Återvinna

Till er som frågat, 
På Clas Olsson hittar man dom inte så "onödiga" etiketterna.

Hej då mars och välkommen april!
Jag startar med återvinning.
Som kontrast till onödiga saker.
Något vackert trasigt ska bli något vackert helt.

Nu gäller det att tänka till för här blir det tunna trådar.
Små knutar och öglor.
Det här kommer att ta tid tror jag.
Det måste träs upp från nuvarande tråd pärla för pärla.
Och sen ska det bli något nytt av det.
Men det gör inget, lite långa projekt är bara bra.

Några av mina gamla absoluta favoritsmycken har legat trasiga länge.
Måste göra något av det känner jag.

Kaffe, gamla silverdelar och en podd.
Så får min kväll bli.
Men först, lite jobb förstås.

Mjuk dag till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S men galet med skåpet!
Vilket fynd!
Och visst blir man glad när människor hjälper till.
Det gör en varm i hjärtat.

Jag älskar second hand...
Fyndade två par hippie-jeans för typ 60:- sist.
Du vet med sådär vida ben och lagom slitna.

Ja, det är skönt att kreativiteten är tillbaka.
Det blir som en propp ibland, där livet sitter i vägen-
Då tappar jag all inspiration en stund, sen släpper det.
Kram till dig!

9 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Spännande projekt. Hoppas du visar resultatet sedan. Härligt att din skaparlust är tillbaka. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Där har du och göra, ska bli mycket kul och se vad du hittar på. Är säker på att det blir något fint.
Jag är en dålig bloggvän just nu, flunsan håller järngrepp.
Kramar/AM

Pia sa...

Långa och korta projekt är bra för då kan man varva när man behöver en paus. Är nyfiken på vad detta ska bli, eller om det ska lagas hur det ser ut när det är färdigt :)
Kramen

Helena sa...

Clas Ohlsson ska få ett besök av mig! :-) Gillade märklapparna mycket! Ha en fin onsdag och Glad Påsk!

Rost och rädisor sa...

Ser ut som ett riktigt pillerjobb. Gissar att du har skopan full av tålamod. Glöm inte visa vad det blir för fint.
Önskar dig fin påsk
Anette

Pemsplatser sa...

Ja det kommer nog att ta lite tid, men det kan det gott få göra ibland:) Låter som en mysig kväll i alla fall. Kram Emma

Idas virrvarr sa...

O va jag längtar efter att pyssla. Men varken inspektion eller lust finns. Ja ja.... de kommer väl tillbaka. Kram

Kia sa...

Tiden rullar på och mars försvann snabbt. April är väl slut snart med... :)

Ha det toppen och krocka inte med kvasten i morgon!
Kram Kia

anettan sa...

Så spännande. Kram Anette