Ett fönster för smycken

Det där fönstret från sophögen.
Nu är det ett fönster för smycken.
Fasiken så nöjd jag blev.
Ett gammalt fönster och några krokar...




Nu har jag börjat hänga upp lite av det jag gjort.
Och lite av favoriter jag fått.
Känns som att det blev lite ordning och reda helt plötsligt.

Ny vecka, en fin sån till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S du har rätt i det där med att man alltid lär sig.
Tänkte på det på vägen hem.
Lärde mig inte "bara" om det nya jobbet utan också 
om mig själv i en ny situation.
Så duktig du är som simmar!

Sen fördomar...
Då är det viktigt att,  som du skriver, påminna sig om
att värdet inte kommer ur andra människors tankar om en.
Det är bara deras tankar och säger mer om dom 
än om en själv. Jag är övertygad om att dömande
människor bär mycket rädslor. För det dom inte känner till.
Kramen

20 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Ursnyggt! Så fint. Du har så många bra idéer. Ha en fin dag Kram Pernilla

Arja sa...

Halloj!
Men så fiiint det blev, ljuvliga bilder :O)
Kram Arja

HönaPöna sa...

Så fantastiskt fint det blev.... fiffigt också.
Ha en underbar start på veckan!

Hemma på Sjuan sa...

Snyggt det blev, smart idé till den fina fönstret. Ha en bra start på veckan, kram Suss

Anci sa...

Snyggt ! Du skapar så bra.

Jo, en sak till ! Cafeet jag myser på är vid Bromma Kyrka.

Kram
Anci

Helén i Vilrummet sa...

Å så fint det blev. Verkligen en display för dina allra finaste smycken. Tänk vad glad fönstret blev när det plockades upp ur sophögen och fick prydas med så fina saker.
Kram Helén

Helén i Vilrummet sa...

Å så fint det blev. Verkligen en display för dina allra finaste smycken. Tänk vad glad fönstret blev när det plockades upp ur sophögen och fick prydas med så fina saker.
Kram Helén

Choices by Annie sa...

Jag hade rätt, den blev fantastiskt vacker.
Och du ditt förra inlägg.
Jag får rysningar av dina vackra ord och din klokhet.

En fin mjuk dag önskar jag dig
Kram
Annie

Tinis vita hem sa...

Smyckesställningen blev helt ljuvlig, ett smycke i sig själv. Dina smycken är oxå så fina och förtjänar att hänga framme :)
Ha en fin dag!
kram Tini

Jennica... sa...

Men jisses vad fint det blev!! Du är så himla duktig! Verkligen. Du har en grym känsla för att få det "rätt", i alla fall enligt min smak! :)
Kram!

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilken uppgradering det blev för detta gamla fönster ! - Från sophögen till "juvelhållare"...Himla nöjd kan både du och ditt fönster känna er !
- Tack för den jättebraiga idéen.. Den ska jag till att knycka ;)
Varma kramar / Anneli

Anonym sa...

Fin blogg! Ny här. Fick ett bra tips när jag bläddrade, tack. Du får ett av mig: 2 tävlingar hos Carola:
http://roomofkarma.se/

Den där Victoria sa...

Så himla fint!

Kran Victoria

Home2tiny sa...

Tänk vad mycket man kan göra med saker som folk slänger, bara man har lite fantasi o är kreativ, som du. Sååå fint o härligt att ha ordning o reda. Kramisar Tina

Ida Här och nu sa...

Men så fint! Tänk att den skulle kastas. En människans skräp är en annan människas skatt. Kram

anettan sa...

Så fint! Kram Anette

Mamma C sa...

Så snyggt och bra med ordning och reda med :).
Kram Mamma C

Therese sa...

Så vakkert! Og så fint at du så muligheten slik at det fikk ett nytt liv hos deg.

Maria - Snickaregården sa...

Så himla snyggt det blev med fönstret. :)
Kram Maria

VisaLiza sa...

Så fint sätt att visa upp sina smycken. Tar med mig det som inspiration till ena dotterns rum. Verkligen fint. Kramar Liza