Helgen förbi

Jag bestämde mig för att lördag och söndag skulle handla om återhämtning.
Alltså inte dator, dubbla telefoner eller fara runt som en tok.

Jag tror jag lät frukosten vara den längsta på länge.
I soffan med täcke framför serier på Netflix.
Med bananscones...
Så gott och så lätt att göra.



Blåbärsmos och ost på.
När jag var klar med serier så gick jag över till böckerna.
Läste, gick ut med pälsboll, läste lite till.
Bara det jag ville i långsam takt.

Hur var er helg?
Kram Hannis

Ps. Anna.S hoppas att du och syskonen hade det mysigt!
Att ni fick en bra stund.
Och att resten av helgen var fin också.
Kram till dig




14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så skönt med återhämtning. Min helg har tillbringats en stund i trädgården. Härligt att solen lös hela söndagen. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Min helg har varit hektisk, innehållande barnkalas, lilla vasaloppet och massor av annat plus att mannen har varit iväg fredag och lördag.
Så min plan att vila upp mej gick sådär bra. :-)
Det låter bra det där, att avsätta tid till återhämtning, och jag tänker att om några år, när barnen blivit större, då kanske mina helger kan se ut sådär också!
Ha en skön start på måndagen, jag börjar med att laga några hål i tänderna!

Birgitta sa...

Så skönt det låter,behöver man verkligen ibland ,,,
Denna måndag forts i solens tecken här ,,, Underbart !!!
Fin dag
Solkramar

bara anna sa...

Återhämtning är superviktigt, det är det folk gör för lite.

Helgen har varit toppen här. I går var vädret helt fantastiskt så vi var ute hela dagen, så skönt. I dag skiner solen igen så jag tror vi gör en repris.

Kram!

Pia sa...

Åh vilken underbar helg, och så viktigt det är. Att hitta återhämtning i mitt liv är inte lika lätt, men jag försöker hitta små stunder där jag kan ladda batterierna själv.
Ute är ledordet för vår helg. I vindar som viskar om vår och mylla som lovar massor av grönt när tiden är mogen.
Bananscones lät gott, får nog prövas här.
Önskar dig en fin måndag!
Kramar

Anna S sa...

Hej! Det är klokt att stänga ner eller begränsa uppkopplingarna till allt man är igång med. Tror att många (mig inkluderat) håller sig upptagna för mycket med telefoner, spel och allt. Jag försöker ofta avleda med det och kör så det ryker. Men ofta slutar det med överbelastning och en hel dag i sängen. Jag behöver nog ta efter ditt exempel och chilla ibland, innan kraschen är ett faktum.

Vad smarriga banansconsen ser ut! Jag har ätit amerikanskt bananbröd , men aldrig i variant av scones. Lät härligt med långfrukost.

Tack, det var verkligen trevligt att gå ut och äta med syskonen. Det var en vegetarisk liten bar med restaurang som hade de mest speciella smakkombinationer. Vi tog så att det serverades ca åtta smårätter. Helt fantastiskt gott och trevligt.
Men alla blev lite för mätta, vilket ju är givet när det serveras på löpande band , med servitörer till ens bord. Jag drack en par India Pale Ale men är så ovan vid alkohol nu att jag nästan ogillar känslan av berusning.

Jag har ett projekt som ska pysslas med ikväll. Är bjuden på kalas hos en vän imorgon och hon ska få en hemmagjord låda med fack och lock med olika teer i.
Lite sent ute, men betsen hinner torka.

Kramen till dig, ha en go kväll!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skönt, så skulle man göra oftare. Här var det full rulle inne, och ute kallt och blåsigt så alla var inne. Den frukosten skulle jag gärna äta, så gott det ser ut.
Kramar/AM

Villa Freja sa...

Å, serier framför Netflix, precis vad jag eftersöker. Har du några tips? Kram.

Kia sa...

Låter skönt! Hade en rätt lugn helg jag med. Gjorde slut på en massa pengar på lördagen och mässan en stund på söndagen.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Mamma C sa...

Sådana helger behöver man ta ibland. Bara lulla runt i sin egna lilla takt. Min helg var jättebra förutom något migräntjosan på fredagsnatten till lördagen. Så det blev en seg start på lördagen. Men söndan var det varmt och helt underbart här hos mig.
Kram Mamma C

Ida Här och nu sa...

Nu är jag ju väldigt nyfiken på banan scones. Vill genast ha recept. Kram

Anna sa...

Alltså... det där såg så gott ut så jag tror jag storknar! Borde göra precis som du gjorde men jag har så svårt att lägga alla ska och måsten åt sidan. Kanske får skriva in en dag i veckan på att bara vara. :)
/Anna

LÁrt de Vivre sa...

Oj, oj, oj nu har det hänt saker...grattis eller lycka till med bokprojektet...va roligt!! Ser fram emot resultatet, det kan ju bara bli bra.....och vilken gripande historia om mötet med en människa som kan förändra trots han inte gillar människor och som har sin historia.....och att bara vara, ta det i sin egen takt, njuta, må bra ...härligt, härligt och härligt
Stoooooor kram Kajsa

Maria O sa...

Åh så skönt det låter med långfrukost och lugn och skön helg! Min söndag var så där lugn och behaglig och jag längtar redan till nästa ;)
Kram Maria