Skåpet är klart!

Först, tack för att ni delar med er av era tankar.
Jag tror att det är bra att ifrågasätta sig själv ibland.
Så att man gör saker för sin egen skull,

Sen...
Att jag inte såg det från början...
Att skåpet skulle vara som snyggast i svart.
Vilken kontrast det blev!

Jag funderade igår på att börja skriva dikter på det.
Eftersom att det är målat med skoltavelfärg.
Men jag ska vänta lite med att kladda runt på det.

Det är något med den där känslan,
att jag kan måla på möblerna med krita.
Någon slags barnslig förtjusning.
Lite fnissigt sådär.

Fin måndag till er!
Kram Hannis

22 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Kanonsnyggt, säger jag bara om ditt svarta skåp!
Igår kunde jag inte kommentera ditt inlägg, men jag måste idag ta chansen och berätta att när jag läste det så satt jag på en parkbänk i solen och log för mig själv. Visst hade jag saknat dina uppdateringen, men också tänkt att det var precis så som du skrev.
Inget hade hänt! Och så kom jag på varför jag varit så övertygad om det, jo ditt Instagram konto!
Fin vecka till dig också fina Hannis!
kram M.E

Hemma på Sjuan sa...

Vad snyggt skåpet blev i den svarta färgen. Ha en fin måndag. Kram Suss

Choices by Annie sa...

Skåpet blev verkligen snyggt och som du säger en snygg kontrast.

En blogg är aldrig "bara" en blogg, inte för mig i alla fall. Den är en del av mig ett ställe där jag låter delar av mig få ta plats. Visst gillar jag kommentarer det ger mig en självförtroende boost som jag ibland så väl behöver. Att lämna kommentarer har för mig blivit som att skriva brev till varandra fast i modern tid. En utväxling av ord där vi ibland har mycket att säga varandra ibland väldigt lite men lämnar ett avtryck ändå. För mig betyder kommentarer mycket, det blir ett bevis på att min röst blir hörd någonstans där ute. Jag vet att det är många som läser min blogg och inte lämnar kommentarer och det är ok det med men det är så mycket roligare när ett form av utbyte kan ske.

Ja som du ser så har ditt inlägg igår fått mig att ta mig en funderare. Visst ibland lämnar jag en kommentar hos någon bara för att den personen varit inne hos mig, jag kanske inte har så mycket att säga men jag tänker som så. Jag visar att jag varit här, att jag sett henne / honom och att jag har hört. Men jag har slutat känna måsten, jag lämnar aldrig en kommentar på tvång och så tänker jag fortsätta att ha det;)

En fantastisk dag önskar jag dig.
Kram
Annie

HönaPöna sa...

Men ååå, så vackert det blev!
Och jag tittar på mitt skåp, som har stått hos mormor och morfar hela mitt liv, och som nu bor här. Och jag tänker att jag nog inte har hjärta att måla det. Men jag har ett bord som jag funderar på att måla, kanske skulle jag våga nu när jag ser hur snyggt ditt skåp blev?!

Arja sa...

Halloj Hannis!
Ursnyggt blev det och dikter på blir ju bara ännu bättre. Har du inte redan provat lite?;O)
Kram Arja

Tinis vita hem sa...

Skåpet blev fint som svart! Fiffigt med skoltavelfärg, kommer att bli charmigt med texter på skåpet :)
Ha en fin dag!
kram Tini

Anna sa...

Vad fint det blev. Supersnyggt. /Kram, Anna

annika sa...

Så fint det blev! Lite extra att du kan skriva på det också.
Fin dag önskar jag dig ✨

Anna S sa...

Hej! Kloka ord i förra inlägget speciellt. Jag håller med dig, viktigt att tillåta förändring och inte fastna i hjulspår som inte känns som en själv längre. Jag tänker att förändring och utveckling är en del av livet. Du är klok som stannar upp och lyssnar till dig själv!

