Fjäderpyssel

 Min besatthet i fjädrar verkar aldrig sina...
Nu behövde jag en ny ljusstake.
Okej, behövde är väl kanske en överdrift men ändå.
Jag tog burken från ett gammalt ljus och limmade fjädrar runt.

Naturligtvis så fastnade jag.
Inte i limmet utan pysslandet.
Det brukar bli så.
Jag lyssnar på Värvet, spännande intervjuer och pysslar.
Hummar, nickar och tänker högt.
I timmar.

Så drack jag te.
Jag ska bli bättre på att göra te.
Och jag ska tala om varför sen, i ett eget inlägg.

Kram till er// Hannis






19 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fin din ljuslykta blev. Den ser magisk ut med fjädrarna på. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Fin... gillar ljuset som blir mellan fjädrarna.
Önskar dej en strålande tisdag!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så fint❤
En underbart fin dag till dig
Och God fortsättning
Kramar

Tinis vita hem sa...

Jättefin lykta! Fjädrarna ger ett mjukt och fint sken :)
Ha en skön dag!
kram Tini

Melody and M.E sa...

Wow så läckert… men misstänker att det var lite pilligt att få dit fjädrarna utan att de klibbade ihop.
Sett en lampa i butik som är täckt med fjädrar och som står på min önskelista!
Kram M.E

Mamma C sa...

Mycket snyggt, och fint ljus blir det också.
Kram Mamma C

Anna sa...

Fiffigt och fint. Det låter så skönt när du beskriver ditt pysslande. /Kram

PS. Jag har inte tagit bort min blogg. Bara bytt adressen och ändrat om lite.

Anna S sa...

En sån jättefin lykta du gjort! Jag är också inne på fjädrar emellanåt. Som lampskärmar till Påsk tex. Fixat med vita fjädrar från hobbyaffären och ståltråd.

Låter härligt att gå in i pysslandet som du gör med radio i bakgrunden! Jag hat endast lyssnat på ett program på många år, och det var nu i jul. Ett program om hur döva får inplantat så att de kan "höra" fastän de är döva, eller har fått sämre hörsel som vuxna.
Ämnet är infekterat bland många döva eftersom dövhet då "inte accepteras" och ses som en defekt.
Det var intressant att lyssna på.. Döva har ju sin egen kultur och vill inte bli "utrotade". Något som är svårt för många att förstå.

Röd dag idag, får se vad det blir av dagen.
Stor kram

Nyanser av vitt sa...

Så fin Hannis och så rogivande att klistra på fjäder efter fjäder, dricka en slurk te och lyssna på intressanta saker på radion eller från tv:n.
Ha det gott.
Varm KRAM
Agneta

Jennica... sa...

Men så fin! Verkligen! Du är fiffig du! :)
Hoppas du har en skön dag,
kram Jennica

Ida Här och nu sa...

Så vackert! Jag ska bli bättre på att pyssla de här året. Fast först ska jag rensa ur mitt hem. Packa ner all onödig skit för att få plats med de jag tycker om och mer plats och inspiration. Kram

Choices by Annie sa...

Så fantastiskt fina de där ljusen blev. Fjädrar är ju fantastiskt.
Och du te mer te-drickande åt folket tycker jag;) Själv köpte jag mig en julblandning av Yogi te på Ica. 12 olika smaker, så roligt att testa. Sen att paketet var på rean skadar ju inte för själv tycker jag att de smakar lika gott nu som de säkert gjorde innan jul;)

Fin eftermiddag till dig
Kram
Annie

Kia sa...

Vad härligt mjuk och fluffig den såg ut!!

Ska man ha bubblor i teet?? Och hur får man till formen på dom? Verkar skumt tycker jag!

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Helén i Vilrummet sa...

Så mjuk och vackert ljus det blev.
Du är så himla duktig med ditt pysslande.
Kram Helén

Bara anna sa...

Håller med de andra här ovan, så fin den blev. Där satte du igång Inspirationen hos mig...
Kram

anettan sa...

Riktigt fint! Önskar dig en fortsatt bra kväll. Kram Anette

Lena Åberg sa...

Vacker den blev.. :)

åse sa...

Vad duktig du är med ditt pysslande, snyggt blev det och ljuset som faller mellan fjädrarna så mysigt. Kram Åse

Hemma på Sjuan sa...

Alltid lika duktig med ditt pysslande. Och ljuslyktan blev superfin med fjädrarna, så mysigt sken. Spännande det där med teet, jag älskar ju den drycken. Kramis Suss