Kloka ord på väggen

Tack för alla era ord!
Det är märkligt hur snabbt det går att ta sig tillbaka på "rätt spår"
när man väl har sagt det högt, det som irriterar och skaver.
 
Jag tänker att det kanske är dags att göra klar den påbörjade väggen.
Alla dom där kloka orden jag klippt ut,
bilder jag limmat upp på svart papper.
Såna där "må bra saker" som är viktiga att omge sig med.




Your fate is in your hands...
Undrar om det kan vara så.
Det är en kittlande tanke och leder till en del fniss när jag läser,
jag har tydligen mycket eld, luft och viljestyrka i mina linjer.
Inte konstigt att det krockar ibland kanske...
 
Så, mjuk torsdag till er.
Kram Hannis
 
Ps. Anna.S, håller verkligen med dig om det där med att säga som det är.
Utan att vara gränslös.
Men att bara vara ärlig, det är ganska befriande.
Och samtidigt så ger man andra chansen att också få vara ärliga.
Du har så rätt i att vi bestämmer hur vi vill reagera.
Det är något man kan träna upp.
Hoppas att du har bra dagar!
Kramen
 
 
 









7 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Gomorron goding !!!

Vilket vackert möte en "helt vanlig natt i mars" !!
Jag har ofta funderat på kraften och "helandet" som finns i samtalet mellan två människor..det är ngt väldigt finurligt i det. Om jag säger samma ord högt för mej själv ger det inte alls samma styrka som att dela och säga det till ngn som lyssnar till mina tankar o känslor..häftigt !!

Största varma kramen..och mjuk är den oxå !!

Flower of Fame sa...

Så härligt med en må bra vägg. Häftigt med handen. Att fingrarna har olika betydelse. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Läste ditt förra inlägg, och satfläsk (som han säger ATG-hästen) så bra!
Hoppas det kommer med i boken så jag får läsa det igen. Som du sett har jag börjat instagramma, men fy så svårt och fota. Får ta lektion av Carro...
Kramar/AM

Anna S sa...

Så härligt och inspirerande med en vägg med kloka ord på väggen! Snygga bilder och text med.
Tror på att omge sig med bra saker. Kan behövas som motvikt mot skräp som finns, ibland. Och för att man mår bra av det.
Hade igår en ide om att göra stora bokstäver på väggen av raka trästavar som kom som emballage till min nya kyl. ( Har varit utan kyl och frys i en vecka då min gamla plötsligt gick sönder. Härligt att kunna ha mjölk hemma till kaffet och mat, slippa gå ut och skaffa det varje dag).
Tack, mår helt OK idag. Igår var en lång dag, var helt slut och groggy på kvällen.
Imorse kl halv åtta kom paket till dörren, en kopp jag beställt från Polen. Det var kul.

Ja, att sätta ord på det som är, är verkligen grejen tror jag med. Tänker att vi är lite byggda för kommunikation och vi behöver få ventilera saker med andra. Jag är väldigt tacksam för de trygga personer jag kan göra det med. Lite beroende på vad det gäller.

Varm kram till dig och hoppas din dag är fin!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Fina bilder!
Kram Pia

Choices by Annie sa...

Men du visst är det så. Om man bara får lyfta upp de där sakerna som skaver, säga dem högt så skaver de lite mindre. För mig hjälpte det att skriva av mig lite hos dig igår;) nu skaver det lite mindre men tvekan om jag orkar kvarstår, jag får helt enkelt bida min tid och se hur allt utspelar sig när det närmar sig. Det där mötet med den där människan som suger sådan energi och avger så mycket negativitet.

Fantastiska bilder du ska sätta upp på väggen, härligt att omge sig med sådant, sådant som får en att må bra.

Fin kväll önskar jag dig
Kram
Annie

Jennica... sa...

Åh, vilken bra idé! Och lagom avancerat pyssel. Tror jag ska kopiera dig på den.... :)
Stor KRAM!