Dryck

Temat på Malins fotoutmaning är "Mitt val av dryck"

Jag är en kaffemänniska som har börjat dra mig mer och mer mot te.
Men bäst av allt är dom färskpressade juicerna.
Eller smoothies.
Allt åker i, savoykål, ingefära,mango, ananas vad som nu finns hemma.


Sen, bara njuta...
Just nu boostar jag med ingefära och citron.
För att se till att det som känns som blivande förkylning ska hålla sig borta.
Så, mitt val av dryck, juice, massor av juice.

För att se flera fina bidrag eller vara med så klickar ni här
Fin fredag till er.
Kram Hannis

22 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Kaffet har fått vika här också, jag drack så mycket så magen sa ifrån. Te dricker jag massor, älskar smoothies men gör det jättesällan här hemma. Läcker färg på din, man riktigt ser hur nyttig också.
Ha en toppenhelg och stor kram/AM

Melody and M.E sa...

jag har alltid varit en tedrickare, men lärt mig dricka espresso de senaste åren. Häromdagen bjöds jag på en ingefära-citron shot när jag var borta och åt frukost! Jösses vad den rev i halsen.
Nästan så jag tror att en sådan där dryck kan hålla virusarna på avstånd, men bara nästan…
Önskar dig en fin fredag.
kram M.E

dahlia sa...

Det där ser riktigt gott och nyttigt ut

Choices by Annie sa...

Jag måste införskaffa mig en sådan där sak som gör att jag lätt kan göra mig en juice smoothie (kan helt plötsligt inte komma ihåg vad de heter, hi hi får skylla på att det är fredag)
Smoothie är ju fantastiskt gott.

Hoppas förkylningen håller sig borta och att du får vara frisk.
Fin dag till dig
Kram
Annie

Katarina sa...

Gott! Hoppas den även motar förkylningen i grind.

HönaPöna sa...

Ser gott ut... hoppas verkligen förkylningen håller sej borta, här frossar vi i apelsiner men mannen och jag verkar aldrig bli riktigt friska.
Äsch, helg... det är fint det iallafall!
Kram!

Flower of Fame sa...

Mumsigt bidrag. Här har det druckits massor av te. Har legat i feber hela veckan. Men nu känns det som det ska vända. Håll tummarna. Ha en fin fredag Kram Pernilla

annika sa...

Håller också förkylningen borta med ingefära och citron. Förhoppningsvis :) Äter lite honung också som har en antibakteriellt effekt både inuti och utanpå kroppen. Men den får inte värmas då förlorar den de egenskaperna (enligt Ayurvedan) Din gröna drink ser god ut, det är tid för grönt nu! Kram kram

majamyra | It´s all about the details sa...

Ser supergott ut, måste provas! :)
Trevlig fredag!
Lisa

LÁrt de Vivre sa...

Gott, som sjutton..speciellt är jag superförtjust i Ingefära.

Kram Kajsa

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag är en kaffemänniska jag med, men dricker alltid en varm kopp med riven färsk ingefära och skivad/pressad citron i varje morgon, gott och så sägs det ju att man håller sig frisk :)
Din drink ser verkligen nyttig ut och jag kan tänka mig att den är supergod!
Ha en härlig fredag o helg.
Kram kram
Jessica

Här är gudagott att vara ! sa...

Jag önskar att jag kunde ta mej i kragen, och började använda min julklapp..En råsaftcentrifug.
Än så länge har den använts endast 1 gång ! - Skäms !
Kaffepannan använts desto mer ...
Ha det gott !
/ kram Anneli

Rosa i huset i vitt sa...

En trevlig helg till dig
kram Rosa

Pia sa...

Jag är superdålig på att göra sådana juicer till mig, de ser så goda ut men jag vet inte varför det inte blir av. Kaffetant är nog mitt element ändå ;)
Ha en fin helg!
Kramen

Fröken Foto sa...

Smoothies är så gott men kål har jag inte vågat blanda i än :) Ingefära har jag också i allt möjligt, gott! Jag gillar att du dricker ur en burk, mysigt!

kram kram Malin

Jennica... sa...

Mums! Vad smaskigt! Juice är verkligen jättegott, speciellt helt färsk!
Ha en fin fredagskväll,
kram Jennica

Kia sa...

Du blandar hej vilt du! :)

Vi kör sportlov här och drar norrut i eftermiddag.
Ska bli himla skönt med en veckas ledighet.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Villa Freja sa...

Å så gott. Håller tummarna att förkylningen håller sig borta. Kram.

Mamma C sa...

Finns inget bättre en färskpressad juice.
Kram Mamma C

Bakom dörr nr. 11 sa...

Mums vad gott, hoppas förkylning håller sig borta.
Kram Pia

Angela sa...

Oh så gott <3
Ingefära är verkligen en sann vän.
Kram kram

maria at inredningsvis sa...

MMMM vad gott måste provas :) jag älskar allt nyttigt bra nu när våren är på G



Om du gillar lyxiga doftljus kan du kika in hos mig idag :)

ha en härlig helg

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)