Texten på armen

I lördags var det dags att lägga sig under nålen igen.
Varje tatuering jag har, har ett syfte.
Ett minne, en påminnelse om en händelse.
Ett märke för något jag klarat.

Nu var det dags att fylla på.
Tecknet hade jag sen tidigare.
Det står för styrka.
Och behövde fyllas i lite.
Sen lade jag dit en text.
En utmaning för tatueraren som fick skriva den upp och ner.
Whatever comes,
let it come.
Whatever stays,
let it stay,
Whatever goes,
let it go.
It´s all about acceptance.

En text som påminner om det viktiga.
För mig.
Acceptans.
Vad vi än ska möta, förlora eller vinna.
Acceptans.
Ett vackert ord och en svår men vacker handling.

Den har redan blivit en del av mig.
Och den sitter där, för alltid.

Nu, nu ska jag ge mig in i smyckenas värld.
Ett halsband ska göras.

Kram Hannis




23 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så vacker text. Som står för mycket. Så starkt av dig. Roligt att få göra smycken. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

Anna sa...

Fint. Både tatuering, och innebörd av text. /Kram

Helén i Vilrummet sa...

Vilken underbar text! Acceptans är verkligen inte lätt i alla lägen och måste jobbas på. Fin tatuering som påminnelse. Kan tänka mig att den inte var så lätt att göra uppochner.
Kram Helén

Mamma C sa...

Mycket fin text som står för så mycket. Ha en bra tisdag i pysslarvärlden.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Råläckert! Jag lånar sonens ord när han är imponerad. Det var en fin text och det var så mycket du över den. Jättesnyggt skrivet av din tauerare också, han var duktig.
Kramar/AM

Melody and M.E sa...

Att acceptera allt som händer i livet är inte lätt och jag är nog inte alltid bra på det, men det gäller att inte bli bitter för det förstör livets goda.
Kram M.E

Den där Victoria sa...

Underbar text och vilken duktig tatuerare, väldigt fint. Ha ett riktigt gott nytt år på dig!
Kram Victoria

HönaPöna sa...

Vackert... fin dag till dej!

Maria O sa...

Inte bara vackra utan också kloka ord och jag gillar tanken på att de får finnas hos dig för alltid.
Önskar dig ett riktigt gott slut och ett underbart nytt år.
Kram Maria

Choices by Annie sa...

En sådan fantastisk text. Acceptans... Men visst är det så att acceptera de vi inte kan påverka. Fint ord är det i alla fall och vacker tatuering.

Fin dag till dig
Kram
Annie

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Goa fina Hannis...vill säga tack för det här året..för all klokhet och för all värme. Jag tycker så mkt om dej fast vi aldrig träffats.
Ett riktigt gott nytt år till dej min stora hjältinna !!
En lång varm kram från mej / Anette

Birgitta sa...

Så vackert Och underbar text ,,,
Ha en fin dag
Kramar om

Jennica... sa...

Jag har inte en endaste tatuering. Inte för att jag tycker det är något fel med det, det är bara inte min grej. Men jag gillar när andra har snygga tatueringar, det finns många fula....tycker jag... :) Men denna var fin! Så snyggt han fick till texten, just text verkar svårt...har sett många som inte varit riktigt bra.
Och fantastisk text rent innehållsmässigt också...fint.
Stor Kram!

Villa Freja sa...

Vilken fin tatuering och underbar text. Letar efter en text eller ett tecken till en ny tatuering. Kram.

Lily sa...

Fin text ♥
Kram Lily

Anci sa...

Du är modig. Ibland tänker jag också på att göra en tatuering, men jag vet inte vad eller var. Vi får se...
Och vad fint du skriver om pälsbollen ! Jag får tårar i ögonen. Han måste vara en av de finaste hundarna i världen.

Gott Nytt År & Kramar
Anci

Här är gudagott att vara ! sa...

Hannis, tänk vad just det ordet, acceptans skulle göra skillnad i dag om fler kunde ta det ordet till sej.
Din tatuering är inte bara vacker utan ett ställningstagande om hur man vill att livet ska vara ♥
Jag önskar dej ett fint slut på året och ett GOTT NYTT ÅR !
Varma kramar / Anneli

Anna S sa...

Hej Hannis, god fortsättning! Och ett Gott nytt år.
Så fin din tatuering på armen blev! Det märks att den är genomtänkt. Texten är så sann också. Utan acceptans inför saker i livet är vi nog ganska vilsna. Det kan ta tid, göra ont i en och ställa begrepp på ända. Men man växer ofta också. En klen tröst när det är tufft för en person.. Men det är ändå så tror jag.

Jag har varit lite frånvarande i min egen sfär och vanor i nån vecka. Firade på måndagen med en vän som flyttat tillfälligt till Malmö. Det blev pizza med tunn botten och vitt vin. Sen fortsatte firandet hos en syster med partner och son. Lillkillen som är två år och lite mer satt som klistrad framför Kalle Anka. I några minuter.

Sen på Juldagen var vi hos en vän, med syskonen och Lillkillen. Det var vegetariskt julbord hos syrran. Hos vännen en underbart god Jansson och köttbullar med mycket kryddpeppar i .

Yngsta systern bodde hos mig från fredag morgon T o m söndag kväll. Det är kul att ses, men jag bor litet så man lever hela tiden inpå varandra. Vi såg Laleh finalen och tittade på Derrek på datorn.

Idag fick jag överraskande ett erbjudande att träna lite mindfulness.Det var väldigt bra.

Kramen till dig!

Rosa i huset i vitt sa...

fin text
GOTT NYTT ÅR
kram Rosa

Pia Boman sa...

Så underbar och tänkvärd text! Det tecknet fick krigaren på medaljen när han hade klarat kids race i Tjörns Triathlon, det är vackert!
Önskar dig ett varm och mysigt slut på 2014 och ett ännu bättre 2015!
Kramar till dig du fina <3

anettan sa...

Vilken fin text och tatueraren ser ut att klara det fint. Gott Nytt År. Kram Anette

annika sa...

Fint. Den kan du med säkerhet leva med :)

Viveca Tolstoy sa...

Så kloka ord...så fint...🌸