Den där boken vi gör

Idag är jag i Stockholm.
Sist träffades vi bland bullar och smågodis.
Jag och mina systrar.
För att läsa igenom för varandra vad vi har skrivit.

Min yngsta syster börjar och ungefär fyra rader senare så gråter jag,
Och då gråter min mellansyster.
För att sen gråta lite till när hon läser sin egen text.
Ja, herregud säger jag...
Det kommer nog att bli lite så.
Och det i sin tur leder förstås till en del skratt också som tur är.

 Myran är ju med förstås.
Ständigt skrattandes.
 Lika självklar som Myran är, är också pälsbollen.
Och nu är det dags igen.
Att gå igenom lite mera text.
Och skriva ner lite annat som har med en bok att göra.

Gosa med en liten Myra gör jag också.
Hur mysigt som helst.
Så läser jag en bok, om fem personer du möter i himlen.
Den är så oerhört vacker och tänkvärd.
Jag ryser när jag läser den.
Dom där små bitarna i livet som vi blundar för...
Trots att dom kanske är dom viktigaste.
Så lite vi vet.
Kram Hannis 



17 kommentarer:

Life by ScienceHelena sa...

Hamnade här av en slump (via en annan blogg) och blev alldeles tagen över hur vackert och nyanserat du skriver. Dina vackra bilder till blir som pricken-över-i:et. Hit kommer jag gärna och hälsar på igen. Önskar dig fin dag med dina systrar.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fint samarbete ni har, så roligt och följa er lite genom skrivandet. Denna bok ser jag fram emot mycket.
Kramar/AM

Anci sa...

Det låter som en underbar dag med familjen runt sig :)
Hoppas att helgen blir fin för dig !!

Kram
Anci

annika sa...

Så underbart att ha sina systrar i ett bokprojekt! All lycka till ❤️️ Myran vilken glädjespridare 😊💛

Nilla Q sa...

Låter ganska underbart ändå! Lycka till med skrivandet!

kram Pernilla

Anna S sa...

Så kul att ni ses och delar det ni skrivit inför boken!
Myran är jättesöt och härligt att hon är med och förgyller liksom pälsbollen! Det är trevligt när alla är så självklara.
Min syster dyker upp här ikväll. Jag har tagit fram räkor som vi får bemöda oss med att skala. Men det är ju så mycket mer smak i dom jämfört med skalade. Det blir varsin landgång. Annars är smörgåstårta något jag brukar göra... Premiär för landgång.

Jag mår bättre idag även om jag känner mig trasig inombords. Fick sova gott och länge inatt, det är jag bra tacksam för!

Håller på med ett bokstavsprojekt modell enkel. Och ska göra det sista på ett litet skåp när jag införskaffat små gångjärn till det. Jag mår alltid så mycket bättre när jag varit kreativ.

Er bok kommer bli så bra!
Kramen och mjuk helg :-)

HönaPöna sa...

Låter ju helt underbart att skriva, minnas, gråta och skratta tillsammans... kan tro att det kommer bli hur bra som helst!
Finaste lördagen till dej!

Therese sa...

Det høres så fint ut og du tar så flotte bilder av hverdagene, de små tingene man tror er fyllmasse men som egentlig er selv essensen når man kjenner etter.

Jeg har bestilt meg boken du prater så
varmt om. Jeg håper, og tror, jeg snart kan klare å lese igjen og den skal få bli den første.

God helg, Hannis!

Flower of Fame sa...

Låter som ni har det hur härligt som helst trots era tårar ibland. Så gullig Myran är. Ha en fin dag Kram Pernilla

Mamma C sa...

Låter som en helt fantastisk dag med sina nära och kära. Man kan inte ha det bättre.
Kram Mamma C

Rosa i huset i vitt sa...

En fin dag till dig
kram Rosa

Melody and M.E sa...

Arbetet med Er bok blir nog en alldeles speciell resa för Er och boken en alldeles speciell bok.
Jag ser fram emot att kunna köpa ett signerat exemplar!
Kram M.E

HWIT BLOGG sa...

Jamen självklart! Du är som gjord för att skriva en bok tillsammans med dina systrar, den ser jag fram emot!
Låter som en härlig dag i härliga mars...
Kram,
Titti

Suz sa...

Det måste vara helt fantastiskt att kunna göra ett sådant projekt med sina syskon. Jag är ensambarn och kan ibland undra väldigt över det där med syskon. Kanske sakna men jag vet ju egentligen inte vad det innebär. Och så har vi satt vår dotter i samma situation, det ville sig inte helt enkelt att det blev fler. Men jag får nog inte tänka så, det blir bra hur det än är. Jag kanske finner någon annan att göra ett projekt tillsammans med, kanske rent av min dotter. Och här sitter jag och filosoferar när jag egentligen skulle skriva hur vacker jag tycker dina texter är, hur dina bilder fångar mig i en mjuk och ombonad känsla och hur jag vill dra fingrarna genom pälsbollens mjuka päls. Hur inspirerad jag blir att plocka fram alla mina pysselgrejer och göra smycken och kort och en massa andra idéer som ligger och gror i tankarna.

Hoppas du har en fin helg!
Kramar
Suz

Pia sa...

Vilken lycka att få ha detta projekt med dina systrar. Jag är helt säker på att den blir fantastisk, mjuk och sträv på en och samma gång. Mjuk av fina ord, sträv av allt som ni har gått igenom och som format er till de ni är idag.
Såklart att både Myra och pälsboll är med <3 Hela flocken.
Ser fram emot härlig läsning!
Kramen

Jennica... sa...

Så härligt! Jag tycker det är så himla fint att ni skriver den där boken!
Kram Jennica

Idas virrvarr sa...

Så rolig och spännande och mysigt! Och jag vill genast läsa er bok! Kram