Flyttar runt

Jag har skruvat hylla...
Närmare bestämt en väldigt billig hylla från ett stort varuhus.
Och när svettningarna efter den märkliga beskrivningen har lagt sig,
så är jag förstås jättenöjd.

Nu ska jag roa mig med att flytta runt saker.
Ett sånt där alldeles lagom lördagsnöje.
 Ingen som kommer hit behöver tvivla på vad favoritdrycken är,
kaffegrejor gillar jag.
Så, flytta runt på saker.
Skruva lite mera på andra saker som ska användas till förvaring.
Men först, tillbaka till sängen en stund.
För frukost och en bok.

Kram Hannis
Ps. Anna.S, att omfamna mörkret...
Så är det!
Att bli arg på det blir bara tungt.
Och kontraster, jag är hemsk när det kommer till det.
Men ledsnar väldigt fort.
Tänker att:
Åhh, en vägg i grått, så snyggt.
Sen vill jag måla om nästan på en gång.
Haha, är nog lite splittrad=))

Hoppas att du har en mysig helg framför dig!
Kram

17 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så snyggt det blev. Alltid kul att flytta runt saker och möbla lite. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Snyggt. Kul att flytta runt för att få lite förändring. Kram Suss

Home2tiny sa...

bästa sättet att förnya ett rum är att flytta runt på saker o möblera om o roligt är det dessutom. Snyggt blev det o här är en kaffeälskare till. Ha en mysig lördag fina du. Kramisar Tina

Choices by Annie sa...

Härligt med lite förändringar. Vackra bilder som alltid.

Tack för din kommentar inne hos mig och visst är det så att vi inte kan köpa allt begagnat men vi kan alltid köpa något och det är i alla fall ett steg i rätt riktning;) Sen det där om att vara medveten om varifrån kläderna kommer tror jag också är viktigt. Tyvärr är vi få som tänker på det...

En fantastiskt helg önskar jag dig
Kram
Annie

Villa Freja sa...

Härligt att greja och flytta om lite. Det där fredsmärket är så fint. Varifrån?
Kram.

Gemsofmylife sa...

Vilken härlig inspirerande blogg så fina bilder :)
Önskar dig en härlig lördag
Kram

HönaPöna sa...

Så roligt att flytta runt lite... Vi har ju köpt ett nytt matbord, troligtvis från samma ställe, som mannen och sonen skruvade ihop idag. Glad att slippa.
Själv har jag flyttat skåp och skrivbord, det finns lite att fixa inför den där renoveringen av Gideons rum som står på tur, men kul är det!
Fortsatt fin helg till dej!

Mamma C sa...

Låter som en behaglig lördag. Skruva och dona och bara ta dagen som den kommer.
Kram Mamma C

Suz sa...

Och jag läser och läser, scrollar upp och ner bland alla dina mjuka, fina bilder. Nu blir jag också mjuk, i själen och i kroppen. Slappnar av och sjunker ner i tankar på vem vi är och varför och hur härligt det är med alla vägar som korsas även i bloggvärlden där vi tar del av varandras resor genom livet på olika sätt.

Tack fina du, för att du delar med av dina erfarenheter och tankar. De får mig ofta att stanna upp och tänka till lite mer på vissa saker, saker som förmodligen behöver lite omtanke emellanåt.

Ha en fin helg och sköt om dig!
Kramar
Suz

Bakom dörr nr. 11 sa...

Låter som en skön lördag. Har också flyttat runt saker här hemma idag, dom blir helt plötsligt nya igen ;) ;)
Trevlig kväll.
Kram Pia

Melody and M.E sa...

Kan hyllan komma från IKEA? Jag gjorde ett besök där idag och jag var inte ensammen om det. Vi fick stå och vänta för att få en parkeringsplats!
Nu är det inredningstider!
Blev så trött av besöket att jag inte ens orkar flytta runt på sig själv, utan fastnat i fåtöljen!
Önskar dig en fin fortsättning på kvällen.
Kram M.E

Jennica... sa...

Mysigt att pyssla med en lördag!
Själv har jag varit hos pappa och ätit födelsedagsbrunch tillsammans med mamma såklart men även syrran och hennes sambo.

Just nu är det soffhäng....men borde plocka undan lite.... :)

Kram Jennica

Anna S sa...

Hejsan! Det låter mysigt att vara hemma och dona runt. Ibland behövs det flyttas på saker och ändras om. :-) Speciellt om man har ny hylla att ordna saker på.

Jag gillar ditt peacemärke i trä! Och kaffepaket kan också se fina ut. Kaffe är en favorit här med, om det är mjölk i.

Hade planerat att röja i mitt källarförråd idag. Alltså inte festa loss utan städa och organisera. Men blev så trött, så det blev lite fix härhemma. En planch från Paris i våras på kylen och två friser fyndade i soprummet som min hundsamling nu står på. Hade lagt ut en "beställning". Det är okej att vara spltttrad. Jag är också det, men lärt mig att tänka över målande ett antal gånger innan jag skrider till verket. Är mycket spontan när det gäller att ändra annat hemma dock. :-)

Tack, önskar dig en fortsatt fin helg. Kramen!

Anna S sa...

Äsch.. Rättstavningen ändrade abrupt det jag var ute efter att säja.inte "kaffepaket kan också se fina ut" utan kaffesaker. Kramen!

Viveca Tolstoy sa...

Så fint! Jag blir nyfiken på var du hittat peacemärket som ser ut som om det är ett underlägg? Allt gott!🌸

Maria - Snickaregården sa...

Låter som en skön lördag. Först frukost och en bok i sängen och sen flytta runt på saker. Behaglig dag :)
Kram Maria

tinajo sa...

Jag blir tokig av att skruva ihop saker, min hjärna fungerar dåligt när det gäller anvisningar..! :-D