Saffran...

Jag är galen i ingefära, kanel, kardemumma och saffran.
Speciellt saffran gör mig lycklig.
Både doften, smaken och färgen.

Ibland kör man ju liksom fast.
I en sån där sak som en enkel bananpannkaka.
Det blir samma vanliga som alltid av farten.
Men så var det en vän som sa att hon hade haft i saffran.

Måste testas tänkte jag.
Tillsammans med vaniljkesella och blåbärsmos.
Det blev så gott att jag nästan började sjunga.
Onyttigt? Ja, kanske. Men man ska njuta av livet också.
Perfekt söndagsfrukost.

Skönt med en hel söndag framför sig.
Jag ska passa på att ge mig själv lite pysseltid.

Vad gör ni?
Kramen Hannis

Ps. Anna.S, vilken bra beskrivning du gav.
Att man går runt med dåligt samvete mot sig själv.
För det är ju precis så det är.
Ingen annan bryr sig om vi har tvättat eller inte.
Hoppas att du får en skön söndag.
Kram

19 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var väl inte onyttigt, lyxigt och gott på en söndag. Jag ska testa samma, fast inte idag.
Kramar/AM

Anci sa...

God morgon :)
Mmm, det ser gott ut ! Ibland ska man bara unna sig. Även om jag inte är så bra på det alltid...

Hoppas att din söndag blir underbar !

Kramar
Anci

Jennica... sa...

Mums, vad gott! Jag ska minsann göra bananpannkaka idag, tyvärr har jag inget saffran men det blir gott ändå. Idag blir det lite hemmafix i lugn och ro.
Kram Jennica

Tinis vita hem sa...

Oj, så gott det ser ut! Bananplättar måste jag oxå testa :)
Ha en skön söndag!
kram Tini

Anonym sa...

Ser jättegott ut!!!!
Lite onyttigt behövs emellanåt. Gjorde som du med saffran fast jag blandade mitt i scones. Salig blev jag!! Svart vinbärsmarmelad till..Nu är det svårt att göra "vanliga" scones..
Ha en underbar söndag!
Kram Lily

Melody and M.E sa...

Jag tycker det låter som en riktigt nyttig söndagsfrukost både för kropp och själ!
Älskar saffran, så nästa gång jag gör bananpannkaka så blir det tveklöst med saffran!
Kram M.E

annika sa...

Det ser underbart ut! Älskar plättar och pannkakor, ska testa att ha med saffran i smeten, tack! Själv sitter jag fortfarande i pyjamas och känner mig LEDIG, underbart!

Fru Eriksson sa...

Mumm sååå gottit ♡ ...

Helén i Vilrummet sa...

Vilken härlig färg det blev! Ser supergott ut.
Kram Helén

Bakom dörr nr. 11 sa...

Mmmm vad gott det låter, måste jag prova :)
Kram Pia

Flower of Fame sa...

Låter supergott! Fin söndag till dig. Kram Pernilla

Arja sa...

Halloj!
Så gott det ser ut och det får man allt unna sig när som hihi.
Kuddfodralet, googlar du kuddfodral Spring relaxing så hittar du ifall du vill ha en egen. Är så nöjd med min :O)
Ha d gott kram Arja

Anna S sa...

Åh, det ser så gott ut! Jag gillar också kardemumma och såna typer av kryddor. Gärna i kaffet, ovanpå skummet. Saffranspankaka med liknande kryddor verkar vara urgott. Alltid kul med tips på hur man kan sätta ny touch på olika ätbart. En del mat och annat är verkligen sån att man som du vill sjunga av den. Det är högsta betyg tänker jag.

Idag känner jag mig på gång och lite mer uppåt än vanligt. Har satt en gräns som var viktig och fick förståelse om det. Det är bra när jag kan släppa taget lite och "låta gå". Eftersom det tar upp en massa energi och kraft att hålla fast vid saker som ändå varit och är bortom min kontroll. Val som andra gjort när jag inte hade något att säja till om får stå för dem.

Har tvättat storbyken bara för att jag kunde och det kändes rätt idag att fylla dagen med något.
Också fyllt i mitt medicinska ID på mobilen. Kan vara bra utfall det blir nån nödsituation.

Hoppas din dag är mjuk och att det är väl med dig och pälsbollen. Kramen

Home2tiny sa...

Jag tycker det ser både nyttigt o galet gott ut, en riktig lyxfrukost Har själv alltid pepparkakskrydda o kardemumma i min omelett på morgonen, lite sådär julsmak året om.....Kramisar Tina

majamyra | It´s all about the details sa...

wow ser gudomligt gott ut! Och blåbären,...love it.
Ingefära har jag i mina smoothies, så gott!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Nu var det länge sedan jag gjorde bananpannkaka. Men det får det bli en dag efter träningen. Och då med saffran i.
Kram Mamma C

Pia sa...

Det där såg hur gott ut som helst. Jag har ärligt talat aldrig ätit bananpannkaka, men jag får nog ta att prova det.
Hoppas du har haft/har en riktigt pysslig och fin söndag!
Kramen

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det låter jättesmaskigt! Vilket underbart sätt att börja dagen på. Är det inte på Gotland som de har saffranspannkakor som sin grej?
Kram,
Regina

HönaPöna sa...

Mm... Låter gott!
Idag har varit en dag för relationer, först ett besök i kyrkan och sedan eftermiddag/kvällen hos goda vänner. Tycker om sådana dagar.
Kram!