Pärla, pärla

I helgen satt jag med halsbandspyssel lite då och då.
Långt halsband med svarta pärlor och en Buddha.
Så lade jag in några pärlor i en annan färg.
Som lite kontrast.


Så oerhört avkopplande att bara trä på pärla för pärla.
Det här åker iväg på en gång.
Till någon som jag hoppas ska bli nöjd.
 
Tisdag och jag har skrivit en stor lapp till mig själv,
om att ikväll ska klädkammaren städas...
Så himla trist att städa,
men ett måste om jag vill komma åt kläder att ha på mig.
Alternativet är snart att klä mig i säck.
Kram Hannis
 
 
 

24 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så superfint halsbandet blev. Den du gjort det till kommer säkert bli jätteglad. Hoppas din städning går snabbt så du kan göra roliga saker sedan. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Så fint det blev... ja, ibland måst man göra de där tråkiga sakerna. Själv har jag dörrar i källaren som är halvmålade. Inte så tråkigt i sej, men färgen, det är som att måla med vatten. Nåja, fint blir det ju iallafall.
Fin dag till dej!

Birgitta sa...

Underbara kreativa du ,,,,
Ännu ett vackert halsband,så många fina alster du gör.
Ha en fin tisdag ,,, trots tråkstäd,som är ett måste ibland :))
Kramar om

Tinis vita hem sa...

Jättefint halsband du gjort!
Ha en fin dag,
kram Tini

Villa Freja sa...

Så jättefin. Älskar buddor. Kram.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint, svarta pärlor och Buddha blev en perfect match. Någon kommer bli grymt nöjd.
Kramar/AM

HWIT BLOGG sa...

Jättevackert halsband, någon kommer att bli lycklig!
Ha ha, ja att klä sig i säck vore väl en idé denna årstid. Det blir väldigt mycket mysbyxor med skön resår i midjan :)
Lycka till med städningen, sätt på lite härlig musik så går det lättare...
Varm kram,
Titti

Choices by Annie sa...

Så fint halsbandet blev, och visst är det avkopplande att trä pärla på pärla. Så söt lilla Myran är, men så tråkigt med förkylningen, det är jobbigt när de små är sjuka och det oroar alltid hjärtat.
Härligt med plan att städa ut garderoben. Det är nödvändigt att göra det ibland.

En fin dag önskar jag dig
Kram
Annie

Här är gudagott att vara ! sa...

Fantastiskt fint !
- Den där någon, kommer att bli överlycklig över detta.
Lycka till med rensningen i röran...Som du vet är du inte ensam om den ;)
Kram / Anneli

Therese sa...

Vakkert, som alltid! Jeg skal slutte å mase om at du må se å få lagd den boka... ;-)

Lena Åberg sa...

Otroligt fint! Inte min stil men jag uppskattar verkligen hantverket, du är duktig :)

Städa är inte kul, gå i säck är dock värre...

Stor kram till dig!
Lena

Kia sa...

Nödvändigt ont. :) Fast jag tycker det är skönt på mina lediga fredagar när ingen är hemma att få städa av huset. Då är det gjort inför helgen och man kan vara ledig. Veckorna består mest av hästar och handbollar.

Fint halsband. Tror mottagaren blir glad.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Melody and M.E sa...

Du har så enormt duktig med pärlor och tråd…
Vackert! Det blir säkert lika fint i klädkammaren när du är klar där!
Kram M.E

a kitchen in the country sa...

Så vackert kära Hannis. Och vilken vacker gåva att ge. Något som skapats med hjärtat. Det är skönt med sådant som skänker avkoppling och ger utlopp för kreativiteten samtidigt. Guldstunder som betyder mycket både för kropp och själ.

Ta hand om dig du vackra själ, tack för all värme och lycka till med klädkammaren.♥

Kram

The Place To Be sa...

Men åh vad fin!!! Jag gillar också att pyssla med smycken - men nu8 var det ett tag sedan!

Kram Malin

Maria - Snickaregården sa...

Så otroligt vackert :)

Kram Maria

Nyanser av vitt sa...

Så vackert och en vacker gåva till någon som kommer att bli glad.
Kram

Anci sa...

Är klädkammaren städad ? :)
Om inte, strunta i det och gör fler fina halsband istället !!

Kram
Anci

anettan sa...

Så fint! Här är kaos och jag är trött och skulle behöva en spark där bak. Kram Anette

millandante sa...

Superfint!! Och jag förstår avkopplingen helt! Underbart:)

Säck var en bra idé...;);) I olika färger efter humör hihi:) Så får det bli här!

Kram fina du <3

Milla

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vilket jätte fint halsband du gjort, är säker på att personen som får det blir jätte glad.
Städa garderober är aldrig roligt, men tyvärr nödvändigt ibland.
Fin kväll till dig.
Kram Pia

Rost och rädisor sa...

Halsbandet blev ju jätteläckert. Hoppas du kommer fram i klädkammaren nu. Alltid skönt när man fått nåt sånt gjort.
Ha det så gott
Anette

Jennica... sa...

Det blev ju superfint! Lyllos den som fick det! :)
Hoppas allt är bra med dig och att du trivs lika bra på nya jobbet fortfarande.
Kram Jennica

Anna S sa...

Ett jättefint smycke du gjort! Det ser så harmoniskt ut i formen och färgen också. Är säker på att mottagaren kommer bli stormförtjust.

Håller med dig om att det är städa är trist, tråkigt och ingen bal på slottet. Jag tycker själv lite synd om mig när jag tvingat mig själv till att städa. Men ibland behövs det verkligen rensas och röjas.

Jag köpte ett set med bestick med lite barock form idag. Och fick därmed vilja till att rensa i den överfulla bestickslådan. Behöll bara några silverteskedar som jag använder till vardags, lite vispar och nötknäppare.
Har haft udda bestick så länge nu och ibland inte hittat i den där röriga lådan. Så det känns bättre nu när fet är överskådligt.

Kramen och fin dag till dig!