Men vad sjutton...

Ibland skulle jag bara vilja ha en stoppknapp.
Ni vet när man påbörjar saker fast man vet att det inte är läge för det.
För att det finns annat som är lite viktigare.
Då skulle den där knappen vara bra.
För jag glömmer liksom bort, öser på.

Som nu...
En hylla skulle på plats, en hylla.
Det slutar med att jag börjar måla skoltavelrutan lite större, 
möblerar om, rensar i lådor, flyttar om i skåp.
Sen gick jag på middag med pärlorna.
Ni förstår hur det såg ut när jag kom hem...


Så jag ska fortsätta idag då.
Är tanken alltså.
I det här hemmet vet man ju aldrig.
Behagliga problem på en söndag.

Vad gör ni?
Kram Hannis

13 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Vad jag känner igen mig… precis så där är jag också!
Det ena ger det andra och så är kaoset totalt, utan att det jag började med är klart när det är dags att ge sig iväg.
Idag ska jag återgå till mitt syprojekt, för igår hoppade jag på ett annat projekt som kändes roligare.
Kram M.E

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En hylla kan dra med sig mycket, idéerna liksom bara ploppar upp. Jag håller på i uterummet här, har halva kvar. Det värsta är allt som blir över, var man ska knöla in det!
Kramar/AM

tinajo sa...

Just nu dricker jag ruskigt mycket kaffe, vansinnigt trött..! Ha en fortsatt trevlig söndag. :-)

Choices by Annie sa...

Hi hi hi jag vet precis vad du menar, jag brukar alltid göra så. Börja med något för att helt plötsligt inse att något annat också måste göras och ett tu tre så är tredje världskriget på besök i huset ;) Men det brukar bli bra tillslut...

Du den där sparken i rumpan är nog nödvändig ibland. Men jag brukar ge mig själv en mjuk spark, så att jag fortfarande känner att jag är snäll mot mig själv.

Denna söndagen ska jag försöka trycka på den där stoppknappen. Köpte nämligen nya stolar på auktion igår, stolar som jag älskar men som jag inte riktigt får att passa in i den övriga inredningen... Ja du hör ju, som upplagt för en totalomflyttning och en massa extra påhitt ;) Tur vi har ett sportlov framför oss (för det måste väl kunna kallas för sport att möblera om ett helt rum eller??)

Kram
Annie

Fröken Fräken sa...

ja, jisses som jag känner igen mig. var till Ikea igår, och ja, det blir som en hel del stök efter sådant besök. Emballage, grejer som flyttas runt, tomma påsar, saker som ska till förrådet osv.. nåja, när jag väl kommer igång så brukar det ju känns rätt roligt att ha en massa saker på gång! Så, röja, det är vad jag ska göra idag!

Villa Freja sa...

Jag ska rensa ur ett skåp tänkte jag. Får se var jag landar... :) Kram.

Flower of Fame sa...

Behagligs bekymmer. Blir säkert superfint när det är klart. En fin söndag till dig. Kram Pernilla

Mamma C sa...

Köksbordet ser lite ut som hemma hos mig. Fick röja igår när lille Axel kom på besök. Så nu står allt istället på köksbänken. men jag hoppas på att det ska in i skåpet som snart är på plats. Bara några penseldragningar till.
Kram mamma C

HönaPöna sa...

Ja precis sådär blir det... men det är charmigt det med!
Här försöker jag göra saker i rätt ordning, FÖRST måla tråkiga dörrar i källaren innan jag börjar på skrivbordet till Gideons rum som är mycket roligare. Men när jag tog det där skrivbordet, som har stått på hilmas rum, var ju hon tvungen att få nåt, så igår baxade jag omkring på en jättetung sekretär som till sist landade hos henne.
Merjobb blir det ju, men kul!
Fin söndag till dej!

Arja sa...

Halloj!
Jag är precis lika dan hihi men jag ser det mer som att vad mycket mer man får gjort när man har olika projekt på gång samtidigt. Inte alltid min man håller med där men han är van vid mitt kreativa kaos.
Ha d gott kram Arja

Huset på Backavägen sa...

Jag är precis likadan. Det ena ger det andra som slutar med det tredje. Tur det finns många dagar på ett år, hihi
Kram Anki

Anci sa...

Fast det är ju så härligt kreativt hos dig !! Och så känns det så skönt, inga krav.

Jag rensar och rensar.

Kramar
Anci

Pia sa...

Ja det där med att dra igång projekt som utökas, det ler jag igenkännande åt. Till slut är jag någon helt annanstans och donar. Perfekt sysselsättning en söndag, det blev ju superbra till slut!
Önskar dig en fortsatt fin kväll!
Kramen