Balans

Då var det dags för Malins fotoutmaning igen.
Temat är balans.

Ett ord som kan väcka irritation, längtan eller total harmoni.
Det kan ju dessutom sättas i olika sammanhang.
På ett själsligt plan, fysiskt, i lek eller idrott.
Allt handlar om vad man gör med det.

För mig så är det meditationen.
Som jag hittar en del av balansen i alltså.
Den där stunden med min ceremoni.
Utan smink, parfym, smycken och annan yta.

I tystnad.
Alternativt meditationsklockor som slår.
Bara i stunden.

Och balans är ju något med två sidor.
I min värld.
Så när jag varit i den där totala känslan av ingenting,
då skakar jag loss.
Och släpper fram energier.
Flummigt?
Nej, inte speciellt.

Med tanke att jag växte upp på en tid där man gick på nakenmeditation,
så är det här ganska konservativt...

Det är ofta så jag hittar det som är balans för mig.
När jag tappar bort mig själv i saker som kanske inte är bra.
För det gör man ju också i livet.
Då tar jag tillbaka lugnet med meditationen.

Först stillhet.
Sen skaka loss i tokiga miner.
Allvar, sen tokeri.
Balans.

För att se flera bidrag så klickar ni här

Och nu är det fredag!
Jag sticker till Stockholm.
Bland annat för att riva tapet hos en syster.
Härlig dag till er!

Kram Hannis
Ps. Anna.S,känner också lite så.
Att det är så lätt att klanka ner på andra och sig själv.
Det är precis som att fast vi människor längtar efter förändringar,
så kan vi inte riktigt låta bli att hålla på med tjafsandet om att
människor ändå ska vara på ett visst sätt.
Nu handlar boken om ganska mycket yta men ändå.
Skulle vara så enkelt om folk bara levde och lät andra leva=))

Bra tips med oljan i hudlotion!!
Det ska jag testa!
Kram och fin helg till dig!





20 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härlig tolkning på balans. Ha en fin fredag i Stockholm Kram Pernilla

Choices by Annie sa...

Ett fantastiskt inlägg som vanligt. Jag gillar skarpt ditt sätt att se på balans, det är ju ganska självklart när man tänker efter;)

Fin dag till dig och ha det så trevligt i storstaden.
Kram
Annie

Fröken Foto sa...

Mycket vackert, en skön balans.

Ha det fint i Stockholm.

kram kram Malin

Anna sa...

Fin tolkning och fina bilder. Och så önskar jag dig en fin helg i Stockholm. /Kram, Anna

annika sa...

Fina bilder och jag hittar också djupet i meditationen för balansen i resten av livet. Ha det gott i storstan! Kram

bara anna sa...

Härliga bilder och härligt tänk.
Må så gott!

majamyra | It´s all about the details sa...

Meditation behöver vi nog alla, verkar vara bra med tanke på att försöka leva i nuet. Härliga foton du bjuder på!
Ha så kul i Sthlm. Kul med renovering!

Kram
Lisa

Här är gudagott att vara ! sa...

Så viktigt att finna just sitt egna sätt att känna och få balans i sitt inre. Själv finner jag det i naturen, där jag tankar energi och tömmer ur allt som är oviktigt och tynger mej.
Nästan viktlös känner man sej sen... Man får se till att hålla i sej så man inte svävar bort ;)
- Lycka till med tapetrivningen! Sånt arbete är bra terapi om man vill få utlopp av, gömd och glömd ilska och irritation ;D
Ha det så kul med din syster i stor stan !
Kram / Anneli

Anci sa...

Jag kan riktigt känna lugnet i den första bilden och tokerier är inte fel ibland. Balans är underbart på flera sätt !

Jag önskar dig en skön helg !!

Kram
Anci

LÁrt de Vivre sa...

Du lilla Hippiebarn, vad skönt det låter. Har aldrig provat meditation, jag som är så rastlös...kanske jag borde. Yoga njutar jag av, speciellt den lite mer kraftfulla.

Ha en fantastisk helg i Stockholm

Kram Kajsa

Katarina sa...

Vilka underbara bilder. Du bjuder verkligen på dig själv.

Kia sa...

Här försöker jag stå med båda fötterna på jorden, det är balans det. :)
Tror jag har balans i livet och vardagen. Visst rullar det på rätt fort men jag gillar det.

Berätta för svärmor som dricker te om fiskögonen. Hon kör vattenkokare. Jag sa att jag skulle skicka en beskrivning på hur man gör.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Ps. Är du i Stockholm fredag eftermiddag (nästa vecka) är vi i klätterhallen.

Melody and M.E sa...

Helt klart vet du vad balans är!
Själv känner jag mig inte vidare balanserad idag,
men att sitta i soffhörnet och se mannen riva tapet är inte den sämsta sysselsättningen en fredagseftermiddag.
Kram M.E

Villa Freja sa...

Härlig tolkning. Ha det så bra i Stockholm. Kram.

HWIT BLOGG sa...

Underbar tolkning...stillhet, lugn, en skön vila..så himla underskattat!
Härliga bilder som vanligt...
Stor varm kram till dig,
Titti

Mamma C sa...

En härlig tolkning.
Kram Mamma C

anettan sa...

Härlig tolkning av kul utmaning. Kram Anette

Maria O sa...

Vilken fin tolkning av balans!
Nu har jag läst ikapp några inlägg här också och ler åt din "tekokarkurs" :)
Jag dricker mycket te men gillar inte skröffset från löste och håller mig oftast till påste. Någon honung blir det inte i mitt te men däremot mjölk och den kan jag ju faktiskt prova att hälla i först och inte sist som jag gör nu :)
Njut av Stockholm!
Kram Maria

Pia sa...

Vilket underbart bidrag och så klockrent sen! Precis så är det ju, när man är i det där ingenting så får man så mycket lyckobubblor i sig.
Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kramen

Pemsplatser sa...

Vilka alldeles underbara bilder, jag blir glad av dom:) Hoppas det gått bra med tapetrivandet, det såg så ut på insta iaf:) Kram till dig