Tid

Temat på Malins fotoutmaning är tid.

Oavsett hur mycket det än är.
Hur mycket jag än fyller mina dagar med.
Så är det några saker jag alltid tar mig tiden till.
Att läsa dagens text, reflektera över raderna i min
kalender "Leva livet" och göra min yoga.

Texterna läser jag på morgonen.
Yogan kan jag flytta till kvällen.
För mig är det viktigt.
Dels för sinnet, som behöver smörjas med nya utmaningar.
Reflektioner, att våga ställa sig frågor som man kanske inte gör annars.
Och för kroppen som verkligen behöver smörjas. 


Jag märker direkt när jag gör avkall på det som är viktigt för mig.
Irritationen, stressen, suckandet.
Gnället över sånt som är helt oväsentligt och opåverkbart.
Vi har dom sidorna allihopa.
Och vi har olika sätt att hantera dom på.

För mig är det tid som är viktig.

För att se flera fina bidrag eller vara med gå in här

Nu, limma vas...
Kram Hannis 

19 kommentarer:

Anci sa...

En vacker bok ! Och viktig. Vad lägger jag egentligen min tid på ??

Hoppas att du får en mysig helg.

Kram
Anci

Och TACK !

Choices by Annie sa...

Så kloka ord. Jag försöker också ta mig tid. Men ibland är jag så trött och gör då avkall på min egna tid. Då jag egentligen behöver den som bäst. Konstigt det där, hur man fungerar.

Vacker bok.
Fin dag till dig och lycka till med vasen.
Kram
Annie

Anna sa...

Klok som en bok och en bok som är klok:)! Det är ju det som är det svåra, bara! Att hitta det som är viktigt och ger mer energi än vad det tar! Att prioritera är A och O när det handlar om tiden, men du verkar ha hittat tätt balans, härligt!

Den där Victoria sa...

Vilken fin bok och vilka kloka tankar.

Som svar på din fråga inne hos mig så kan jag säga att reikihealingen var en fin upplevelse och jag kände verkligen av den själsligt under behandlingen. Jag har inte känt någon förändring nu efteråt, men hon sa det att det kan komma ett tag efter, när man minst anar det.

Kram

~ Eva ~ sa...

Bra, att jag tog mig tid att hälsa på här hos Dig...finner så kloka ord, som ger mig eftertanke...välbehövlig sådan, just nu...

Kram

Kia sa...

Man ska unna sig och lägga tid på sånt som får en att må bra! Helt rätt! Man har sina rutiner som man mår bra av och dom ska man inte slarva med.

Önskar dig en toppen helg med mycket sol!
Kram Kia

Villa Freja sa...

Det går helt enkelt inte att göra avkall på det som får en att må bra. Då krackelerar allt runt omkring. Kram.

Min Lilla Kokvrå sa...

Tack för boktipset :)
Ett härligt sätt att starta sin dag på, att få tänka till och på så sätt påverka resten av dagen.
Allt gott! / Birgitta

Jennica... sa...

Tid för sig själv är viktigt. Och det är dessutom viktigt att lägga tid på det man själv vill och behöver.

Och den där boken....den är ju så fin!

Kram Jennica

HönaPöna sa...

Precis sådär är det ju... med trettio timmars övertid de två senaste veckorna så har jag inte haft tid till något, och ja, suckarna kommer rätt snabbt.
Idag är jag trött och galet glad över att det är fredag.
Kram, önskar dej en fin start på helgen!

Pia sa...

Vilken underbar bok du har där! Dina ord är som vanligt tänkvärda och fina. Det är lätt att fastna i gnällafällan, men man får ta sig i kragen och ställa sig utanför istället.
Har du läst tio tankar om tid, av Bodil Jönsson. Jag läste den för väldigt väldigt många år sedan men läste den även i höstas och den stämmer fortfarande så väl.
Hoppas du får en riktigt fin helg!
Kramar

Flower of Fame sa...

Vilken härlig bok. Den ger en styrka. Fint bidrag i utmaningen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Mamma C sa...

Ett fint bidrag och vilken bra bok.
Kram Mamma C

s k r i f v e r i e r sa...

Tid - vi använder den alla så olika. Men precis som du försöker jag att ge mig själv sådan en stund om dagen.

Fint tolkning. /Kram, Anna

annika sa...

Vacker bok. Tiden är magisk, ibland stretchande lång och ibland så kort. Jag tror vi påverkar mer än det raka strecket vi brukar använda om tiden. Varm kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har ett talesätt på min blogg "Tiden är den mest demokratiska fördelade resursen. Alla har 24 timmar till sitt förfogande idag". Var och en väljer vad den vill göra med den tiden och ibland behöver jag påminna mig om att vara lite mer rädd om tiden så att jag inte slösar bort den på oväsentligheter.
Kram,
Regina

HWIT BLOGG sa...

Den boken vill jag ha! Tiden är min fiende och vän! Älskar kravlösa lediga dagar där tiden bara får gå och beundrar samtidigt alla som hinner med hem, hus, familj, gymmet och 7 sorters kakor...på samma dag!
Ha nu en skön kväll och en varm kram till dig från mig,
Titti

Fröken Foto sa...

Den där boken var intressant. Ser ut att så en del som jag behöver påminna mig om :)

Kram kram Malin

PranaLing sa...

Så vacker bok den blev jag väldigt intresserad av. Älskar texter som ger reflektion.Då mår jag som bäst!!

Kram