Blinga jeansen

Jag har ett par gamla favoritjeans, riktiga sommarjeans, lite vida i benen.
Sitter perfekt, mjuka, urtvättade.
Vill bara inte kasta men dom börjar bli lite trasiga.
Och inte trasiga på ett snyggt sätt...
Kasta eller fixa till helt enkelt.
 Så äntligen kom då de indiska kantbanden till nytta.

Jag struttade runt igår i solen som var.
Och längtade efter barfotadagar, tåringar, tofflor.
Jeansen är i alla fall klara när det är dags för dom dagarna.

Och tack.
För era mjuka ord, ni är fina.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, blir också så förbaskat trött på yta ibland.
Precis som att det är det som avgör vad en människa är...
Man missar mycket om man fastnar i det.
Ändå tror jag att vi alla gör det ibland.

Tror du kommer att gilla yoga.
Finns så mycket att hämta där.
Bara att känna sig för, vad som passar en.
Spännande att få höra vad du tycker sen.
Kramen

11 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så snygga jeansen blev. Visst vill man behålla favvojeans så länge man kan. Ha en fin dag Kram Pernilla

Suz sa...

Snyggt, roligt när saker kommer till användning. Saker som man ibland bara måste ha, men som just då inte har någon funktion.

Vacker bild igår, och modigt. Men så uppfattar jag dig i bloggen, modig. Den där bilden skulle du kunna ha på väggen, för att påminna dig själv om din styrka när du har en svacka. För så är ju livet, ibland är man starkare och modigare och ibland behöver man få vara liten och kanske lite svagare. Så en dag kanske det blir en riktig selfie hos mig också;)

Och den där boken, så bra! En sådan hade jag nog också behövt. Bra att tänka tankar och ställa sig frågor ibland!

Ha en fin måndag!
Kram
Suz

s k r i f v e r i e r sa...

Lite sjuttiotalskänsla. Snyggt. /Kram, Anna

Arja sa...

Halloj!
Så snyggt, förstår att du längtar mer till sommaren. Nyfiken, var har du köpt
kantbandet?
Kram Arja

tinajo sa...

Blev ju läckert :-)

LÁrt de Vivre sa...

Va bra när man får använda saker man har och att favoritjeansen får lite extra långt liv...det är lycka!!

Ja oj vam man längtar efter riktiga barfotadagar, de är snart här.

Jag hade recept både från Serbien och Kroatien, men superstort tack för att du ville hjälpa mig :) Igår blev dagen inte alls som jag tänkt och projektet får villa några dagar till. Helt plötsligt blev vi bjudna på söndagsmiddag...och vem kan tacka nej till en sådan inbjudan

Kram Kajsa

Pemsplatser sa...

Superhärliga, känns riktigt somriga:) Kram till dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Superfint, där kom du på en toppenidé. Jag har varit och köpt mig yoga byxor idag, ser ut som en hippie nu...fniss.
Lila-grå med batikmönster!
Kramar/AM

Choices by Annie sa...

Först, en fantastiskt vacker selfi och vackra ord. Själv avskyr jag verkligen att vara med på bild, jag är kritisk mot mitt yttre och är sällan snäll mot mig själv när det kommer till yttre attribut. Något jag övar på, men det tar tid.

Sen åååå jag längtar också efter bara fötter i favoritsandalerna. Kommer bli så skönt.

En fin kväll önskar jag dig
Kram
Annie

Kia sa...

Så skönt med gamla slitna jeans. Hade också ett par favoriter men tyvärr så fick de gå vidare....
Fint med kantbanden.

Ha det toppen!
Kram Kia

Fru Eriksson sa...

Coolt & snyggt ♡ ...