Yta

Temat på Malins fotoutmaning är yta.

Ni vet den där vasen som jag verkligen ville ha.
Som gick sönder.
Jag limmade den. 
Så klart så fattades det små bitar.
Men jag tänker att det är med den som med människor...
Alla har vi små ärr av olika slag.

Jag tror jag ska spackla och måla den.
Ge den en ny yta.
Fast den får inte bli för perfekt, ytan alltså.
För sånt tror jag inte på, det perfekta.


Så, det står på schemat framöver.
Att ge en gammal vas med ganska stora ärr en lite nyare yta.

För att se flera tolkningar så klickar ni här

Och till er, skön fredag!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att allt är bra med dig.
Och att du får en bra helg!
Kramen

23 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon Fina Du
Tror Din vas kommer att bli alldeles jättefint operfekt
Önskar Dig en fin helg
Kram
Louise

Flower of Fame sa...

Så fin tolkning på yta.. När du beskriver om ärren. Det är så det är. Klart du kan odla på din balkong. Hoppas du kan få en odlingslott dit du flyttar. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

Min Lilla Kokvrå sa...

Hm, det lät intressant, spackla och måla den...Kan du inte ta och visa upp den när du har gjort det, och tala om hur du gjorde. Det väckte pysselsuget och tanken på vad jag kan göra med alla krukor som står i förrådet :)
Gillar din tolkning kring den icke perfekta ytan - en stel, opersonlig perfekt yta är inget att sträva efter.
Skön fredag! Kram Birgitta

Mamma C sa...

En jättefin tolkning.
Kram Mamma C

Katarina sa...

Förstår att du ville rädda vasen. Låter som ett spännande projekt.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Eller så låter du vasen vara precis sådär. Håller med, perfect is boring.
Fin fredag
Kramar/AM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Eller nu fick jag en toppenidé, du målar: perfect is boring på vasen....
Fniss

dahlia sa...

vasen var fin tycker jag......även med sprickan

Hannis sa...

Fina Louise!
Tack, hoppas att du får en mjuk, varm helg fylld av sånt som själen mår bra av.
Stor kram Hannis

Pia sa...

Tycker att din vas redan är perfekt, man kan kanske hjälpa insidan lite om man vill att den ska klara av vatten.
Underbara och kloka ord, perfekt är inget ord jag använder för jag vet inget som är perfekt, allt har sina små skavanker.
Skickar tillbaka en mjuk och värmande kram till dig <3

LissenTo sa...

Tror du redan ser framför dej, hur Vasen ska bli. Personligare och med din skapande touch. Tror på operfekt finhet

LÁrt de Vivre sa...

Fin yta med sitt ärr, det är ju verkligen lite som oss själva, otroligt vackra men lite skamfilade här och där

Kram Kajsa

Suz sa...

Fin tolkning och att inte ha en perfekt yta är också viktigt! Ärren gör både föremål och människor till vad de är idag.

Ha en fin helg! Och tack för hälsningen på Insta igår, den värmde:)
Kram
Suz

Anna S sa...

Hej! Jag håller verkligen med dig om att yta inte är det viktiga, och även att operfekt är bra. Det imperfekta och slitna eller ärrade är mer intressant eftersom vi formas av det till dem vi är.. Det är en spännande tanke tycker jag att vi utvecklas och ändras så länge vi lever.. Det där som gör så ont i en ibland, då själen vecklas ut och formas om.
Så fint du fått ihop vasen! Den har ett fint mönster som kommer bli jättefint även om/när du spacklat och målat den! Det känns bra ibland att laga saker och lappa ihop, skapa något eget. Stark symbolik i det.

Tack, hoppas att få sova lite bättre nu i helgen.
Imorgon ska jag och brorsan hälsa på systern som fött sitt andra barn förra veckan. Det blev en liten tjej precis som alla runt gissade, och som hennes storebror fick bestämma namnet på. Inte helt själv, utan namnet hade varit uppe som alternativ. Det blir fint att se dem!

Kramen till dig och mjuk fredag :-)

Idas virrvarr sa...

Men de är väl fantastiskt vacker! Nått som inte är perfekt utan precis som alla vi människor. Lite kantstötta, lite ärr och annat för att vi levt och lever. Dina texter är alltid helt underbara ♡ Kram och trevlig helg.

Sara Mattsson sa...

Vilken fin vas! Vad tråkigt att den gått sönder. Blir nog fantastiskt bra hur du än gör om den. Bara formen är ju så kool!

Villa Freja sa...

En sån vacker vas. Sprickan ger den nästan bara ännu mer magi. Kram.

Therese sa...

Vakker! Men det vet du allerede :)

Siden jeg begynte å få infusjoner har jeg lett etter tegn i tiden/dagen som kan gi hint om jeg har lykken med meg og får medisin og ikke placebo. En tullete greie og litt ulikt meg, men jeg tillater å la hodet holde på med deg. En god ting var for eksempel at det på veggen på sykehuset hang tegninger helt like de en venn nettopp hadde tegnet en kopi av, jeg fikk den første infusjonen på en mandag som er favoritt dagen min og neste ble flyttet til fredag den 13. mars som er bryllupsdatoen til min kusine. Slike ting har oppmuntret meg. Og i dag fikk jeg endelig hentet boken jeg bestilte fordi du anbefalte den og nå har jeg nettopp slått opp på 21. mars og hva annet enn min leveregel fra da jeg jobbet står der?!

"Jeg skal utgjøre en forskjell i dag".

Jeg tar hintet, Hannis: Jeg blir frisk og skal "snart" jobbe igjen. Takk min venn!

Kia sa...

När jag ser den vasen kom jag och tänka på en app som mina tjejer gillar. Pottery heter den och du drejar krukor som du sen färgar. Rätt kul faktiskt! Man kan sälja dom för att få pengar å köpa färger och mönster till. Kul att se vad men får för pris på det man skapat.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Kia sa...

När jag ser den vasen kom jag och tänka på en app som mina tjejer gillar. Pottery heter den och du drejar krukor som du sen färgar. Rätt kul faktiskt! Man kan sälja dom för att få pengar å köpa färger och mönster till. Kul att se vad men får för pris på det man skapat.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Kia sa...

När jag ser den vasen kom jag och tänka på en app som mina tjejer gillar. Pottery heter den och du drejar krukor som du sen färgar. Rätt kul faktiskt! Man kan sälja dom för att få pengar å köpa färger och mönster till. Kul att se vad men får för pris på det man skapat.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Jennica... sa...

Jag hoppas vi får se hur den blir när du har "fixat och trixat" med din magi! ;)
Ha en fin helg,
kram Jennica

Fröken Foto sa...

Så fint, så som hos människor, gillar tanken ♡
Kram Malin