Skåpet är jättefint! Och det kommer bli läckert med text på också!

Stor kram och önskan om en mjuk dag i allt det grå ute.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag kan ha lite svårt för svart, men det där var supersnyggt. Blev så fint med den matta färgen.
Kramar/AM

Ann-tikt & Sånt sa...

Hej på dej!! Vilken härlig blogg du har. Följer dej på insta men inte varit inne på din blogg förrän idag!! Mycket trevligt! Jag kommer tillbaka!!
Ha det fint!
Annika ( butikdrommar )

LÁrt de Vivre sa...

Ah, va fräckt att du använt skoltavlefärg...häftig idé. Det blev så jäkla snyggt och passar pefekt in i ditt mysiga hem

Kram Kajsa

Villa Freja sa...

Skåpet blev ju så, så fint. Kram.

Pia sa...

Skåpet blev verkligen läckert! Jag förstår din känsla, att kunna får kladda lite sådär, att det inte gör något ;)
Var rädd om dig!
Kramen

Huset på Backavägen sa...

Jag älskar din blogg och dina ord och jag känner inget tvång att kommentera. Oftast gör jag det, men inte alltid. Då gör jag det för att jag vill. Jag läser bloggar som jag aldrig lämnar kommentarer i, dom är oftast så "stora" så det känns inte personligt för mig. Jag vill känna ett utbyte med den jag kommenterar hos. Mitt bloggande går väldigt upp och ner beroende på hur jag mår och jag fortsätter titta in hos dig.
Kram Anki

Jennica... sa...

Alltså. Det blev ju supersnyggt!! Och vilken kul idé att du faktiskt målade det med griffelfärg!

Förr ville jag bara ha vita möbler, och jag visst....en hel del är vitt här hemma. Men jag börjar uppskatta svarta möbler mer och mer. Och grå. Superfint!

Kram Jennica

anettan sa...

Jätte snyggt! Vad fräckt med tavelkritefärg. Kram Anette

Suz sa...

Så fint skåpet är! Det blev kanonsnyggt:)

För övrigt sätter du ord på mina tankar vad gäller bloggandet. Och det får nog vara så att det går upp och ner, ibland känner jag mig så inspirerad och vill dela med mig och ibland känner jag det också så att är det verkligen intressant det här?
Att inte lämna kommentarer kan visst få mig att känna dåligt samvete, i synnerhet mot någon som kanske ofta kommenterar hos mig. Men jag försöker att intala mig att inte låta det skapa tvång, det här ska vara roligt och både ett givande och tagande.

Oavsett så har jag stött på många fina människor här i bloggvärlden och det är jag otroligt glad för och jag hoppas att jag inte förlorar kontakten med dessa för att jag kanske inte bloggar varje dag eller kommenterar varje inlägg.

Vad gäller intressant eller inte, det vi skriver, vi är ju olika och vi hamnar i olika situationer, olika livslägen och har toppar och ramlar ner i dalar - en variation tycker jag gör en blogg intressant. De som alltid skriver om samma och inriktar sig hårt på ett tema kikar jag inte lika ofta in hos, t ex inredning, mode, mat etc. Det blir bara besök hos dem när jag letar efter t ex inredningstips eller annat. Men hos de som varierar sina inlägg mer efter livet blir det annorlunda, där kan ju dyka upp vad som helst. Men som sagt, vi är alla olika och det är fint. Fint också om vi kan acceptera varandras olikheter och kunna följa varandra på var och ens egna premisser.

Ha en fin vecka, vännen!
Kram
Suz

Therese sa...

Tenk at svart kan være så mykt. Kjempefint! Og jeg fniser med deg med tanke på at du skal skrive på det, rampe Hannis ;-)

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så himla fint!!!
Kramar till dig
och en fin vecka

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så himla snyggt det blev, tummen upp !
Kram Pia

Mamma C sa...

Blev kanonfint, och en liten dikt på sidan blir toppen tror jag.
Kram Mamma C