Selfie

Temat på fotoutmaningen är "Selfie"

Först tänkte jag att jag måste sminka mig lite, fixa till lite, ja ni vet.
Göra snygga bilder, imponera.
Men nej.
Det fick bli en bild efter ett yogapass.
Svettig och ofixad, som ett sätt i att träna på att släppa taget.
Om ytan och vidden av det.

Som barn var jag ett vildhjärta.
Varm i huden, alltid i rörelse, rastlös.
Ville vara ute, fri helst med djuren.
Mörk, lik min pappa, blåa betraktande ögon.
Kände det som att jag alltid skulle tämjas,
bli som alla andra, vara en duktig flicka och dotter.
Jag levde inte upp till omvärldens förväntningar.
I mina egna ögon.
Och inte i en del andra ögon heller...
Jag avskydde mitt eget yttre ,
och visste inte hur jag skulle tygla mitt inre.

Idag är det annat.
Dom flesta dagar älskar jag mig själv.
Så länge själen lyser igenom.
Det måste samspela.
Annars är det bara yta.
Det är min själ som fladdrar, det är där jag är jag.
Det är där jag skapar, drömmer, skrattar, gråter och älskar.
I själen, den inuti, inte det utanpå, som är min yta.
Men i samspel så är det som vackrast.
Och nu inte sagt att man inte ska leka, ge sig hän.
Sminka, fixa och trixa.
Jag gör det också ibland. Det är ju galet kul.

Men just idag.
Just idag fick det bli en bild i syfte att hålla fötterna på jorden.
Och släppa taget om ytan.
En selfie, på mig där jag är jag.
Svettig, ofixad men med yogabalans i själen.
Det är då jag känner mig som vackrast.

För att se flera fina bidrag eller vara med klicka här
Det är fria tolkningar.
Ingen tävling, bara för kul.
Tjejerna hittar alltid på kul teman.

Och förstås, mjuk söndag till er!
Kram Hannis


32 kommentarer:

Therese sa...

Jeg tror dette må være den aller fineste selfien jeg noen gang har sett. Du er vakker! Og sårbar og myk.

Og teksten din får meg til å tenke på Ronja Røverdatter, min AL favoritt :)

Maria O sa...

Vackra du! Så kloka ord och en så mjuk och vacker bild som i mina ögon utstrålar ro. Alltid roligt att få ta del av dina inlägg och dina bidrag i vår utmaning.

Kram Maria

Ps. Nu är det dags för mig att hoppa upp på yogamattan :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är så snygg så jag tror du blir lika fin när än du tar fotot, jättevacker bild.
Kramar/AM

Den där Victoria sa...

Vackra människa, både på utsidan och på insidan.

Kram Victoria

annika sa...

Åh vad jag tycker om din bild. Den utstrålar harmoni, styrka och skönhet. Kram

s k r i f v e r i e r sa...

Inget smink i världen skulle kunna slå den naturligt vackra bilden. /Kram, Anna

Lene sa...

Jättefin bild!
Du är vacker som du är
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Arja sa...

Halloj!
Så fint skrivet & vilken vacker Qvinna du är på alla sätt och vis ♥
Kram kram Arja

Annapannapuff sa...

Åh, vilken fin tolkning, i både text och bild! Härlig söndag på dig med!

Nyanser av vitt sa...

En mycket vacker och rofylld bild Hannis. Och så texten....alltid så bra, alltid berörande.
Varm KRAM

Hemma på Sjuan sa...

Så naturligt vacker du är! Kram Suss

LÁrt de Vivre sa...

Precis allt det där gjorde dig till just den fina Hannis du är...och vilken tur!! Vacker bild på en naturlig tjej

Kram Kajsa

Flower of Fame sa...

Så vacker bild på dig. Helt perfekt till vacker text. Du trodde jag var blond. Min riktiga hårfärg är egentligen cendré. Det är ju faktiskt åt det blonda hållet. Ha en fin dag

PranaLing sa...

Vacker,rofylld i all sin enkelhet.
Vacker på insidan och utsidan <3

Kram

Mamma C sa...

En självis som utstrålar en mjuk och stark kvinna i mina ögon.
Ha en fin och bra söndag

tinajo sa...

Fint och sant skrivet. :-)

Kristina Jönsson sa...

Halloj!
Både bilden och texten är underbar. Bilden borde du förstora, jätte fin.
Ha det bäst och lev som du lär, jag försöker och det blir hela tiden bättre.
Stor kram Kristina

HönaPöna sa...

Fint. Både dina ord och din bild.
Fint. Som Du.
Ha en skön kväll, kram!

Anna S sa...

Så fin och naturlig bild på dig! Också fint skrivet.
Ibland blir jag så trött på utseendefixeringen som verkar råda i samhället i stort.
Jag vill börja med Yoga som komplement till Thai Chin som jag känner hjälper mycket för att hitta balans.
Har laddat hem en app för det som min syster tipsade om. Behöver lära mig grunderna då jag endast provat Yoga en gång i tonåren.(ett tag sen) :-)

Kramen till dig och önskan om en fin kväll !

Hanna sa...

verkligen en fin bild.
Ha en bra kväll
Hanna

Johanna | Tillvaron.se sa...

En helt fantastisk bild, och fina ord till det. Det är själen som är vackrast på alla människor och när den får utrymme blir det alltid bäst. Kram på dig

Melody and M.E sa...

Kan inte tänka mig en vackrare Selfie!
Kram M.E

Kia sa...

Man får ta det som är. Själv är jag alltid ofixad, sminkar mig gör jag aldrig. Har liksom aldrig fastnat i det där. :)

Japp gladiatorerna är rätt stora! Kan säga att A ser fram emot hinderbanan men skulle helst slippa gladiatorerna i slutet. Ja med om jag vore hon!

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

HWIT BLOGG sa...

I all enkelhet är du helt enkelt så vacker!
Att vara framför kameran är så svårt så här blir det inte många selfies tagna ha ha!
Kram till dig,
Titti

Anonym sa...

Så vacker du är! och så själfull!
Gunilla

Birgitta sa...

Vilken helt underbar bild
Rofylld Mjuk & Avslappnad
& du är så alldeles alldeles otroligt vacker & fin ,,,,

Kram fina du

Maria - Snickaregården sa...

Vackra fina du. Det är nog den finaste selfien jag sett. Och din text... fantastiskt.
kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Vackra fina du. Det är nog den finaste selfien jag sett. Och din text... fantastiskt.
kram Maria

Pia sa...

Finner inte de rätta orden. Texten är så otroligt fin och tänkvärd och bilden är så vacker, det strålar balans genom den.
Kramen fina du

Good Enough sa...

En oerhört vacker selfie på en oerhört vacker kvinna. Inifrån o ut!
Stor kram <3

Livskrafter sa...

Alltså vilken otroligt vacker avklädd äkta bild. SÅ vacker. Den utstrålar ett lugn och en inre skönhet...och yttre.
Jag ska också göra en naken-vanlig osminkad själsbild känner jag.
Orden i inlägget var också otroligt tänkvärda. Jag tackar för att du delar med dig
Vårsolsglitter till dig
Emma

Fru Eriksson sa...

Sååå fin ♡ ......