Sjalar

Tack för era fina ord om mitt pysslande.

Jag håller på och rensar igen.
Man kan ju fundera över hur mycket man kan rensa när man
bor i en etta...Men jag tar pö om pö hem allt som finns utställt
hos vänner sen flytten. Och går igenom, ger bort eller säljer.
Det är befriande att göra sig av med saker.

Så kom jag till sjalarna.
Och hittade dom där som jag visste att jag hade men inte vart.
Jag tror att det kallas överflöd.
Men Fatimas hand får vara kvar.


Lycklig över att ha Fatimas hand runt halsen.
Den som skyddar mot det onda.
Så är den vacker också.
Det behövs det med ibland.
Att saker bara får vara vackra.

Kram till er // Hannis

Ps. Anna,S, jag skrattade när jag läste din kommentar.
Var med om exakt samma sak i går.
Fast med en farbror.
Då får man tänka som du, att det kan inte vara lätt.

Blev nyfiken på din parfym.
Letar efter nya parfymoljor som luktar lite rökelse.
Inte helt lätt...
Så nu har jag börjat kika på parfymer istället.
Kram!




12 kommentarer:

Mamma C sa...

Ibland kan det vara bra att rensa. Och som du säger man hittar mycket som man visste att man hade men inte var man hade det.
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Visst är det en befrielse att få rensat. Men visst man får ju behålla lite. Fin sjalen är. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Men det där med att rensa är verkligen befriande. Jag är så glad att jag har LoppisMarknaden en gång i månaden så att jag kan sälja av lite saker;) Här har det rensats hårt bland kläderna, känns skönt.

Fin dag till dig
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Här rensas det också, men alltför många saker får vara kvar, bara för att de är vackra!
En sjal med Fatimas hand bara måste ju få vara kvar!
Kram M.E

Lena Åberg sa...

Skönt med rensning. Jag tror det frigörs ny energi då, och plats för mer liv. Jag älskar saker, vackra saker, men inte för mycket då ökar det negativa "bruset" för mig. Men så går man på loppis eller rensar bland mormors saker och då kan man inte låta bli att släpa hem...så får man rensa igen...en ständig kamp... ;)

STOR kram till dig idag Hannis!

Queen of Kammebornia sa...

Sjalar är så nödvändiga. Att svepa in sig i. Och din ger ju dubbelt skydd. Parfym är svåra saker. Och fina. Kanske skulle du tycka om den jag bor i numera, Inner Goddess. Jag skrev om den här: http://www.kammebornia.se/dofter-och-presenter/

Hoppas du får en fin vecka! Varma kramar till dig

Här är gudagott att vara ! sa...

Att rensa i röran och släppa tag om alla onödiga prylar, är balsam för själen.
Samtidig känns hela jag så mycket lättare !
Bättre att omge sej av vackra och själfulla saker som får en att må bra.
Ha en fin dag ♥
Kram / Anneli

LÁrt de Vivre sa...

Att kunna rensa ofta är nog ingen konst alls, för att rensa är en sådan skön känlsa...att man sen drar med sig en massa bra-att-ha-kan-komma -till -användning-en-dag är ju inteheller någon konst.

Jag rensar jämt och spara jämt med!!

Sjalar är ju svårt att ha i överflöd...eller? Fatimas hand är snygg!!

kram Kajsa

Jennica... sa...

Det är verkligen underbart att rensa! Få bort allt man inte använder och få ordning och reda. Man får koll. Jag gillar att ha koll! :)

Har börjat rensa här hemma, det går rätt långsamt men finns ingen anledning att stressa. Det är ju bara för mig själv.

Och du, vilken superfin ring du gjorde!

Kram Jennica

Helén i Vilrummet sa...

Det är så snyggt med sjalar och värmande, men det passar verkligen inte mig. Jag vet inte om jag har fel längd på halsen eller nåt. Men jag tycker bara det ser konstigt ut med en sjal på mig. Men det är jättesnyggt på andra och det finns ju så många fina! men jag får njuta av dem på er andra istället.
Fatimas hand var jättefin, lite skir så där.
Kram Helén

Villa Freja sa...

Att rensa är en ren befrielse. Så skönt. Kram.

Maria - Snickaregården sa...

Det är skönt att rensa. Känner sig flera kg lättare :)
men saker som man tycker om ska allt få vara kvar. Behöver skönhet omkring oss.
kram Maria