Återvinnare

Första dagen på min nya arbetsplats så fyndade jag i en sophög.
En hög som skulle eldas upp.
Men jag såg något som inte skulle eldas upp i min värld.
Ett gammalt fönster....

Min kollega som jag jobbat med tidigare på en annan plats känner mig.
Så han blev inte förvånad när han såg mig stövla ut och gräva i sophögen.
Han skakade sakta på huvudet, sen fick han köra hem fönstret.


Det tog några dagar innan jag fick en idé.
Men nu vet jag, det ska få bli en smyckeshängare.
Skruva i lite krokar är allt som behövs.

Visst ser ni att det blir prefekt till smycken?
I en ruta fattas det ju en "pinne", där får halsbanden hänga.
Blir bra som 17!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, Karma och att saker faktiskt ibland
sker av en  meningen tror jag också på.

Det finns dom som tycker att attraktionskraft är bullshit,
men jag är av motsatt åsikt. Allt börjar i tankens kraft.
Sen åker det ner i känsla och utvecklas till handling.
Utvecklande och går att använda på det mesta.
Om man vill förändra.
Tycker att det är fint att det finns så många olika vägar att gå.
Hoppas att du har bra dagar och kanske nåt pyssel på gång=))
Kramen

18 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Du är fiffig du . Det kommer bli superfint. Ha en härlig dag Kram Pernilla

Pia sa...

Det kommer bli kanonfint i dinatt händer. Tänk min farfar eldade upp massor av sådana och gamla dörrar inget jag reagerade på då för många herrans är sen men nu de senare åren däremot.
Hoppas du får en fin dag!
Kramen

Hemma på Sjuan sa...

Smart du är. Kommer säkert bli jättefint. Kram Suss

Choices by Annie sa...

Men klart det är en smyckeshängare, kommer bli fantastiskt snyggt.
Vilken tur att du räddade fönstret från en säker uppeldning.

Fin dag önskar jag dig
Kram
Annie

Jennica... sa...

Så fint! Jag gillar att det saknas en pinne, mindre perfekt då! :) Och du kommer att göra det jättefint, hoppas vi får se slutresultatet!

Ha en fin tisdag!
Kram Jennica

HönaPöna sa...

Alltså, man måste rädda sådana där fina saker... bra gjort!
Och det kommer bli hur fint som helst, som alltid när du är i farten!

Helén i Vilrummet sa...

Gud vad fint det kommer bli! Vilken inspiration! Du är så himla duktig på att se "fula" sakers fina sidor. Tur att det finns såna som dig som tar hand om gamla fina saker.
Kram Helén

Melody and M.E sa...

Härliga du, klart att du måste se till att det inte slängs sådant som man kan göra nya saker av!
Här går jag och funderar över var jag ska hitta gamla, breda bräder att göra hyllor av till matrummet!
De ska liksom ha rätt patina!
Kram M.E

Anna sa...

Jag ser det framför mig. Det kommer att bli perfekt.

Och lite undrar jag också vad det fönstret en gång kan tänkas ha varit med om ...

Nu får det iaf det bra hemma hos dig. /Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Perfekt! Du är både smart och miljösnäll, återvinning när den är som bäst.
Kramar/AM

Birgitta sa...

Åååå älskar gamla fönster,så vackra !!!
Har själv 2 här hemma.
Vilken julklapp du fick av din Mamma ,,, underbart
Forts fin dag
Kramar om

Här är gudagott att vara ! sa...

Du är helt normal som dyker på huvudet i soprum och soptunnor ! - Jag är nämligen likadan...Skatter finns överallt, det är bara att gräva ;)
Ha det gott !
Kram / Anneli

annika sa...

Så fint, förstår dig helt och fullt. Hann inte kommentera på ditt förra inlägg, men vill säga hur fin jag tyckte din present var. Och jag har också varit en sökare på tusen och en platser och sammanhang. Man hittar rätt när man hittar rätt. Varm kram

Anna S sa...

Åh, ett sånt fint gammalt fönster! Och lagom "operfekt" med det ena spröjset som inte är kvar. Det kommer bli en ursnygg smyckeshängare..!
Jag önskade mig för inte länge sedan ett fönster med rutor , från soprummet. Fann istället boken Få det gjort som handlar om att rensa i röran och lägga upp saker så att man får mer kraft, tid och glädje för annat.
Jag har en källare och vind som skulle vara bra att gå igenom , när läge är. Har en lampslinga i källaren som jag skulle vilja ha framme, tex.

Absolut, jag tror att attraktionskraft, var vi varit, vad har med oss, och vad vi möter idag och våra egna tankar om det har stor kraft. inte så att någon får "skylla sig själv" om den är i en svår situation. Men att man lär så länge man lever och att man kan komma över hinder som gör att vi formas och får nya möjligheter i livet.

Jag gjorde en hylla av metall här i helgen. Enkelt bara med två vita metallkonsoller och en metallplatta som från början var skoställ. Har satt upp den ovanför spisen för förvaring eller exponering av ting.

Kramen till dig och önskan om en mjuk dag!

Lena Åberg sa...

Vet ett par loppisar du skulle gilla! Älskar när saker har en historia. Nytt är också roligt men det är något visst med själen i saker. Som om de tyst viskar sin historia och det gör dem än vackrare..

Välkommen till Stockholm under våren. Sjukt att jag ser fram emot det som inte ens "känner" dig, men så är det i alla fall!

Kram till dig!

Lily sa...

Vilken skatt du fann!
Kommer bli jättefint som smyckeshängare.
Kram Lily

Bakom dörr nr. 11 sa...

Kommer bli perfekt till smycken :)
Kram Pia

Huset på Backavägen sa...

Nu har jag läst ikapp och jag beundrar verkligen dig som ger dig själv all sund uppmärksamhet. Jag önskar dig all lycka inför det nya året med nytt jobb, flytt och allt vad det kan leda till. Du är en stor inspirationskälla enligt mig! Må så gott!
Kram Anki