How to be Parisian

Jag skrattade så jag nästan kissade på mig när jag läste era kommentarer.
Jag vet, jag tänkte på det där med vilken sorts fisköga,
men jag tordes inte fråga henne med risk för att få en smäll!

 Jag läser som ni vet massor av böcker.
En vän till mig hävdar att jag är på gränsen till nördig...
Och det är jag gärna när det gäller böcker.

Nu håller jag på med en liten pärla.
Alltså om man gillar mode, livsstil och lite "var den du är".
Ett gäng kvinnor som till viss del driver med sig själv.
Och myten om kvinnorna i Paris.
Det finns snygga bilder och illustrationer i den, vilket jag gillar.

Det passar att sitta på en omsydd fuskpäls när man läser den här...
Och låtsas vara i en värld av boheme.


Nu tror jag egentligen inte på att vilja vara någon annan.
Utan mera på att gilla sig själv även med bagaget.
Även om jag kan drömma om att åka tillbaka till en annan tid.
Så vill jag fortfarande vara jag.

Och jag tänker att när man ser lite djupare i den här boken,
så är det precis det den handlar om.
Var dig själv men med lite tvist.
Måla dig när du ska till tvättstugan, om du har lust.
Jogga, om du har lust.
Älska, om du har lust.
Dra en mössa över skitigt hår, om du har lust.

Jag gillar att det har börjat komma böcker som tillåter.
Inte bara för kvinnor förstås.
Utan för alla.
Vi lever i så olika roller idag att det ska vara tillåtande och okej.
Okej att vara sig själv med lite tvist.

Kram och mjuk dag till er// Hannis

Ps. Anna,S oooo Nag champa är min absoluta favorit!
Hade den tidigare som olja men fick skäll av en kollega för att den 
doftade så starkt. Så nu får jag vara sparsam med den.
Dolce gabbana brukar ha riktigt fina dofter.
Hoppas att ni hade det mysigt du och vännen.
Kram till dig!







14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härligt att du tar dig tid att läsa. Det är jag inte så bra på. I perioder gör jag det. Skulle önska jag var piggare på kvällen så jag orkade läsa. Somnar annars i boken. Ha en fin dag Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Jag har äntligen tagit ett moget beslut och förbjuda plattor, telefoner och datorer i sovrummet. För nu ska här äntligen läsas igen. Känns som ett mycket förnuftigt beslut tagit av mig;) Sovrummet ska numer bli en oas som lockar till läsning .
Önskar dig en fin dag
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Läckert med fuskpälsen på stolen. Och fin bok, gillar både innehållet du beskriver och att den är en snygg "bordsvärmare"
Kramar/AM

Anna S sa...

En sån härlig bok du läser! Ser ut att vara riktigt underhållande i text och bild. Jag tycker också att det är härligt när människor och sånt man hör och läser är just tillåtande. Det är alldeles för lätt att klanka ner på sig själv, tänka att man inte duger som man är . An en eller annan anledning, eller pga vad andra tycker. Men det tillåtande suddar bort såna tankegångar kvickt .

Jag vet , jag vet, jag vet vilken fsk ögat sitter på! Bubblorna ska vara stora som ett torsköga! Inte att leka med, den tekunskapen. ;-)

Tack, det var jättetrevligt igår med vännen. Vi pratade i tre timmar så att båda blev helt trötta. Men det är så det ska vara. Att man känner sig påfylld men samtidigt lite trött.
Inatt sov jag som en stock.

Din omsydda jacka är jättefin som fuskpälspläd också!
Och din stol med tinnar och torn, jättevacker!

Aha, ja Nag Champa oljan är ganska stark. Jag brukar dutta på lite på handlederna. Jag är inte jättevan parfymägare och när jag löper så är det ett lyckokast om det blir en favorit sen.
Funderar på krämer som har parfym i sig också. Jag köpte den gröna tuben från Aesoap ganska nyligen. Såg att Granit har en billigare variant. Jag kom också på nu att man ju kan blanda ut doftolja i neutral lotion. På det viset blir doften inte så stark.
Jag tycker mycket om cederträdoften.

Hoppas din dag blir riktigt fin, kramen härifrån!

millandante sa...

Underbart skrivet!! ... även med bagaget, tummen upp!

Blir sugen på att läsa boken... tack för tips!

KRAM
Milla

Lena Åberg sa...

Åå...Jag har kikat på den där boken på håll ett tag men nu blev jag ju riktigt nyfiken. Ska titta efter den på centralens pocket shop på g hem idag. Har de den köper jag den. Gillar starkt tillåtelse!

Kram från mig - Som har skitigt hår och mössa inomhus idag ;)

Suz sa...

Men så är det, vissa är nörd på böcker andra på te och somliga på båda:)Härligt!

Jag dricker det mesta när det kommer till te, men absolut inte rökt te och vissa gröna sorter smakar bara hö hur man än gör när man ordnar till den där koppen. Fullt så nördig som din vän är jag inte, men visst är det så att man kan välja tillfälle när man lägger ner lite mer kärlek kring tillagandet.
Sen tar jag gärna en kopp Nespresso från vår maskin, eller en capuccino när vi är ute nånstans. Men aldrig bryggkaffe, min mage går fullständigt bananas och det beror på för mycket garvsyra enligt en teori från kunnigt kaffefolk. Jag tror på dem fullt och fast och struntar i allt kaffe som inte är tillagat på så vis att vattnet går med högt tryck genom kaffebönorna (som helst skall vara nymalda;)).

Ha en härlig torsdag, vännen!
Kram
Suz

Suz sa...

PS. Och böcker ska vi inte tala om, hur nördig som helst är jag!
Kramen
Suz

Therese sa...

Bildene dine er så myke og rolige at jeg får lyst til å krype inn i de og hvile litt hos deg. Og teksten er så klok og varm at når jeg klikker meg bort er det med ett smil om munnen og med gode tanker. Du gjør meg godt!

Mamma C sa...

Din fåtölj är bara för läcker.
Kram mamma C

The Place To Be sa...

Den där boken blev jag sugen på!

Tycker man blir mer och mer "sig själv" med åldern. Struntar mer i hur man tror att man borde vara och bara är som man är helt enkelt!

Kram Malin

anettan sa...

jag skulle också vilja läsa mycket mer men är verkligen inne i en svacka.....Kram Anette

Pernilla sa...

Åh, jag är väldigt sugen på den boken själv!

VisaLiza sa...

Att vara sig själv är onekligen ett bra budskap. Inte så enkelt alla gånger men väl värt att tänka på. Tack för boktipset. Kramar Liza