Den där tiden

Nu är den här den där tiden.
Där jorden släpas fram, fingrarna får bli lite smutsiga och det växer.
I år blir det ingen odlingslott för mig.
Eftersom att jag inte vet när jag ska flytta så drar jag inte igång där.
Någon annan får njuta av den istället.

Men hemma, på balkongen...
Jag ska banne mig knappt få plats själv.
Och jag tänker prova så lite sånt i krukor som jag inte provat förut.
Nu har jag börjat med lite vanligt på fönsterbrädorna.
Sånt som kanske funkar.
Avokado, citron, dadlar och fikon.



Jag tänker att kökets fönster är perfekt att fylla till en början.
Igår kom en massa fröer jag beställt.
Det får bli helgens projekt.

Har ni börjat med plantering?

Kram Hannis

12 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Visst är det en härlig tid. Jag har precis sått mina tomatfröer. Får se hur det blir i år. Älskar tomater. Ha en fin dag Kram Pernilla

Anci sa...

Du är inte bara en kreativ person, du har gröna fingrar också :)

Fast det är kanske en form av skapande, det också ?

Kram
Anci

Pia sa...

Så sugen jag blir på att börja så, att plantera och se vad som händer. Har varit lite dålig på det det sista men det är nog dags att ta tag i det igen. Härligt projekt att fylla balkongen! Med dina skapande fingrar så får du säkert allt att gro!
En fin dag till dig!
Kramen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men jäsingen, jag köpte ju en avocado och smaskade i mig, och slängde kärnan!! Får köpa en ny... Och det kommer säkert växa jättebra på balkongen, blir ju lite skyddat läge där.
Kramar/AM

HWIT BLOGG sa...

Har köpt avocado så nu får vi se...spännande! Blir nog fint där på din fönsterbräda framåt våren :)
Kramis,
Titti

Nilla Q sa...

Spännande! Själv har jag inga gröna fingrar alls, men basilika i mitt lilla miniväxthus brukar fungera, så jag kör på det!

Kram Pernilla

Pia sa...

Tittar bara in igen och med varmt hjärta tackar för dina fina ord hos mig! Jag vill verkligen inte vara något surtant, men ibland så kommer man inte undan på nåt sätt.
Jag hade gärna haft med dig på mina promenader och givetvis våra pälsbollar så kunde vi gått tysta och tittat på allt runtomkring!
Ha en fin dag!!
Kramen

bara anna sa...

Har du sått dadlar och fikon tidigare? Det fungerar alltså? Det vore något för mig i så fall. Jag är inte så mycket för att så nu och ha det inomhus. Jag vill så direkt i jorden eller i växthuset.
Kram

Melody and M.E sa...

Några fröer har jag inte sått, men precis kommit in från trädgården. Lilla barnbarnet och jag har planterat i krukor och urnor och har nu jord under naglarna!
Blir nog att låta honom diska innan han skjutsas hem till sina föräldrar ikväll, så naglarna blir rena igen!
Så fikon och dadlar låter som ett långsamt och tålamodsprövande projekt. Lycka till.
Kram M.E

Sara Mattsson sa...

Avokado, citrus och fikon har jag testat och de blir så attans fina krukväxter. Fikonet är ett stort träd! Har inte kommit några frukter eller så på nån av plantorna. Men det är extra roligt med växter man lixom gjort själv... =)

HönaPöna sa...

Härligt att kunna odla lite på hemmaplan...
Hur funkar dt egentligen med odlingslotter, är det nåt man köper eller hyr? Jo, jag är från landet så jag vet inte så mycket om sånt där 😄

Jennica... sa...

Nix, jag har inte börjat än.....har däremot tittat igenom frökatalogen och skrivit upp allt jag vill odla. Vissa saker ska förodlas medan andra kan sås direkt i jorden ute. Kanske jag får tid till det i helgen.....
Kram Jennica