Trasig vas

När mamma rensade så fanns det en sak jag verkligen ville ha.
Det var den här vasen.
Den var alltså hel då förstås.

Som ni ser så är den inte det nu...
Men jag tänker att vad 17, det mesta går att limma ju.

Kanske måste jag foga och måla om den?!
Vad tror ni?
Har ni något tips på superlagning?
Det är stora delar och alla finns kvar.
Kruxet är att det är en spricka i den "hela" delen också,
så jag lär limma där också.

Kom gärna med tips om ni har några.
Och förstås, en bra start på veckan till er.
Kram Hannis

11 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Fin vas förstår du vill laga den. Har tyvärr inget bra tips på bra lim. Hoppas du kommer på något. Ha en fin dag Kram Pernilla

annika sa...

Delade ett klipp på FB för ett tag sen, det var en artikel om hur man någonstans i Asien hade lagat sprickor med guld, dvs sprickan blev vackert synlig. Ingen aning om hur man gör det men själva tanken och krukan som var illustrationen var så vacker. Kram

skrifverier sa...

Nu kom nostalgikänslan fram. En nästan likadan vas, fast något mindre, fanns också i mitt barndomshem. /Kram, Anna

Melody and M.E sa...

Det finns ju superlim och så finns det speciallim för keramik, så det där ska nog inte vara några problem.
Frågan är ju bara om den blir så tät att du vågar ha vatten i den, men när du har limmat kan du ju ställa den i duschen och testa innan du ställer den på ett ömtåligt bord.
Lycka till.
kram M.E

Pia sa...

Förstår att du vill laga den. Superlim brukar fungera men skarvarna blir ju synliga. Vill du lyfta fram dem så förgyll dem, inte riktigt min favvo men en smart lösning. Jag hade nog försökt måla om den med lite puts eller spackel under.
Ha en fin måndag!
Kramen

mina finaste. sa...

Så synd på vasen men det går nog att lösa. Jag har tyvärr inget supertips men hoppas att du fixar det. Lycka till

Choices by Annie sa...

Vilken vacker vas, Superlim är ett bra lim, fast annars så funkar karlssons klister till allt;) (i allafall här hemma, hi hi)

En fantastisk start på den nya veckan
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var synd att vasen gick i sönder. Jag brukar ta snabblim, det funkar till det mesta.
Kramar/AM

Mamma C sa...

Såg att någon skrivit redan keramiklim. Inte kul när fina minnen går i massa bitar. Men du får säkert ihop vasen som ny igen.
Kram Mamma C

vitadrömmarobusigabarn sa...

Fin vas tror att den går att laga💜
Varmaste kramar till dig
Och en fin dag

Här är gudagott att vara ! sa...

Så himla tråkigt att den vackra vasen gått sönder !
- Blir nog svårt att laga den utan att man ser sprickorna.
- Men gör gör smycken av skärvorna, du som är så duktig på sånt !
Då får du använda och glädjas åt den, men på ett annat vis.- Tack snälla du för den hälsningen som du lämnade hos mej ♥
Allt gott önskar jag dej och sköt om dej !
Kram / Anneli