Onödiga saker

Jag vet inte hur duktiga ni är på att låta bli men jag faller ibland.
När det gäller det där med att släpa hem onödiga saker alltså.

Etiketter i griffeltavelfärg.
Så onödigt men samtidigt så livsviktigt intalar jag mig själv.
Det är ju "jag" liksom.
Ett väldigt hallå för det där samvetets skull dessutom...

I alla fall så ska jag faktiskt ta en av dagarna i påsk till det där sista rycket.
Det ska rensas skafferi, två garderober och ett pysselskåp.
Sen är jag klar.
Jag tänker att etiketterna ska hamna på pysselburkarna.
När materialet tar slut så är det bara att sudda.
Blir bra det!

Så, en fin dag till er som kikar in.
Kram Hannis

14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fina etiketter. De hade passat mig också. Var har du köpt det? Ha en fin dag Kram Pernilla

Titti Malmberg sa...

Hallå Hannis!
Vill bara säga GRATTIS till vinsten i min lilla utlottning så snälla maila mig din adress så skickar jag dom!
Jag har hwit77@gmail.com....

Ha en finfin dag!
Kram Titti

Anna sa...

Det var något nytt för mig men jag gillar dem, etiketterna.

Och jag tycker nog att det är helt ok att falla lite ibland.

/Kram, Anna

HönaPöna sa...

Jag har också sådana där etiketter... Kanske inte ett absolut måste precis, men fint!
Önskar dej en skön tisdag!

Pia sa...

Aldrig hört talas om men så smart. Att tillåta sig att falla för saker är mer än ok. I detta fallet är det ju praktiskt som attan också.
En fin dag till dig!
Kramen

Life by ScienceHelena sa...

Släpar med mig loppis"fynd"hem... har dock blivit bättre på att bara köpa det jag söker. De där etiketterna skulle vara toppen att ha. Var har du köpt etiketterna?
Önskar dig också en fin dag! /Helena

Life by ScienceHelena sa...

Släpar med mig loppis"fynd"hem... har dock blivit bättre på att bara köpa det jag söker. De där etiketterna skulle vara toppen att ha. Var har du köpt etiketterna?
Önskar dig också en fin dag! /Helena

Lena Åberg sa...

Fina! :)

KRAM

Melody and M.E sa...

Nog faller jag för onödiga saker alltid. Det inser jag nu när jag plockar ur skåpen på landet för att flytta dem till vårt nya boende.
Det får nog bli en pysselpåse till någon av barnbarnens dagis! Där brukar de uppskatta tyger, garn och annat som man kan göra konstverk av.
Gillar dina etiketter.
Kram M.E

Anna S sa...

Hej där! Så fina burkarna blir med griffelettiketterns på. Ett sant DIY . Och kul att man kan fylla burkarna med vad man vill. En sån pressent..!

Ditt snäckarmband i förra inlägget är snyggt som 17.

Nu har min syster åkt hem till sitt. Hon var här en extra dag och det var trevligt. Vi kollade en second hand på helgen. Jag fyndade en vit tunika med spets nedtill i fållen och ett litet glas som jag samlar på. Samlar på en del har jag märkt nu; burkar i metall, metallhundar och vissa typer av glas på fot. Det är bara kul att det tar sin tid och jag får lyckträffar då och då. :-)

Det där underbara soprummet (eller vad/ven det nu är) gav mig en bra möbel idag. Ett stort skåp, vitmålat utom på en kortsida där det är trä. Jag som behövde förvaring och önskat mig originaldetaljer från huset jag bor i.
Jag började med att kånka ut det från soprummet och insåg att jag skulle behöva hjälp. Det vägde tungt och var avlångt. En budkille påväg till mig precis kom gående. Jag stoppade honom och frågade om han är påväg till mig? Den ängeln frågar om jag behöver bärhjälp! Jag tackade och bad honom lyfta ut det , med min hjälp på gården. Jag sprang in och skrev en lapp att den tillhör mig och bärs in senare.
Kommer inte några grannar, far och son och erbjuder sig att ta in det till mig! Alltså människor ibland. <3
Jag gick till dem med ett påskägg sen. Det var så gulligt av dem , jag hade nog inte fixat det .

Så nu blir det lite omfördelning av saker här.

Så härligt att du kommit in i kreativitet och pysslandet igen! Det är så grymt givande att avsätta tid till det, till en själv. Att skrota omkring och fixa när man vill.. Och sen begrunda det som blivit. Du har verkligen en gåva där, med många olika material.

Önskar dig en mjuk kväll, kramen! :-)

Kia sa...

Men de var väl inte onödiga!!?? Vart hitta du dom?

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Mamma C sa...

Det där var ju en superfiffig grej du släpat hem.
Kram mamma C

Choices by Annie sa...

Ibland är onödiga saker bra saker. Sådana där etiketter var verkligen smarta, de ska jag hålla utkik efter:)

Kram
Annie

majamyra | It´s all about the details sa...

Haha de där har jag precis köpt också! Men jag tog en annan penna, hittade den på Panduro, en chalk-marker helt suverän. Också en högst nödvändig sak, istället för krita :)
Lisa