Dom där ideérna

När jag röjer i det nya året så får jag alltid ideér om att måla om.
Typ drämma till med en fondvägg i svart,
 eller en ruta i taket som får vara grå.

Igår när jag höll på så tänkte jag börja måla.
Där fotoväggen är i köket.
Grått mot bilderna + svarta stolar och mitt köksbord.
Skulle vara fint.

Sen slog det mig att jag står inför en flytt.
Att jag kanske ska återställa den här lägenheten.
Som den ska se ut.
Inte måla om i grått alltså.


Så jag tappade farten lite.
Och gjorde saffransglass istället.
Samtidigt som jag pratade med min ena syster i telefonen.
Om vad hon vill göra i deras lägenhet.

Började snegla på väggen igen.
Och tänker att jag hinner måla och sen återställa.
För man kan ju inte skriva ner ideér i ett halvt år.
Och inte göra något av något för att man ska flytta.
Tål att tänkas på...
Dom där ideérna alltså.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, vilken bra målsättning du har!
Att komma ut mera och att sätta gränser.
Sätta gränser är ett fint sätt att stärka sig själv.
Att skapa ett egenvärde.
Det blir bra!
Stor kram till dig













14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Häftigt att du ändå vill måla. När blir flytten av? Det är väl spännande. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Måla du, det hinner du måla över. Och vad är det som säger att inte nästa boende vill ha en grå vägg, låter fint. Grått är fint, ska målas med det här också. För så här efter jul vill man alltid förändra lite.
Kramar/AM

tinajo sa...

Kör på - har du energin så är det ju synd att den går till spillo! :-)

Anna sa...

Det är inte lätt att hejda sig när inspirationen pockar på uppmärksamhet. Och saffransglass, vad gott det låter.

Fin söndag till dig, Hannis! /Kram

Arja sa...

Halloj!
Klart du skall måla, om du inte redan har börjat hihi.
När sker flytten?
Ha d gott kram kram Arja

Mamma C sa...

När ska du flytta? Det kanske är långt kvar tills dess. Då kanske du kan dra med penseln på väggen.
Kram Mamma C

anettan sa...

Att ha ideer är bra bara det. Hur ska du nu göra? Kram Anette

Choices by Annie sa...

Hi hi hi det måste onekligen vara något i luften. Här är målarfärgen uppe igen. Det målas om luckor i köket och jag sneglar på de där pinnstolarna och funderar på om det inte ska få bli blåa ändå, i olika nyanser. Kanske är det färg som köket behöver, eller inte. Ja medan jag funderar så fortsätter jag måla lucka efter lucka. Rensar självklart i varje skåp samtidigt. Hela huset ser ut som ett bombnedslag. Men det gör inget. Jag vet att det kommer bli bra i slutändan. Nu tillbaka till kaoset;)

Fin söndag till dig
Kram
Annie

Birgitta sa...

Goa knasfia där ,,,
Visst är det svårt när man får något i huvudet,man vill göra det nu & här ,,,
Här lyser lilla Sol ,, Underbart det tackar man för.
Fin dag vännen & "nospuss" till pälsbollen,
Kramar om/

annika sa...

Jag blir sugen på att måla bara av att läsa hos dig! Herregud så härligt det är att bara flytta, ändra och ändra färg. Då och då. Som skiftet inombords flyttar utanför kroppen ser jag det. Kramar!

Melody and M.E sa...

Å vad jag känner igen mig… jag har så många gånger haft lust att måla och göra saker och så har tanken kommit att vi ska ju inte bo här så länge till.
Liksom tvungen att tänka ett steg längre än nutid och lägga idéer på hyllan är aldrig kul.
Önskar dig en fin fortsättning på söndagen! Kanske du fått någon ny idé?
Kram M.E

En Vacker Vardag ♥ sa...

Jag har blivit lugnare med målandet nuförtiden :) men det är så enkelt att förändra och se snabba resultat. Så jag och min syster har varit lite galna när det gäller att måla. Kommer ihåg en gång när hennes sambo skulle åka iväg en sväng och vi satte igång att måla om i sovrummet. Snabba är vi också!! Teamwork!! :) Fast nu är vi lite mer sansade och inte så impulsiva :)

Spännande med flytt,blir det kvar i stan.. jag var i Uppsala när sonen hade Cup för någon vecka sen då tänkte jag på dig :)

Kram kram

Jennica... sa...

Åh, vad jag beundrar dig! Att du tänker att du vill måla om fast du ska flytta. Att du tänker att du har planerat saker i ett halvår och att man inte kan vänta så länge på att få genomföra sina idéer. Åh, vad jag beundrar dig!

Mitt nyårslöfte eller nyårstema går ju ut på just det där! Att göra! Bara gör!

Jag vet inte varför det är så svårt för mig. Om det är rädslan att misslyckas eller vad. Men åh, vad du inspirerar mig!!!

Kram!

HönaPöna sa...

Jamen hallå... kom och måla grått i mitt kök! Jag vill så gärna det och det enda som hindrar mej är mannens sura blick som säger att de där tapeterna är alldeles för dyra för att måla över. Men om jag kunde skylla på dej så... :-)