Första dagen

Jag hade en sån intensiv dag.
Dagen bara rusar fram med möten, säga hej till nya människor,
fixa med sånt jag behöver ha, stirra på mitt kontor.
Och fundera på om det är sant liksom.
Att jag har en sån ytlighet som en kakelugn på mitt kontor,
att det går två hästar i hagen utanför mitt fönster.
Att jag lyssnar på P1 utan att någon protesterar...
Fy fabian vad det här känns bra!

När jag kommer hem så börjar det ringa och plinga av meddelanden.
Jag gör chailatte och börjar svara.
Människor som vill veta hur första dagen var.

På några timmar hinner pärlorna och jag boka in Alex & Sigge på konserthuset,
Med en annan vän planeras en annan aktivitet i vår, 
jag köper ett skåp av min soulie alldeles för billigt,
min ena syster styr upp hur jag ska bo nästa vecka när jag jobbar i Stockholm
och vart pälsbollen är på dagarna när jag jobbar ,
vilken buss jag ska åka med,vilken tid och från vilken station...
Så pratar jag om Lars Lerin med mormor ,
och vi konstaterar att vi båda är kära i hans själ.

Jag är en lycklig människa.
Som har dom här halvgalna, fantastiska människorna runt mig.
Som bryr sig om hur min dag var.
Som vill boka upp saker och det gör vi.
Medans min chai blir kall.

Jag ligger efter på kommenterandet hos er men det ska jag ta igen ikväll.
Med en varm chai den här gången.

Tack för alla era fina ord!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du hade en skön röd dag!
Och nu fick du mig att börja tänka lampskärm...
av fjädrar.
Hade en sån som försvann i en flytt, kanske ska göra en igen.
Kramen

18 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Vad roligt att det gick så bra för dig första dagen på jobbet. Häftigt med ett eget kontor. Ha en fin dag Kram Pernilla

franmyllan sa...

En alldeles utmärkt första dag minsann! Och den där kakelugnen är jag lite avis på ;)
Kram Sara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var bra läsning, du har hamnat rätt. Kakelugn och hästar, wow liksom, på jobbet. Jag gillar också Lerin, ser honom då och då i olika sammanhang.
Ha nu en bra dag
Kramar/AM

Melody and M.E sa...

Grattis till att det blev så bra…
Stor kram M.E

bara anna sa...

Oh vad glad jag blir för din skull!!! Låter ju toppen med kakelugn på kontoret och hästar utanför. Vad är det för företag?

Kramelikram

Maria - Snickaregården sa...

Härlig känsla. Tänkte på dig och hoppas att det blev bra igår. Och vilken fin miljö att jobba i, med både kakelugn och hästar att vila ögonen på emellanåt.
Lars Lerin är beundransvärd. Tror inte att folk här hemma riktigt förstår hur bra han är. Men det är väl som de säger, svårt att bli profet i sin egen by..
Kram Maria

Den där Victoria sa...

Jag blir alldeles varm och glad av att läsa om allt det nya du går igenom nu, vad roligt för dig, kakelugn på kontoret, vilken grej! Ett drömkontor helt enkelt.

Jag och dottern ska gå på Alex och Sigge i april, så nu håller jag på att lyssna ikapp mig på deras podcast, vilket är ett underbart tidsfördriv nu när jag är hemma.

Kram Victoria

Choices by Annie sa...

Så härligt med ett eget kontor och jag såg kakelugnen via instagram och den hade man ju inte sagt nej till direkt. Härligt att höra att det känns som om du gjort ett bra val.

Hoppas du får en lika bra dag idag.
Kram
Annie

Good Enough sa...

Vilken härlig läsning vännen! Det låter helt fantastiskt. Njut av ditt liv och allt det fina i det. Det är du värd.

Varm kram /M

Anna sa...

Ja, fy fabian vad du har det bra. Rätt åt dig är det också. ;) /Kram

Anna S sa...

Wow, det låter som att saker verkligen faller på plats för dig! Vad härligt. Och med överraskningar som kakelugn på jobbet och lugn och vacker utsikt. Det är du väl värd. Och även att göra S'mores i kakelugnen på rasten.

Tack, hade en helt OK dag. Idag har jag fått besök och babblat på om julen och varit ute som hastigast med återvinning. Klappat grannens katt som alltid kommer fram och vill ha uppmärksamhet. Inte gjort många fler knop.

Kul att jag inspirerade med fjäderlampa! Jag ska kolla vid nästa loppisvisit om det finns några justa lampskärmar att sedan klä i fjädrar.

Så bra att du fick köpa skåpet av din vän.
Jag är lite sugen på att snickra något, kanske ett skåp.
Funderar på vad det ska innehålla bara.. Kanske ett skåp med stearinljus i.

Härliga bilder här på bloggen som vanligt. :-)

Kramen och önskan om en go dag

Anci sa...

Jag förstår om du har fullt upp ! Men det låter också härligt på något vis, med nya saker i livet och de nära som finns där för dig.

Ta hand om dig !

Kram
Anci

LÁrt de Vivre sa...

Men ååååhh så härligt, sprudlande härligt med nytt jobb, vänner och allt därtill

Kram Kajsa

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vilken härlig första dag på jobbet, grattis och stort lycka till :)
Kram Pia

anettan sa...

Kul att läsa att du är så på G....Jag blir så glad av av ditt positiva jag. Kram Anette

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag läser ditt inlägg om och om igen.. det gör mig verkligen glad :) du har hittat rätt liksom :) vilken skön känsla... Jag hoppas att jag kommer kunna skriva ett likadant inlägg, ärlig, glad, lycklig... sprudlande :)
Jag är glad för att du är glad :)
Kram kram
Jessica

Jennica... sa...

Åh, vad härligt att allt känns bra! Det riktigt strålar om detta inlägget, du låter så glad! Härligt! :)
Stor KRAM!

Helén i Vilrummet sa...

Härligt med en hel skock människor som är måna om dig. Kanske för att du är mån om dem tillbaka. What goes around, comes around.
Kram Helén