,
 än det som inte ska bli någonting.
Bara min stund.
Det kan räcka med femton minuter.
Den där stunden där jag inte är någon speciell.
Inte yrkesmänniska, vän eller annat.
Det som är bara min stund och är för tankar om ingenting.

Det är det där att bara göra.
Utan att det ska bli något, generera något, producera.
Bara släppa och vara i stunden.
Då kan det bli som på bilden.
Kanske banala, enkla tankar men så viktiga för mig.

Bara min stund,
då jag egentligen inte har tid.
Men behöver avkopplingen som mest.
Alltså behöver jag ge mig den tiden då,
till bara min stund.

För att se flera fina bidrag så klickar ni här

Fredag, det njuter vi av.
Kram Hannis


21 kommentarer:

Min Lilla Kokvrå sa...

Kloka tankar. Vi glömmer nog lite till mans bort oss själva och att ge oss egen tid. Vacker bild!
Kram Birgitta

Flower of Fame sa...

Vilket fint bidrag. Mycket kloka tankar. Sådan tid skulle jag bli bättre på att ta mig. Ha en härlig fredag Kram Pernilla

Pia sa...

Kloka fina du! Ett tänkvärt bidrag. Just den stunden är det som får oss att orka igen, vår egen lilla retreat.
Jag behöver ta fler sådana stunder, men jag har blivit bättre på det.
Fin dag till dig!
Kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag instämmer i kören här över, du är klok. Bara-min-tid är viktigt, och skogen lockar mig då också. Blev en mycket vacker bild.
Ha en skön helg
Kramar/AM

Katarina sa...

Vackra färger i bilden och viktigt budskap. Härlig tolkning.

Choices by Annie sa...

Så vackert. Och den där bilden är fantastisk.

Det där med att fastna gör jag jämt. Hittar jag något jag gillar så blir jag nästan manisk. På gott och ont.

En härlig fredag önskar jag dig
Kram
Annie

Birgitta sa...

Otroligt vacker bild ,,,
Och du är lika klok som alltid
"Egentid när den är som bäst"
Så viktigt så viktigt ,,,,

Kramar om/

Njut av dagen fina du ,,,

Suz sa...

Underbar tolkning, känner igen mig så mycket!
Och vilken härlig bild sen:)

Ha en fin, mjuk fredag<3
Kram
Suz

PS. Och glöm inte en kram till Pälsbollen<3

Helena sa...

Tänker att du har fronesis. Det där man inte kan läsa sig till eller skaffa sig i ett praktiskt hantverk utan den kunskap Aristoteles sa var livets visdom. Jag känner igen mig väldigt mycket i det du skriver. Den där om viktig tid att tänka enkla tankar. Tid där jag inte är den teoretiska och praktiska yrkesmänniskan. Och fotot - det är så vackert - precis som dina tankar. Skön fredag till dig! kram

Pemsplatser sa...

Väldigt fint skrivet om "bara min". Hoppas du får en fin helg. Kram Emma

Livskrafter sa...

Ja klok är du sannerligen rara du
Jag tar till mig dina ord och känner i hela kroppen att jag exakt just nu behöver vara i INGENTING en stund. Det har varit lite mycket den senaste tiden.
Kram och tack
Emma

HönaPöna sa...

En egen stund, vilken bra tolkning... finaste fredag till dej!

Den där Victoria sa...

Vilket fint och klokt inlägg.

Kram Victoria

Kia sa...

Låter bra tycker jag och såna stunder behöver man!

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Fröken Foto sa...

Åh vad fint bidrag. Så kloka tankar, så vackert inlindade, känslosamt och vackert! Tack för att du delade med dig!

Önskar dig en fin helg.

Varm kram Malin

dahlia sa...

en egen stund om än aldrig så kort,är så nyttigt

annika sa...

Så fint och så mycket visdom. Bara vara i stunden ❤️️

Maria - Snickaregården sa...

Kloka fina Hannis. Vilken fin tolkning. Det är de där små stunderna som ger en guldkant på tillvaron ❤
kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Kloka fina Hannis. Vilken fin tolkning. Det är de där små stunderna som ger en guldkant på tillvaron ❤
kram Maria

Mamma C sa...

Precis sådana stunder som blir och är bäst.
Kram Mamma C

Lisa sa...

Jättefint och klokt, och underbar bild.