Yoga med hund...

Tack för alla kommentarer om lycka!
Det känns rätt.

Men mitt huvud känns lite som en ballong full med vatten...
Information i överflöd brukar göra så med mitt huvud.
Då är det bra att göra något helt annat.

Jag tränar yoga nästan varje dag.
Antingen i klass eller hemma.
Nu hade jag en uppgift från en vän till mig som är blivande sjukgymnast.
Att fota mig själv i olika yogaställning.
Det har med mitt trasiga felopererade knä att göra.
Hon ska ha bilderna i något skolarbete.
Om alternativ friskvård tror jag.
Man har inom sjukvården börjat använda alternativa metoder.
Vilket är bra.
Finns ju inget som säger att det traditionella är det bästa.
För mig har det inte varit så.

Ypperlig fotouppgift att pyssla med när huvudet ska vila.
Men den där pälsbollen tog över...
Med hans egen yoga. På min matta...
Det första som händer när jag ska testa utlösaren är det här.

Nedåtgående hund fick en ny innebörd...
Så måste man ju gosa också.
 Jag tänker att det är lika bra att testa hans tålamod.
Så jag står på ett ben lutad över honom.
Ingen reaktion.

 Till slut står jag så att han ligger under mig.
Då sover han djupt.
Så kan det bli.
Jag får ta bilder i helgen istället. Men ballongkänslan försvann.
Och jag skrattade så jag nästan kissade på mig.

Och idag är det fredag.
Då kör vi fredagskänsla hela dagen.

Mjuk dag till er / Kram Hannis

Ps. Anna.S, skåp med stearinljus i låter som ett perfekt pyssel.
Hoppas att du får en skön helg!
Kramen




22 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Vilja härliga bilder. Jag sitter också ock skrattar. Så go Pälsboll du har. Tippen gillar också min tränings matta. Den tar hon över och ska krafsa på. Hi hi. Ha en härlig fredag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Hi hi hi vilka härliga bilder. Ungefär sådär såg det ut här hemma hos mig vid morgonens Yoga (japp jag har äntligen tagit upp yogan igen) Fast i mitt fall var det ingen hund som kom och gosade utan istället två extremt kärleksfulla och lite busiga katter;)

Önskar dig en fantastiskt dag
Kram
Annie

Anci sa...

Det där är nog den bästa yoga jag har sett !! Den vill jag prova på :)

Ha den bästa av helger !

Kram
Anci

Birgitta sa...

Ni är ju bara för underbara !!!
Härliga bilder,dessa djur ,,,
Får en att må bra i alla lägen.
Vilket kontor du har,all lycka till med nya jobbet fina.
Njut av dagen.
Kramar om/

Melody and M.E sa...

Kan bara le… så mycket glädje de skänker de fyrbenta.
Önskar dig och pälsbollen en härlig fredag.
Kram M.E

Anna sa...

Oj, nu blev jag paff. Och lite full i skratt också. Utan att veta att du lagt upp ett inlägg om yoga med hund har jag gjort detsamma nu på morgonen. :)

Vilka gosiga bilder på er två. Ha en riktigt fin fredag och en skön avkopplande helg! /Kram, Anna

Fru Eriksson sa...

Wooooooooo...Fantastiskt härlig Yoga med hund ♡ ...

/Nospuss & Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Om det är så kul med yoga ska jag börja också, dock fattas hund. Sonens yrväder skulle inte funka alls. Skicka dom här fotona till din vän, hon kan säkert ha dom också....fniss
Ha en toppenhelg
Kramar/AM

Maria - Snickaregården sa...

Underbart :) Yoga med hund ger det hela en ny dimension. Ulltussen älskar när mattan rullas ut.
kram Maria

Helén i Vilrummet sa...

Vilka underbara bilder! Klart att pälsbollen ska vara med och yoga.
Jag hoppas du har en skön fredag.
Kram Helén

Rosa i huset i vitt sa...

Härliga bilder
kram Rosa

Pemsplatser sa...

Så härligt. Underbara pälsbollen:) Ha en fin fredag! Kram Emma

Villa Freja sa...

Klart Pälsbollen ska vara med.
Trevlig helg. Kram.

bara anna sa...

HÄRLIGT!!!

Pia sa...

Haha, vilka helt underbara bilder det blev ändå ;) Han är för go din pälsboll, det klart att sleven ska va mitt i grytan. Tänk vilken härlig stund han fick där.
Förstår att det måste koka över med nystart, alla intryck och all information som bara knökas ner.
Önskar dig en fortsatt fin kväll!
Kram Pia

HWIT BLOGG sa...

Yoga måste vara perfekt! Tyvärr är det lite svårt att hitta sånt på Öland...får väl testa själv!
Underbara bilder...
Varm kram till dig,
Titti

Jennica... sa...

Hahaha! Han är väl bara för underbar den där Pälsbollen! Alla borde ha en! :)
Kram!

Annika Christensen sa...

Helt underbart skall testa direkt på min svarta pälsboll som väger 82 kilo. Tidiga mornar är bäst i trädgården tycker jag. Då äger jag världen.
Ha det gott
Annika

Malin - stjärnflocka sa...

Haha!!! Underbart :)
Känner igen det där. Min hund kommer alltid när jag

Rost och rädisor sa...

Vilken gosig yogakompis, inte lätt att fota även om man har självutlösare. Bättre lycka nästa gång.

Ha det så gott i helgen
Anette

Hanna sa...

fina bilder
Ha en fin kväll!
Hanna

Lev Livet Lett Lokki sa...

For et herlig innlegg! Og pelsballen er bare nydelig!
De yogabuksene dine er utrolig fine - kan jeg spørre hvor du har kjøpt dem?
Ønsker deg nydelige januardager og bloggen din er så inspirerende og vakker ❥
Klem fra ℂharlotte ❧