När man är hemma igen

Alltså det är kul att vara borta.
Träffa nya människor, lära sig nya saker.
Och bli bortskämd, för det blev jag.
God mat, vin och en varm brasa.

Men att komma hem till det som är ens eget.
Ni vet, bokhögarna...
Sin egen temugg med kanelte.
Ljusslingor, filtar på golvet och snubblandet över hundleksaker.
Även om det är stökigt och blommor som vissnar så är det
en skön känsla. Att komma hem till sitt eget.

Dagen idag är en "packardag" hos mamma som ska flytta.
Så vi ska också hiva sånt som ska kastas...
Det betyder ett besök hos container och då kan man hitta saker.
Det kanske blir en fyndardag alltså, om jag har tur!

Kram och fin lördag// Hannis





11 kommentarer:

HönaPöna sa...

Fyndardagar är roliga dagar... hoppas du hittar mycket fint!
Kram, kram...

Jennica... sa...

Hoppas du får en riktigt skön lördag!
Solen skiner! :)
Kram Jennica

Choices by Annie sa...

Visst är det härligt att vara hemma;)
Hoppas ni får en bra dag idag och självklart håller jag tummarna för ett och ett annat fynd;)

Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hur roligt man än har är det skönt och komma hem. Hoppas du gör fina fynd, man vet aldrig vad folk slänger.
Ha en bra helg
Kramar/AM

Flower of Fame sa...

Visst är borta bra men hemma bäst. Härligt med fyndardag. Hoppas du hittar något kul i containern. Ha en fin dag. Kram Pernilla

Mamma C sa...

Du hittar säkert något som blir som nytt igen.
Kram Mamma C

HWIT BLOGG sa...

Borta bra men hemma bäst...visst stämmer det! Mysigt hos dig bland bokhögar och hundleksaker...
Ha en skön kväll!
Kram,
Titti

Home2tiny sa...

Alltid skönt att komma hem till sitt egna. Hoppas du gjorde några fynd idag. Kramisar Tina

Anna S sa...

Så härligt att du haft det bra! Håller med dig, hemma är speciellt. När jag varit borta i mer än ett dygn brukar jag tänka på ordspråk som " hemmets härd är guld värd!" Och den andra om Borta bra .
Jag känner också att jag lär mig något och utvecklas på når själsligt plan då jag sett nya vyer, varit i kanske ovana situationer och mött nya människor.

Idag har jag varit med en vän på badhus hela eftermiddagen. Simmade en halv km och det var lagom. Full aktivitet med mycket folk var där. Så nu är jag lite lagom mör.

Kanelte är ju så gott! Ska köpa hem det. Annars är chai latte en favorit.
Kram! Och
Fin kväll till dig

Therese sa...

Så heldige vi er som har ett hjem å komme hjem til. Ett sted som er mykt, varmt og trygt.
Jeg tror du er full av inntrykk og jeg håper magefølelsen er gode ifht den nye jobben og kollegaene.

Jeg har strevsomme dager og "gjemmer" meg litt i meg selv Men bloggen din gjør meg, som alltid, godt. Takk for det!

VisaLiza sa...

Precis så där är det, borta bra men hemma bäst. Var i Stockholm förra helgen och även om jag hade det fantastiskt bra så var resans bästa stund när jag klev in genom dörren i Hult igen. Kramar Liza