Vända upp och ner på saker

Först, Gunilla och Birgitta!
Stort, varmt tack för era kommentarer.
Dom gjorde och gör mig glad!
Hoppas att ni får en bra start på det nya året.

Nu kom den, den där känslan jag alltid får efter nyåret.
När jag vill vända upp och ner på saker.
Ut med det gamla och in med  ny energi.

Så jag skenade ner alldeles för tidigt i tvättstugan.
Började rensa badrumsskåp och plocka bort julsakerna.
Ni vet, när man far runt och bara river lite.



Ljus, ljusslingor och myset får vara kvar.
Men allt annat bort.
Nu är det dags för ny energi.
Det gillar jag!

Kram Hannis

16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Känner lite likadant! Nu åker julpyntet bort här också. Visst får ljusslingorna och stjärnorna vara kvar lite till. Ha en fin dag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Känner igen det där, idag passar vi också på att rensa och röja. Vi har en klass två varning utfärdat här för fröken Svea som väntas komma på besök efter lunch. Så vad passar bättre då än inomhus röj;)

Fin dag till dig och du inte kan man missa Ivanhoe ;)

Kram
Annie

Jennica... sa...

Ja, idag är det inomhusmys som gäller. Ute viner vinden bra kan jag säga, storm på gång.
Jag hade tänkt röja lite i lillisens rum idag, hon har ju så mycket saker! :)
Kram på dig!

Kia sa...

Det var ingen riktig jul i år. För mig ska det vara snö. Här kan man se pyntade hus med tomtar och gran i trädgården men det känns liksom inte rätt när solen steker och palmerna vajar i vinden. Så jag vet inte. Har det varit jul??
Ha en toppen dag!
Kram Kia

~ Eva ~ sa...

Känner igen den känslan *fnissar gott*
Sitter här i startgropen för ett race nuu :)

Kramen

LÁrt de Vivre sa...

Rensa, ta bort, förnya, fylla på...perfekt i mina öron. Jag känner också ett stort behöv nu att få rensa undan, förnya och fylla på med energi

Kram Kajsa

HönaPöna sa...

Här städar jag som en galning idag... jösses vad det krullar sej av damm överallt.
Och jag vill också ta bort allt nu, men för man och barns skull får det vara kvar några dagar till. Sen, sen ska det bli andra bullar och lite nytt och fräscht. Typ.
Ha en härlig dag!

Anna S sa...

God eftermiddag fina Hannis. Härligt med känsla av nytt och förändring! För mig har den känslan inte infunnit sig än. Känner att jag tappat känslan för mycket nu. Kanske en tillfällig dipp. Hoppas det!

Här ska julstjärnan bort i dagarna. Och pyntet på ytterdörren ryker idag. Julstjärnan får agera lampa ett tag till.

Tvätta behövs här också efter lakan från gäst i jul.

När det kommer till nyårslöften, eller saker man vill för det nya året så har jag som målsättning att komma ut lite varje dag och promenera. Det tar ofta emot för mig både psykiskt och fysiskt, med värk.
Även att bli bättre på att sätta gränser för hur andra ibland behandlar mig och att reda ut gamla emotionella knutar inombords.

Kramen till dig och önskan om en mjuk dag!

Anna sa...

Det låter härligt. Skulle också vilja börja rensa lite men bor med en som vill ha julen kvar så länge det bara går. Så jag får väl vänta lite till. :)

Bakom dörr nr. 11 sa...

Jag är likadan, ut med allt som har med jul att göra och in med våriga tulpaner och fräscha dofter. I morgon åker nog även stjärnor och stakar ner i källaren.
Önskar dig en bra start på 2015.
Kram Pia

Lena Åberg sa...

Hejja fräscht! Ut med det gamla! Nytt, nytt, nytt vill vi ha.. :)

Ljusgröna spröda växter och ljus..Mmm...kanske måste köpa lite nya blommor imorgon!

KRAM och Natti!

Rost och rädisor sa...

Här är julen kvar i alla fall till efter trettondagen, men jag har nästan inget rött och bara en tomte resten är mest grönt och vitt.
God fortsättning
Anette

HWIT BLOGG sa...

Ja så man håller på! Men nu ska här städas, både kök och sovrum! Granen står dock kvar och barrar, den får hänga med några dagar till...
Varm kram till dig,
Titti

Nyanser av vitt sa...

Så gör jag också. Nu får mina fina tomtar gå och lägga sig. Igår köpte jag tulpaner och nya turkos ljus. In med våren redan nu :O)
Sköt om dig
Kram

Therese sa...

Vakre bilder! Bloggen din gjør meg godt.

Jeg håper helgen din er myk. Jeg syns smykkenne dine er så særegne og fine så jeg forslår at du lager en smykkebok. Dine bilder, hvordan man lager de og noen tekster om hverdager og livet. Jeg tror det hadde blitt kanonbra!

Helén i Vilrummet sa...

Ljusen får stanna lite längre, det är ju trots allt bara januari och fortfarande ganska mörka kvällar. Men känslan av att slänga ut julen kliar i fingrarna. Men jag väntar till trettondag. Men då åker den ut.
Kram Helén