Lite silvertråd...

Vad blir en liten silvertråd, ett par tänger och en kula?
 En enkel ring, väldigt enkel.
Ett roligt pyssel.

Det där bordet i köket som jag älskar så mycket,
med kafferingar, märken efter verktyg och kanske någon fläck lim,
Det är så mycket mera än ett bord att äta vid.
När jag hamnar där så pysslar jag alltid med någonting.
Som ringen, snabbt och enkelt.

Så, en härlig måndag till er/ Kram Hannis

Ps. Anna.S, tack för att du påminde mig om lådorna!
Dom hade jag glömt bort.
Vilket lyx när man glömmer bort såna lådor.
Du har rätt, man ska skämma bort sig själv=))

Visst är det skönt när man känner att man bestämmer själv.
Andras "som sig bör" är inte lika viktigt.
Det lilla förgyller verkligen!
Det behöver inte vara så mycket för att förändra.
Fin måndag till dig!
Kramen


16 kommentarer:

~ Eva ~ sa...

En sån vacker ring.
Känner igen känslan kring bordet...älskar mitt gamla också.

Kramen

Livskrafter sa...

Riktigt snygg ring med karaktär
Du är så händig
Kram och go måndag på dig
Emma

Flower of Fame sa...

Så fin ringen blev. Enkel och sober. Ha en fin dag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Verkligen jättefin, du kan du;)

En härlig måndag önskar jag dig
Kram
Annie

HönaPöna sa...

Wow, jättefin... vad du kan!
Önskar dej en skön dag!

Anna sa...

Ett bra sätt att starta veckan på. Och fin blev den, ringen.

Anci sa...

Den är jättefin !

Kram
Anci

Melody and M.E sa...

Jag har nu mormors gamla köksbord till mitt skriv- och pysselbord, men någon lika vacker silverring som din, blir det inte om jag får silvertråd och en pärla!
Kanske för lite kafferingar på bordsskivan… mormor använde vaxduk!
Kram M.E

Pia sa...

Vilken läcker ring! Du är verkligen pysslig och du får alltid "till det". Jag pysslar lite då och då men det blir sisådär.
Bilderna på pälsbollen i förra inlägget var bara så fina.
Ha en fin start på veckan!
Kramen

The Place To Be sa...

Vilken fin ring! Kul med smyckespyssel! Det var ett tag sedan jag gjorde det dock!

Ha en bra dag!
Kram Malin

Lena Åberg sa...

Jag får alltid sån inspiration när du pysslar...Får lust att rejda Litens pyssellåda! ;)

Ha en jättefin dag! KRAM

a kitchen in the country sa...

Fina Hannis. Som alltid slås jag av hur mycket kreativitet det bor i din kropp. Vilken gåva du har. Skapandet som är en sådan stor del av den du är. Med händerna, kameran och orden. Ett vackert skapande. Och ett livets bord att slå sig ner vid varje dag. Det är fint det.♥

Kära Hannis. Tack för dina ord hos mig. Ord som värmer mig när jag behöver det som allra mest. Livet är både tufft och vackert just nu. Tack för att du finns där.♥

Njut din måndag.

Kram

Helén i Vilrummet sa...

Så fin! Du är så himla duktig!
Vackert du skrev i ditt förra inlägg om vintern och tankens kraft. Jag har också börjat sträva åt det hållet, att inte lägga energi på det man inte kan förändra ändå och istället försöka se det fina i det. Min energi vill jag lägga på annat istället.
Kram Helén

Anna S sa...

Hej, en snygg ring du gjort! Det enkla är oftast det snyggaste tycker jag. Kul ide att surra fast med silvertråd!

Idag var jag ute en runda fastän det tog emot för det regnar småspik . Hämtade upp paketet med parfymer jag köpt. Blev nöjd med dom.
Det är alltid gott att komma hem när det är så regnigt ute. Många verkade på dåligt humör märkte jag. Jag höll upp dörren för en dam som sen försökte tränga sig före mig i kön jag stod i. Jag blev först irriterad , sen på hemvägen. Men tänkte sedan att tanten inte kan ha det roligt i livet när hon inte uppskattar en upphållen dörr utan muttrar. Tycker nästan synd om henne nu, konstigt nog. Skönt i alla fall att jag inte tar hennes beteende personligt.

Så kul att du har kvar lådorna och till och med hade glömt bort dom! Jag ser fram emot att hämta mina lådor på utlämningsstället. :-)

Kramen och fin kväll till dig

Suz sa...

Om än så enkel som du skriver så är den alldeles underbar!
I det enkla bor det vackra<3

Kram
Suz

Kia sa...

Fin ring!
Jo jag har märkt att det fortfarande är rätt ljust när man åker hem från jobbet. Skönt!

Kram Kia