När helgen är över...

Den där lilla Myran hon blev sjuk.
Med en hosta som fick mig att mitt i natten fundera på ambulanser,
syrgas och springande läkare.Men det var bara en mosters ångest förstås.
För Myran har bara en vanlig förkylning som alla barn drabbas av.
Ni vet hur fantasin kan skena när någon så liten blir sjuk...

Hos mormor.
Med blicken fixerad på pälsbollen som körde en liten show med sin nalle.
 Min svåger och hans vänner fixade pannkakslunch som avslutning
på helgen. Och det gjorde dom med högsta betyg.
 Mina pannkakor ser aldrig ut så här!

 Blåbär, banan, hallon, nutella och grädde.

 Och i takt med att den lilla blev friskare...
 Blev vakthunden tröttare.
Han vallade och lyssnade.
Hennes hosta och gråt gjorde honom orolig.
En helg där jag var med dom som jag saknar hela tiden.
Min yngsta syster hann jag bara träffa några minuter.
Men dom andra har jag umgåtts med sen i fredags.
Det är så oerhört skönt i hjärtat när jag är med dom.

Det blir lite extra tufft att komma hem då.
Och det är ju så att livet är i full fart här också.
Ny vecka startar idag och att jag ska träffa fina vänner flera kvällar.
Gå på yogaklass och en meditationsgrupp.
Men ändå...jag saknar dom, delen av flocken.
Det är ju en gåva i sig att ha två platser man är hemma på.
Det är så jag försöker se det.

Ny vecka, en fin sån till er// Kram Hannis






15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Låter som du haft en härlig helg. Trots lilla Myrans hosta. Pannkakorna ser smaskiga ut. Ha en fin dag Kram Pernilla

Pia sa...

Inget går upp mot att tillhöra en flock, en där man kan vara sig själv och känna sig älskad för den man är. Stackars liten, hoppas att det är bättre med henne idag! En sådan lunch säger man inte nej till ;-)
Ha en härlig dag!
Kramen

HönaPöna sa...

Låter som en härlig helg... vi träffade också våra kära igår, jag blir så glad i hjärtat av att hänga med dem en hel dag, båda barn och vuxna i en salig röra.
Önskar dej en fin start på veckan, kram!

annika sa...

Kanske är det den där längtan som hör det extra dyrbart? Att tiden är begränsad? Då blir man mer uppmärksam tycker jag och njuter mer och så svider det lite när man är tillbaka i sitt. Det låter som du har en fin vecka framför dig och nu blev jag sugen på pannkakor! Kram och ljus ✨

Nyanser av vitt sa...

Så skönt att det bara var en förkylning hos lilla Myran. En mysig helg med nära och kära gör att avskedet är jobbigt. Så är det för mig oavsett. Ha en fin vecka du också fina Hannis.
Kram Agneta

Anna sa...

Vilket fint tänk - att ha flera platser att känna sig hemma på. Det är sådant där som jag vill ta till mig mer av nu. Dina fina mjuka texter och vackra foton bidrar starkt till det. /Kram, Anna

Här är gudagott att vara ! sa...

Det är gott att kunna inse vad som är det viktigaste i livet.
Och att sen kunna visa det, ger ännu mera lycka.
Önskar dej en fin vecka / Kram Anneli

Melody and M.E sa...

En förkylning kan vara nog så besvärlig för en liten och skapa ångest när det låter som luften tar slut!
Idag är jag är jag en mormor som har vård av sjukt barnbarn igen. Efter magsjukan så kom en dunderförkylning!
Tunga vintermånader för de små!
Kram M.E

Maria - Snickaregården sa...

En fin helg hos de bästa trots förkylning. Som kan vara nog så jobbig. Stackars liten myran. <3
Kram Maria

Mycket annat & lite betong sa...

Härlig helg trots förkylning!
Jag skulle ha träffat min Harry men här var det jag som blev förkyld...

Kram Agneta

Arja sa...

Halloj!
Förstår oron, inget kul när dom små blir sjuka, söt hon är ♥ Så sugen jag blev på pannkakor nu :O)
Ha d gott Kram Arja

Home2tiny sa...

Vilken härlig helg, trots förkylning och oro. Pannkakor gör jag ofta till killarna på helgen, då när man kan sitta länge o ha det mysigt tillsammans. Kramisar Tina

anettan sa...

Stackars lite. Krya! Kram Anette

Mamma C sa...

Vilken fin helg förutom lilla myrans förkylning. Och så pannkakor när dom är som bäst upp på det med.
Kram Mamma C

Therese sa...

Jeg tenkte på teksten din i går, hvor hjelpeløse vi blir når små barn blir syke. Det er ikke lett selv om det nesten alltid går bra.

Jeg liker bildene dine, du fanger de der små tingene som jeg før tenkte på som fyllmasse i hverdagen og nå er de tingene liksom selve livet. Det er mye god stemning i bildene dine!

Varmklem!