Nytt på väggen

Min mamma ska flytta.
När jag var där och hjälpte till att packa så skulle jag slå in en tallrik.
Tog en tidning i högen som jag skulle svepa runt tallriken.
Men i tidningen så var det så vackra bilder att jag inte kunde låta bli.
Den åkte ner i väskan...tidningen alltså.

Det är det där med att kasta bort vackra saker.
I alla fall det som är vackert för mig.
Som en skrynklig tidning.
Så nu ska det bli nya "tavlor" till köksväggen.


Klippa och klistra.
Lite lagom sådär.
Så får det vackra finnas kvar, fast på en vägg istället för runt en tallrik.

Onsdag, alla redan.
Ikväll ska några gamla kollegor tacka av mig.
Det känns fint att träffas igen en stund.

Så, en mjuk dag till er.
Kram Hannis

14 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Du verkar hitta idéer lite överallt :) Ha en fin onsdag. Kram Suss

annika sa...

Tycker mycket om att du är en sådan skönhetssamlare, fin DSG till dig!

annika sa...

Fin dag till dig....

HönaPöna sa...

Jag tror du är mästare på att se det vackra i saker... Ha en fin dag, själva kör vi lite sportlovslediga till!

Maria - Snickaregården sa...

Du är helt fenomenal att hitta skönhet :)
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Du är helt fenomenal att hitta skönhet :)
Kram Maria

LÁrt de Vivre sa...

Ha,ha. vad härligt och snygga blir de säkert med

Kram Kajsa

Anci sa...

Du är otroligt kreativ ! Och snäll.
Tack för kommentarer :)

Kram
Anci

Choices by Annie sa...

Härligt pyssel, att klippa och klistra.
Bra att du bevarar allt det vackra i världen )

Fin kväll till dig
KRam
Annie

Kia sa...

Kommer du vara en sån där man ser på tv sen som har samlat på sig en massa och gjort gångar i huset för att ta sig fram? :)

Hyllan såg ut att passa perfekt där. Snygg också.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Bakom dörr nr. 11 sa...

Du är otroligt duktig på att hitta vackra saker.
Trevlig kväll !
Kram Pia

Pia sa...

Nu blir jag nyfiken på vad du ska förvandla till skönhet i dina händer. Du är otrolig på att hitta de där sakerna som blir det lilla extra!
Hoppas du har en fin kväll!
Kramen

Nilla Q sa...

Vad härligt vara så kreativ och hitta inspiration i allt möjligt i vardagen.

Kram Pernilla

anettan sa...

Hoppas det blev en bra dag. Kram Anette