Ljus

Först till er som frågat om påsarna.
Jag köpte dom på alla hjärtans-dagrea hos Love Warriors
Men jag tror att dom går att köpa en och en hos andra nät-butiker.
Om man nu inte vill ha alla.

Temat på Malins fotoutmaning är ljus.

Jag vandrade runt igår.
Lite trött men ändå rastlös.
Och letade efter ljus.
Hur skulle jag tolka ljus?


Lade mig raklång på golvet på mitt kontor.
Tittade upp i taket och suckade.
Det var bara grått, grått väder, grått ljus.
Ropade till min kollega:
Jag går ut!

Utanför mitt kontor har jag en hage med hästar.
Så jag stod där, klappade på dom och luktade på den enas hals.
Tittade ner och såg...en snäcka.
Och helt plötsligt blev det lite grå ljuset vackert.
Jag gick på upptäcktsfärd.
Och hittade flera.

Som nu ligger på min fönsterbräda.
.Lite trasiga, väderbitna och symbolen för ljus.
Ett sånt där mjukt ljus.

En torsdag med trötthet, suckar, hästgos och snäckor som blev ljus.
Det blev en bra torsdag det med.
För att se flera tolkningar så klickar ni här

Kram Hannis
Ps. Anna.S Men ÅHH känner jag.
Blev så glad av att läsa.
Den där känslan alltså, jädrans vad den ger mersmak!
När det ramlar ner att det där "Förlåt" som man verkligen borde få,
förmodligen aldrig kommer.
Men att just det inte står i vägen för det egna fina i livet.
Shit, det är kraft!

Och ha en fin dag med din syster också=))
Kram!



17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härlig tolkning på ljus. Ljuset blev mjukt på dina snäckor. Ha en fin och mjuk fredag. Kram Pernilla

Min Lilla Kokvrå sa...

Dina bilder får mig att tänka på en av de mest somrigaste sommarvisor jag vet, "Visa vid vindens ängar" av Mats Paulsson, och raden ...det fladdrar till i en tyllgardin...
Fråga mig inte varför, men det kan ha med ljuset att göra :)
Ha det gott! / Birgitta

annika sa...

Åh, tycker om. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snäckor i en hästhage, tur att hästarna inte hade trampat på dom. Och just snäckor lever ett eget liv och ljus förmedlar dom bra. Fina bilder.
Kramar/AM

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Dom där grå dagarna...men på ngt vis fyller dom en funktion oxå. Jag hade en ultragrå dag i onsdags..sent på kvällen säger min lilleman "mamma du kan alltid prata med mej o thea"..det var så fint så då grät jag ännu mer..fast med en varm o ljus känsla.

Största kramen o fin helg

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Dom där grå dagarna...men på ngt vis fyller dom en funktion oxå. Jag hade en ultragrå dag i onsdags..sent på kvällen säger min lilleman "mamma du kan alltid prata med mej o thea"..det var så fint så då grät jag ännu mer..fast med en varm o ljus känsla.

Största kramen o fin helg

Therese sa...

Gang på gang har du gledet meg med lyset du fanger i bildene dine enten dagen er grå eller det er gryende solskinn. Du finner det alltid og fanger det mestlig! Disse bildene er også nydelige.

Jeg liker at du la deg ned på gulvet og at du gikk ut for å finne det noe som kunne gjøre dagen litt mindre grå. Sterke, men myke Hannis - jag gillar dig!

Suz sa...

Härliga bilder och så fint att en grå dag fick ljus:)
Kram
Suz

Kia sa...

Fina! Den som letar han finner....
Har inte börjat plantera än. okej några pellissticklingar har kommit i jorden men inte börjat så än. Tänkte men hade ingen jord.
Fast på söndag ska jag på trädgårdsmässan och shoppa lite. Kolla lite efter några bra fröer och pellisar.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Anna S sa...

Så härligt med ljus, när det dyker upp kravlöst.
Snäckorna är jättefina, både till form och färg. Ibland gör små skatter så mycket. Ibland som att det man finner var menat för just en själv, just då. :-)

Tack! Ja det var verkligen en polett som trillade ner hos mig.. Det att ge sig själv det andra inte mäktar med eller vågar.

Idag är det en sömnig dag här då jag inte fick mer än ett par timmars sömn på morgonkvisten. Har inga måsten, tvätten får vänta och jag ska lyssna på musik och läsa inredningstidningar.

Jag läser ju inte böcker så gärna, men fick en ljudbok av en vän. Mördarens apa heter den. Tror att det är en ungdomsbok, men passar även för oss över 30, och alla åldrar tror jag. Den har ett härligt språk.
Lyssnade på den inatt när jag behövde avleda.

Hoppas att din dag är fin! Och bra att du tar hand om dig även i det gråa. Kramen!

dahlia sa...

ibland är det när man sänker blicken som man hittar fynden och en annan gång när man höjer blicken... Fina snäckor var det...

Mamma C sa...

Du fick till din ljusbild av fina vinbärssnäckor.
Kram Mamma C

Fröken Foto sa...

Vackert som vanligt! Gillar din beskrivning om hur du tänkte. Igenkännande :)

kram kram Malin

HWIT BLOGG sa...

Ljuset ja...ibland måste man leta efter det och jag är säker på att din dag blev ljusare efter snäckfyndet och lite gos med hästarna!
Det lilla i det stora som man säger...
Kram till dig Hannis!
Titti

Anna sa...

Det grå ljuset. Det blir nästan allid det bästa. /Kram, Anna

Pia sa...

Vilken fin tolkning! Att hitta just de där snäckorna där och då, de som lyser upp allt det grå så härligt!
Hoppas att du har en fin helg!
Kramen

Choices by Annie sa...

Vilka vackra fynd, snäckor är så vackra. Men nyfikenheten vaknar igen. Hur kom de dit ? Vad har de varit med om?

Härligt med fynd som väcker nyfikenheten.

Kram
Annie