När man gör egen müsli

Jag vet inte hur länge jag har sagt:
I helgen ska jag göra egen müsli.
Och inte gjort det för det känns så bökigt.
Men i helgen gjorde jag egen müsli.
Det tog tjugo minuter...inte ett dugg bökigt.

Och nu kommer jag inte att köpa müsli mera.
Nu blir det bara egengjord.
För att det blev så, så mycket godare!
Hade i ganska mycket torkad frukt, plommon, fikon och aprikoser.
Och kryddade med kanel.
Mumma!





Jag har så det räcker ett tag kan man säga.
Om någon vill ha receptet så får ni hojta till!

Tisdag och jag ska jobba med mössa på hela dagen.
För jag gjorde en oljeinpackning igår...
Som inte gick ur ordentligt vid tvätt.
Så idag leker jag hiphoppare.
Och lär få stå ut med diverse lustiga kommentarer från kollegorna.

Fin dag till er!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, tycker det är coolt med stilkrockar.
Det säger lite mer om personen som bor där, blir personligt.
Spännande med filmprojekt!
Blev nyfiken på det jag=))
Efter att du skrivit om thai chi förra gången blev jag sugen på att testa.
Skulle vilja hitta något mjukt att göra utöver yogan.
Hoppas att allt går bra idag nu!
Kram




11 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Ser supergod ut muslin. Gott med hemmagjort. Lycka till med mössan idag Kram Pernilla

Arja sa...

Halloj!
Hiphoppare, ser det framför mig hihi.
Muslin såg riktigt god ut, brukar också göra egen nuförtiden blir så mycket godare!!
Ha d gott kram Arja

~ Eva ~ sa...

Ser väldigt aptitligt ut.

Önskar Dig en härlig hiphopardag :)

Kramen

Jennica... sa...

Åh, så gott! Nu under min detox (ska skriva mer om den sen...) så har jag varit så hungrig och därför drömt om en massa gott som jag vill göra när jag väl får äta! :) Müsli är en sån sak! Och fröknäcke....hur gott är inte det! :)

Hoppas du får en bra dag i din coola mössa! :)

Kram Jennica

Choices by Annie sa...

hi hi hi härligt att gå runt i mössa hela dagen.
Så gott det ser ut med egen musli kanske jag borde testa på att göra en dag.

Fin dag önskar jag dig
Kram
Annie

Maria - Snickaregården sa...

Ha en fin hip hoppardag :)

HWIT BLOGG sa...

Musli är så gott och speciellt den man fixar till själv, det är ju inte så svårt alls!
Underbara bilder som vanligt och alltid lika kul att kika in till dig...
Varm kram från Öland och Titti

tinajo sa...

Kul, jag har också tänkt göra det men inte kommit mig för. :-)

Här är gudagott att vara ! sa...

Kör också med egengjord müsli,dock utan mössa på huvudet ;)
Blandar även i torkade nässlor och bärpulver i fil eller yoghurten.
Kram !

Melody and M.E sa...

Förr gjorde jag alltid egen müsli, men så började jag köpa hos bagaren och blev lite lat. Nu inspirerar du mig till att plocka fram mitt gamla recept igen, men du får gärna dela med dig av ditt!
Kram M.E

anettan sa...

Vad gott med hemlagat....mumsigt. Kram Anette