Att prova sig fram

Jag måste alltid testa saker innan jag gör det ordentligt.
Eller alltid, ibland när det gäller pyssel.
 
Som ampel till blomman.
Då testar jag först med tunt snöre,
för att se om jag kommer ihåg hur man gör.
Och nu när jag vet att jag kommer ihåg då letar jag efter ett tjockare.
För att göra den på riktigt.
Omständlig, ja, eller dålig planering.

I alla fall så blev det ganska fint.
Och det kommer att bli ännu finare i kraftigare snöre.
Grått för det är jag kär i för tillfället.
 
Valborg, April är snart slut.
Jag och Pälsbollen sticker ut på landet.
För att fira med människovänner och hundvänner,
hästar, katter och lagom sura tonåringar som inte får vara i stan.
Det blir fint det!
 
Kram och fin dag till er.
Hannis
 
 

11 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Sprint det kommer bli. Kan se det framför mig med tjockare snöre. Ha en fin Valborg! Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Å, snyggt... och grått liksom, min stora kärlek!
Kanske lite omständigt, men sen har du ju också två, det är ju inte helt fel!
Fin valborg till dej!

Melody and M.E sa...

Riktigt snyggt blev det! Blir lite sugen på att själv testa!
Som gammal Uppsalabo borde jag ju längta tillbaka till din stad en sådan här dag, men det känns faktiskt ganska skönt att slippa både det ena och det andra.
Nog var det en del oro när barnen var tonåringar och skulle ut på Valborgsmässofirandet!
Önskar dig och Pälsbollen en riktig härlig helg på landet.
Kram M.E

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin ampel!!! Grått är snyggt! Önskar dig en fin Valborg och en trevlig helg!
Kram,
Regina

Choices by Annie sa...

Verkligen en jättefin ampel. Jag har en plan för massvis av amplar. Måste bara finna tiden och utrymmet för det skapandet ,)

En härlig valborg önskar jag dig
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev fint, vad du är påhittig. Härligt och åka ut på landet, ha en rolig valborg och tack för hälsningen.
Kramar/AM

Helena sa...

Snyggt!!! Kreativ du är!
Önskar dig en riktigt trevlig Valborg. Kram

Fru Eriksson sa...

Så snyggt ♡ ...
/Kram

Tinis vita hem sa...

Ampeln blev jättefin :)
Jag önskar dig en riktigt trevligt Valborg!
kram Tini

LÁrt de Vivre sa...

Önskar dig vackra kvinna en fantastisk Valborg

Kram Kajsa

Anna S sa...

Häftigt att göra egna amplar! Minns när jag försökte mig på det som tonåring, mäkta irriterad på att min strut av papper upphängd i tandtråd envisades med att dratta ner på golvet. Upp med den igen och det blev inte mycket kvar av Hjärtan på tråd-växten.

Din ampel kommer bli jättefin!

Önskar dig en fin Valborg på landet med dina nära och kära. Jag har inte planerat något speciellt att göra i helgen. Ska pyssla lite hemma och kanske tvätta nån dag.

Kramen och mjuk helg till dig!