Morgon

Temat på Malins fotoutmaning är morgon.

Igår tillsammans med morgonkaffet så kom den.
Solen...
Den första för i år, vid den tiden på morgonen.
Magiskt! 
Att sitta där vid sjutiden på morgonen och se solen leka med skuggorna.
Som jag längtat.


Bakom frukostdisken, 
vid ljusstakarna där gjorde den mig sällskap.
Och skapade ny energi.
På morgonen.

För att se flera tolkningar så klickar ni här

Så önskar jag mjuk fredag förstås.
Kram Hannis

Ps. Anna.S låter coolt med stora bokstäver av träpinnar!
Kan se det framför mig som något snyggt.
Vilken bra idé av något som man annars bara kastar.
Skönt att det äntligen är fredag.
Hoppas att du får en bra helg.
Kramen

23 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Fina bilder. Underbart med solen, den är efterlängtad. Trevlig helg! Kram Suss

Melody and M.E sa...

Där fångade du morgonsolen på ett strålande sätt!
Visst är det lättare att börja dagen med sol.
Någon sol har vi inte denna morgon, men en liten kille sjöng även denna morgon när han vaknade, så det blir sol i sinnet!
En mjuk fredag till dig också!
Kram M.E

HönaPöna sa...

God morgon till dej.... just det där låter ju underbart!

Flower of Fame sa...

Visst är det härligt att solen är tillbaka. Härligt bidrag Ha en fin dag Kram Pernilla

dahlia sa...

sol till frukosten ,kan inte bli mycket bättre. Hos mig är det mulet och lite lätt regn idag

vitadrömmarobusigabarn sa...

Det är så ljuvligt med solen
och vilka fina bilder du visar!
En skön dag till dig
och finaste helgen
Kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är så skönt att det är mars, och igår var det kanonväder här också. Idag börjar det mulet.
Ha en skön helg och stor kram/AM

HWIT BLOGG sa...

Vi har haft några ljuvliga dagar här nu...och i helgen skulle det bli ännu bättre! Snart är snödropparna överblommade...
Ha en fin dag, ta hand om dig!
Kram Titti

Min Lilla Kokvrå sa...

Solen är såå välkommen! och efterlängtad...
Imorgon ska jag dra upp rullgardinen, tidigt, och låta solens strålar kika in i sovrummet :)
Fin fredag och helg till dig! / Birgitta

Anna sa...

Sol ut, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne. Otroligt vackert och stämningsfullt!

Pemsplatser sa...

Ja men så härligt med solen! Det är lite halleluja-moment var gång den tittar in. Så mycket fint du hunnit skriva sedan sist jag kikade in. Jag har varit härifrån allt för längesen känner jag:) Och du, wow så häftigt med en bok, all lycka till. Ha en fin fredag och helg. Kramar Emma

Anna S sa...

Visst är det härligt att solen tittar fram nu, att våren är på ingång. :-). Allt känns ofta lite lättare då.
Härligt speciellt med de första solstrålarna på dagen.
Jag har vaknat tidigt flera dagar i rad nu av solsken genom fönstret.

Vackra foton du tagit! Gillar gruppen av ljusstakar mycket.

Idag blir en självutnämnd lugn dag här. Idag kommer syrran till stan. Vi syskon ska ses och fira hennes födelsedag.

Ja, skönt med fredag. Önskar dig en härlig sådan och fin helg. Kramen härifrån.

Suz sa...

Åh ja, igår var den framme här också! Underbart och hela dagen gick i energins tecken. Men idag, gråmulet och inte alls lika pigg i humöret ...

Ha en mysig fredag!
Kram
Suz

Rosa i huset i vitt sa...

Sol.... ha en härlig helg
kram Rosa

Kia sa...

Härligt med solen! När vi var i Dalarna på lovet var det mest molnigt men sista dagen drog jag ut i spåret vid 7 och mötte solen uppe på myren. Det var härligt!

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Pia sa...

Så härligt och dina bilder är som alltid mjuka och inbjudande!
Solen, denna energikälla, den är så härlig och så viktig för oss, livet går mycket lättare när den är framme.

Önskar dig en fin helg!
Kramen

Maria O sa...

Morgonljus och morgonsol! Visst är det alldeles underbart!
Kram Maria

Mamma C sa...

Visst är det helt underbart att solen är tillbaka. Visst idag är det väl inte en sådan dag precis. I alla fall inte hos mig. Men i morgon lovar dom både sol och värme. Ha en fin och bra helg.
Kram Mamma C

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ja men är det inte helt underbart!
Flera dagar denna vecka så har solen tittat in, och den kommer tidigare o tidigare :) Nu längtar jag efter vår o värme så jag smäller av :)
Hoppas du har en fin kväll.
Stooor kram
Jessica

Villa Freja sa...

Underbart att morgnarna är allt ljusare nu. Kram.

Choices by Annie sa...

Så vackert, den där solen alltså, en riktig glädjespridare är vad den är;)

Fin kväll önskar jag dig
Kram
Annie

Fröken Foto sa...

Åh, denna underbara morgonsol! Välkommen!
Efter en helt galen helg tar jag mig äntligen tiden att besöka dig här:) Hoppas helgen varit fin!

kram kram Malin

LÁrt de Vivre sa...

Man njuter
Kram Kajsa